printlogo


کد خبر: 228256تاریخ: 1400/2/4 00:00
فدراسیون جهانی مسیر غلطی را برای رسیدن به سهمیه طراحی کرد
کیانوش رستمی: استرس زیاد نمی‌گذارد رکورد بزنم

کیانوش رستمی وزنه‌بردار ملی‌پوش ایران برای کسب سهمیه المپیک توکیو، در مسابقات قهرمانی آسیا روحیه خوبی نداشت و با ناامیدی برای تثبیت سهمیه المپیک روی تخته مسابقه می‌رفت. او در این رقابت‌ها رکورد مجموع ۳۷۳کیلوگرم را به ثبت رساند و طبق سیستم امتیازدهی روبی (سیستم مورد قوبل جهانی برای مشخص شدن امتیاز المپیکی وزنه‌برداران) موفق شد با کسب دو نشان نقره یکضرب و دوضرب و یک نشان ارزشمند طلای مجموع صاحب امتیاز 273/ 973 در تاشکند شود.
کیانوش رستمی مسابقات گزینشی خود را که باید 6 مسابقه گزینشی باشد با حضور در رقابت‌های طلایی تاشکند تکمیل کرد. او پیش از این ۲۸۵۲ امتیاز کسب کرده بود که اکنون کمترین امتیاز یعنی ۸۱۰ امتیازی که از مسابقه جام پادشاهی تایلند قبلاً دریافت کرده بود از جمع امتیازاتش کسر و امتیاز بالاتر مسابقه طلایی قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان جایگزین آن شد.
امتیاز رستمی حالا از چهار مسابقه مهم و مورد محاسبه برای کسب سهمیه المپیک 505/ 3014 است که با این امتیاز شانسش برای المپیکی شدن به عنوان بهترین وزنه‌بردار قاره آسیا کم شده است و وضعیت نهایی‌اش به عملکرد سایر رقبا خصوصا سهراب مرادی در دسته 96 کیلوگرم بستگی دارد.
کیانوش رستمی بعد از پایان مسابقه خود در تاشکند هنگامی که با ناراحتی و ناامیدی برای دریافت مدال‌های آسیایی خود مهیا می‌شد، با نگاه به دوربینی که تصاویر او را ضبط می‌کرد و مخاطب قرار دادن فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از تعداد زیاد مسابقات برای کسب سهمیه المپیک به شدت گلایه داشت و در این خصوص گفت: «مسابقه دادن و حمله به رکوردهای دنیا چه فایده دارد وقتی باید در پروسه غلط و تعریف شده کسب سهمیه ورودی برای بازی‌های المپیک 2021 توکیو استرس زیادی را تحمل کنیم. من در مسابقات شرکت کرده‌ام، شش ماه به صورت مستمر تست دوپینگ دادم اما هنوز نتوانستم امتیاز لازم را برای حضور در المپیک کسب کنم! این هم دلیلش استرس زیادی است که به من هر شب و هر روز وارد می‌شود. به همین دلیل نتوانستم نتیجه دلخواهم را بگیرم. ضمن اینکه به خاطر پاندمی کرونا و تعطیلی مسابقات شش ماه مسابقه‌ای نداشتیم و بدن من افت کرد. حالا مجبورم این همه مسافت را تا کشور کلمبیا با داشتن همین پروسه کاهش وزن، ترس از کرونا و مصدومیت تحمل کنم تا شاید آنجا بتوانم سهمیه المپیکی‌ام را تثبیت کنم.»
سهراب مرادی، کیانوش رستمی، وزنه‌بردار قرقیزستان و چین تایپه برای کسب عنوان بهترین وزنه‌بردار قاره آسیا در رنکینگ امتیازی المپیک تلاش می‌کنند تا از این طریق جواز حضور در المپیک توکیو را به دست بیاورند.

Page Generated in 0.0062 sec