printlogo


کد خبر: 228257تاریخ: 1400/2/4 00:00
درخشش روس‌ها در کشتی آزاد قهرمانی اروپا
ظهور یک تزار با دوبنده اسلواکی

ایران ورزشی - ورشوی لهستان این روزها میزبان مسابقات کشتی قهرمانی اروپا است. مسابقاتی که در کشتی آزاد با قهرمانی قاطعانه روسیه به پایان رسید. هر چند که این رقابت‌ها علاوه بر قهرمانی روس‌ها یک موضوع مهم هم داشت و آن درخشش برخی از چهره‌ها بود که در نوع بسیار جالب توجه بود. به طور مثال طاها آکگول نابغه ترک‌ها بعد از مصدومیت شدیدی که از ناحیه کتف داشت به ترکیب تیم ملی کشورش برگشت و توانست با اقتدار به عنوان قهرمانی برسد. این کشتی‌گیر به دلیل مصدومیت اعلام شده بود که به المپیک 2020 توکیو نمی‌رسد اما تعویق المپیک این زمان را برای او فراهم کرد که دوباره به سطح اول کشتی برگردد و جالب این بود که او توانست با غلبه بر حریف اصلی خود یعنی گنو پتریاشویلی گرجستانی به فینال مسابقات قهرمانی اروپا برسد و مدال طلای وزن 125 کیلوگرم را به دست بیاورد.
تیم ملی کشتی آزاد روسیه با کسب ۶ مدال طلا و ۲ نقره و مجموع ۲۰۶ امتیاز مقتدرانه به عنوان قهرمانی رسید اما شاید مهمترین موضوع برای این تیم شکست جمال اف در فینال وزن 74 کیلوگرم و حضور سرگئی کوزیروف در فینال وزن 125 کیلوگرم بود. جمال اف که با درخشش در مسابقات قهرمانی کشور روسیه نامش بر سر زبان‌ها افتاده قهرمان امیدهای جهان است اما در دیدار فینال وزن 74 کیلوگرم نتوانست حریف هموطنش که پدیده این مسابقات هم بود یعنی تاجمراز سالکازانوف از اسلواکی شد. 
تاجمراز در حالی به عنوان قهرمانی این مسابقات رسید که در دور دوم فرانک چامیزو را شکست داده بود. چامیزو برای دومین بار در ماه‌های اخیر است که در تورنمنت‌های مهمی شکست می‌خورد. یک بار در فینال مسابقات جام جهانی انفرادی در کشور صربستان به جمال‌اف باخت و این بار هم به تاجمراز تا حالا دو مدعی بزرگ این وزن در المپیک معادلات را به هم بزنند. شاید تا همین چند ماه پیش اگر نام دو کشتی‌گیر برای کسب مدال در وزن 74 گیلوگرم المپیک مطرح می‌شد، ناخودآگاه همه از جردن باروفس و فرانک چامیزو نام می‌بردند اما حالا باروفس در انتخابی تیم ملی کشورش باخته و چامیزو در قهرمانی اروپا و همین ابهام‌های زیادی را به وجود آورده است. تاجمراز سالکازانوف 25 ساله روسی الاصل است که با دوبنده کشورش سال 2015 و در 19 سالگی حضور در جام علی‌اف را تجربه کرده اما از سال 2018 برای اسلواکی مسابقه داده و توانست همان سال به عنوان قهرمانی وزن 74 کیلوگرم در امیدهای جهان با دوبنده اسلواکی دست پیدا کند. او سال گذشته مدال برنز جهان در وزن 79 کیلوگرم را به دست آورد و حالا در وزن 74 کیلوگرم قهرمانی اروپا روی سکوی نخست ایستاد تا به احتمال زیاد برای کسب سهمیه المپیک در این وزن راهی مسابقات گزینشی جهانی در بلغارستان شود. کسب سهمیه این وزن او را به المپیک می‌رساند که با این درخششی که در قهرمانی اروپا داشت باید منتظر شگفتی سازی او در توکیو بود.
 هر چند که در بلغارستان به احتمال زیاد باید منتظر ورود ختاگ تسابلوف هم باشد که دو روز پیش تابعیت حضور در ترکیب صربستان را به دست آورد. شاید در المپیک مدعیان و قهرمانان وزن 74 کیلوگرم دنیا به طور کل تغییر کنند و چهره‌های جدیدی در این وزن ظهور پیدا کنند و به سلطه چند ساله چامیزو و باروفس پایان بدهند. مسابقات کشتی قهرمانی اروپا از فردا با برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی اروپا ادامه پیدا می‌کند.  

Page Generated in 0.0059 sec