printlogo


کد خبر: 228259تاریخ: 1400/2/4 00:00
خبر

رقابت چهارم مهرام – شهرداری گرگان در فینال لیگ بسکتبال
تکلیف قهرمان مشخص می‌شود؟
فینال لیگ برتر بسکتبال هم بالاخره به رقابتی رسید که می‌تواند پرونده این دوره را به طور کامل ببندد. رویارویی مهرام و شهرداری گرگان در حالی به رقابت چهارم خود رسیده که شاگردان مهران شاهین طبع با پیروزی در بازی سوم در آستانه کسب عنوان قهرمانی قرار گرفته‌اند.
سری فینال مهرام و شهرداری گرگان در ابتدا با برد قاطع گرگانی‌ها آغاز شد اما در بازی دوم این مهرام بود که با یک چرخش صد و هشتاد درجه توانست نخستین باخت فصل را به حریف خود تحمیل کند تا همه چیز برابر شود. بازی سوم اهمیت بسیار زیادی داشت و خیلی‌ها معتقد بودند که نتیجه آن، تا حدود زیادی تکلیف قهرمان را هم مشخص خواهد کرد. رقابتی که در نهایت با تاکتیک بهتر گرگانی‌ها و چهار خطایی شدن صمد در نیمه اول و دست و پا بسته شدن مهرام، به سود تیم شاهین‌طبع به پایان رسید تا شهرداری با حساب دو بر یک پیش بیفتد.
رقابت چهارم این دو تیم امشب برگزار می‌شود که می‌تواند پایانی باشد بر لیگ خاص و عجیب این دوره. رقابت‌هایی که همگی در تهران و به صورت متمرکز برگزار شد و حالا حداکثر دو بازی مانده تا به پایان برسد.
در بازی امشب تیم مهرام برای کشاندن بازی به رقابت پنجم محکوم به پیروزی است و البته همین عامل هم کارشان را دشوارتر و حساسیت رقابت را برایشان بیشتر خواهد کرد. البته که مهرامی‌ها در نیمه نهایی هم درست در همین شرایط قرار گرفتند و آنجا توانستند به هر شکل ممکن نفت را از پیش رو بردارند و کار را به بازی پنجمی بکشانند که در نهایت منجر به فینالیست شدنشان شد.
در طرف مقابل شهرداری گرگان، به عنوان تیمی که در این فصل تنها یک بار ناکام مانده و حتی در روز بد برخی بازیکنانش هم آنقدر مهره تأثیرگذار دارد که دستش خالی نباشد، تنها یک برد دیگر نیاز دارد تا بسکتبال گرگان را برای اولین بار در تاریخ لیگ به قهرمانی برساند. اتفاق بزرگی که در عین ایجاد انگیزه، بار سنگینی را هم بر دوش این تیم می‌گذارد که البته دیگر مانند گذشته رنگ و بوی گرگان را ندارد و اثر چندانی از بازیکن بومی در آن دیده نمی‌شود.
 
 
شروع تست سریع بعد از واکسن دوم
المپیکی‌ها، زیر ذره بین پزشکان
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تأکید کرد که با وجود واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی، گرفتن تست سریع کرونا از تمام آنها تا پیش از اعزام به المپیک در دستور کار است. غلامرضا نوروزی با تأکید بر اینکه مرحله نخست واکسیناسیون ورزشکاران اعزامی به بازی های المپیک با تزریق واکسن به ورزشکاران جامانده در حال پیگیری است، گفت: «طبق استاندارد مربوط به واکسیناسیون کرونا از سه هفته دیگر واکسیناسیون المپین‌ها در مرحله دوم را آغاز می کنیم تا ایمنی ورزشکاران برای حضور در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو را به حداکثر برسانیم.»
او ادامه داد: «واکسیناسیون ورزشکاران درصد میزان ابتلای آنها به کرونا را کاهش می‌دهد اما با وجود انجام این اقدام طی دو مرحله، ایمنی بدن‌شان نسبت به کرونا و آلوده نشدن به این ویروس را صد درصد نمی‌کند. به همین دلیل کماکان ورزشکاران المپیکی باید پروتکل‌های بهداشتی که استفاده از ماسک و حفظ  فاصله اجتماعی از مهمترین آنهاست را رعایت کنند.»
به گفته نوروزی، رپید تست کرونا از ورزشکاران المپیکی به فاصله دو سه هفته بعد از واکسیناسیون مرحله دوم آغاز می‌شود. گرفتن تست سریع از ورزشکاران به صورت رندوم انجام می‌شود و احتمال اینکه تا زمان اعزام به توکیو در چند مرحله از یک ورزشکار انجام شود هم وجود دارد. این اقدامات به منظور در اختیار داشتن کاروانی پاک و عاری از آلودگی است.

 


Page Generated in 0.0053 sec