printlogo


کد خبر: 228272تاریخ: 1400/2/4 00:00
رأفت: مغانلو بهترین مهاجم فعلی پرسپولیس است
مغانلو و آل‌کثیر به علت داشتن خصوصیات مشترک زوج خوبی برای هم نیستند

ناصر قراگزلو 
 
پایان رأفت مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص زوج‌سازی مهاجمان پرسپولیس و همچنین کیفیت فنی عناصر تهاجمی تیم سرخپوش پایتخت نقطه نظراتش را مطرح می‌سازد. او همچنین از‌ AFC و نحوه برگزاری مسابقاتش هم انتقاداتی دارد که در گفت و گو با ایران ورزشی آنها را مطرح می‌سازد.
 
دو مهاجم پرسپولیس یعنی آل‌کثیر و مغانلو با وجود اینکه بیشتر در چشم هستند به نظر به لحاظ فنی خصوصیات مشترکی دارند و از این حیث از نظر کارشناسان نمی‌توانند زوج‌های مکمل خوبی برای هم باشند.
 بله عیسی آل‌کثیر و مغانلو بازیکنان اصطلاحاً موفق در محوطه هجده قدم هستند و مهاجمان درجا ضربه‌زن هستند و شاید به آن شکل مهاجمانی نیستند که بتوانند از بیرون دریبل بزنند و به داخل حرکت کنند و موفق به گلزنی شوند. از همین‌رو دو مهاجمی که از آنها نام بردم مهاجمانی‌اند که نمی‌توانند زوج‌های مکمل خوبی در پیشانی خط حمله پرسپولیس باشند.
در رابطه با خصوصیات فنی مغانلو و آل‌کثیر توضیحات فنی بیشتری دارید که ارائه بدهید؟
 عیسی سال گذشته در ابتدای حضورش خیلی خوب نبود اما در ادامه ارزش بالای خودش را در امر گلزنی به خوبی نشان داد و بر این نکته صحه گذاشت که در امر تمام کنندگی بازیکن بسیار خوبی است اما بعد از محرومیت نابه‌حقش متأسفانه عیسی مدت زیادی را محروم بود و به نوعی شاید خیلی در شرایط آرمانی مسابقه و قرار داشتن در خط حمله نباشد. درخصوص شهریار مغانلو نیز باید بگویم که او دوندگی خوبی دارد و سرزن قهاری محسوب می‌شود، مضاف بر اینکه سرزن خوبی است. شهریار حفظ توپ خوبی دارد و چپ پای خوبی محسوب می‌شود. جدا از این موارد من می‌خواهم این نکته را هم توضیح بدهم که وقتی صحبت از مهاجم هدف می‌شود باید این نکته را بدانیم که معمولاً مهاجمان هدف خیلی سخت یک در مقابل یک را برمی‌دارند و بیشتر یا سرزن هستند یا توپ نگه‌داری یا توپ‌سازی خوبی برای دیگر عناصر تهاجمی تیم‌شان دارند. من فکر می‌کنم آنها خصوصیات فنی یکسانی دارند و به همین دلیل شاید به عنوان تک مهاجم کارآیی بیشتری داشته باشند و یا اینکه اگر قرار به استفاده از دو مهاجم است باید یکی از دو مهاجمی که نام بردم در کنار بازیکنی مانند وحید امیری یا بازیکنانی مانند عالیشاه به کار گرفته شوند. در حال حاضر به نظرم شهریار مغانلو بهترین مهاجم پرسپولیس است و در پرسپولیس خوب جواب داده است. جدا از این موارد خوشبختانه پرسپولیس بازیکنانی دارد که اکثراً چند پسته هستند و توانایی بازی در چند پست مختلف را دارند که این مورد دست سرمربی پرسپولیس را با وجود تعدد بازیکنان خوب بسیار باز گذاشته است و این ضریب اطمینان فنی را برای موفقیت در هر تیمی بالا می‌برد.
شما گویا از نحوه برگزاری مسابقات به شکل بازی‌های متعدد به شکل متمرکز هم انتقاداتی دارید؟
 بله به نظرم وقتی مسابقات در این شرایط سخت کرونایی برگزار می‌شود بهتر بود که با انجام سه بازی تکلیف تیم‌های صعود کننده هر گروه برگزار می‌شد و به نظرم برگزاری بازی‌های دور برگشت بازی‌های اضافه است که توان زیادی از تیم‌ها می‌گیرد ضمن اینکه اگر قرار به صعود دو تیم از هر گروه بود بعد از پایان بازی‌ها شاید سه تیم از چهار تیم ما مجوز صعود به مرحله بعدی را پیدا می‌کردند.

Page Generated in 0.0046 sec