printlogo


کد خبر: 228258تاریخ: 1400/2/4 00:00
سوژه

پنجمی و ششمی آسیا برای دختران 81 کیلویی ایران
ناکامی حسینی برای کسب مدال
الهام حسینی در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در حالی که توانایی کسب مدال دوضرب و مجموع آسیا در دسته 81 کیلوگرم دختران را داشت باز هم به خاطر انتخاب وزنه غلط از سوی کادرفنی دستش از مدال کوتاه ماند و با بسنده کردن به عنوان پنجمی ناکام این رقابت لقب گرفت. الناز باجلانی هم در این وزن در رده ششم قرار گرفت.
 رقابت دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری قهرمانی زنان آسیا با کسب دو عنوان پنجمی و ششمی آسیا برای سیده الهام حسینی و الناز باجلانی تمام شد. دو نماینده شایسته و جوان کشورمان در این وزن الهام حسینی و الناز باجلانی بودند که حسینی با ثبت رکورد ۹۱ یک ضرب، ۱۲۲ دوضرب  و مجموع ۲۱۳کیلوگرم در عین شایستگی برای کسب مدال به خاطر انتخاب وزنه‌های غلط از سوی کادرفنی بازهم به عنوان پنجمی آسیا بسنده کرد. الناز باجلانی دختر جوان و آینده‌دار وزنه برداری ایران نیز با ثبت رکورد ۹۳ یک ضرب، ۱۰۹دوضرب  و مجموع ۲۰۲ کیلوگرم در رده ششم آسیا قرار گرفت. هشت وزنه بردار در این دسته شرکت کرده بودند.
در این دسته وزنی وزنه بردار کره جنوبی، قزاقستان و ترکمنستان به ترتیب با ثبت مجموع 236، 232 و 218 کیلوگرم عناوین اول تا سوم آسیا را به خود اختصاص دادند.
 
 
نبرد معتمدی و دهدار با رقیب قطری سهراب
رقابت دو دسته وزنی 102 و 109 کیلوگرم امروز برای کاروان وزنه برداری ایران حساس و سرنوشت‌ساز است. رضا دهدار و رسول معتمدی در دسته وزنی 102 کیلوگرم و کیا قدمی در دسته 109 کیلوگرم 3 نماینده ایران هستند که برای کسب مدال امروز شنبه 4 اردیبهشت به مصاف رقبای آسیایی خود می‌روند.
جدال رضا دهدار قهرمان وزنه برداری جهان در سال 2019 قطعاً با رقیب جوان ایرانی خود یعنی رسول معتمدی و فارس الباخ قطری رقیب سرسخت و قدرتمند سهراب مرادی ستاره 96 کیلویی کشورمان که در این رویداد وزن کم نکرده و یک وزن بالاتر آمده تا قدرت و توانش را به رخ رقبا بکشاند قطعاً جدالی زیبا خواهد بود. در این دسته وزنی رسول معتمدی جوان خوش آتیه اصفهانی تیم ملی ایران با مجموع 385 کیلوگرم درصدر است و رقبای مدال‌دار جهانی او یعنی دهدار و فارس الباخ قطری به ترتیب با 380 کیلوگرم مجموع در جایگاه بعدی قرار دارند. مسابقه دسته وزنی 102 کیلوگرم طبق برنامه کنفدراسیون آسیا قرار است از ساعت 12:55 دقیقه ظهر امروز در تاشکند برگزار شود.
بعد از رقابت دسته 102، نوبت به کیا قدمی وزنه‌بردار کرمانشاهی و باتجربه کشورمان می‌رسد که قرار است در دسته وزنی 109 کیلوگرم برای کسب مدال و عنوان قهرمانی با رقبای قدرتمند آسیایی خود منجمله روسلان نورالدینف و اکبر ژورائف قهرمانان مدال‌دار جهانی ازبکستان، یوسانگ جین کره‌ای قهرمان وزنه برداری جهان در سال 2019، ابراگیم برسانف قزاق و ژی یانگ قدرتمند چینی برود.
 رقبایی که به ترتیب با انتخاب مجموع 420، 400 و 390 کیلوگرم جزو مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی این دسته وزنی هستند. کیاقدمی هم مجموع 395 را برای خود انتخاب کرده تا روی تخته توانش را برای رقابت با رقبای سرسخت و عنواندار خود محک بزند. این مسابقه طبق زمانبندی اعلام شده از ساعت 15:55 دقیقه به وقت تهران در تاشکند برگزار می‌شود.

 


Page Generated in 0.0057 sec