printlogo


کد خبر: 228251تاریخ: 1400/2/4 00:00
شیخ‌سلیمانی: با توجه به داشته‌های‌مان خوب نتیجه گرفتیم
پرسپولیس و استقلال هم اوت‌انداز دارند

گفت و گو
جعفر برزگر   
 
در زمان نقل و انتقالات نیم‌فصل یک پیشنهاد لیگ برتری داشت و حتی صحبت‌هایی هم مبنی بر جدایی‌اش انجام داد اما در نهایت باشگاه موافقت نکرد. از طرفی کشیدگی عضله‌اش قبل از بازی با استقلال باعث دور ماندنش از ترکیب اصلی شد. میلاد شیخ‌سلیمانی در بازی با آلومینیوم یکی از خوب‌های تیمش بود و حضور 90 دقیقه‌ای او نشان از آمادگی‌اش دارد. مدافع پیکان مدعی است که تیمش تا امروز خوب نتیجه گرفته و رقابت با حریفانی که چندین برابر آنها هزینه کرده‌اند کار بسیار سختی است.
 
بعد از یکی دو بازی سرانجام به ترکیب اصلی تیم برگشتی.
 بله خدا را شکر بعد از مصدومیتی که قبل از بازی با استقلال برایم پیش آمد بلافاصله درمان را زیر نظر کادر پزشکی آغاز کردم و توانستم از بازی با آلومینیوم در خدمت تیمم باشم.
تساوی با آلومینیوم با دو ضربه پنالتی.
 ما بازی خوبی انجام دادیم و به اراک رفته بودیم تا سه امتیاز را بگیریم. در نیمه اول هم به گل رسیدیم و توپ و میدان هم در اختیار ما بود و فرصتی به میزبان ندادیم. تا حدودی کم دقت بودیم و ضربه پنالتی هم که به آنها دادیم و اشتباه ناخواسته‌ای که مرتکب شدیم شاید برای هر بازیکنی به وجود بیاید. بعد از گل مساوی باز هم فرصت داشتیم که استفاده نکردیم. شاید کسب یک امتیاز در خانه حریف بد هم نباشد اما اگر برنده شده بودیم تا رده پنجم، ششم صعود می‌کردیم.
اما تا اینجای لیگ که بیست و یک هفته گذشته عملکرد پیکان بد نبوده.
 به نظر من نه تنها بد نبوده بلکه نسبت به خیلی از تیم‌ها که چندین برابر ما هزینه کرده‌اند خیلی هم خوب نتیجه گرفتیم. شک نکنید اگر ما هم اندازه آنها هزینه می‌کردیم الان جایگاه‌مان بالاتر از خیلی از این تیم‌ها بود. البته تیم ما نسبتاً دیر کارش را در ابتدای فصل آغاز کرد و کادرفنی هم دیر انتخاب و همین هم باعث از دست رفتن زمان شد. به هر حال ما همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین رتبه را به دست آوریم.
یعنی سهمیه آسیایی؟
 سهمیه آسیایی به دلیل همان شرایطی که گفتم سخت است اما برای بهترین جایگاه می‌جنگیم. اگر سهمیه گرفتیم که عالی اگر هم نشد می‌رویم برای تک‌رقمی شدن در جدول.
یکی از انتقادهایی که از ابتدای فصل به تیم شما می‌شود استفاده از اوت دستی‌های نادر محمدی است.
 ببینید خیلی تیم‌ها از همین شیوه استفاده می‌کنند. در پرسپولیس وحید امیری، در فولاد محمد آبشک و در استقلال و سپاهان و ... هم بازیکنانی هستند که این ویژگی را دارند. همین الان در لیگ قهرمانان آسیا هم از این تاکتیک استفاده می‌کنند. البته توانایی‌های نادر خیلی بیشتر است و اصلاً چه ایرادی دارد. من مطمئنم هر تیمی بتواند و شرایطش را داشته باشد این شیوه را به کار می‌برد. اما اینکه بگویند تاکتیک ما فقط اوت دستی بوده به هیچ وجه اینطور نیست. نمونه بارزش اینکه نادر در دو مسابقه اخیر نبود اما ما فوتبال‌مان را بازی کردیم. من از آنهایی که این حرف‌ها را می‌زنند می‌پرسم که واقعاً اگر خودشان بازیکنی با قابلیت‌های محمدی داشتند اجازه نمی‌دادند اوت بیندازد؟
سؤال آخر درباره وقفه‌هایی است که در لیگ ایجاد شده است. به نظرت چقدر تأثیر می‌گذارد؟
    به اعتقاد من لیگ از نظر کیفی خوب بود و تأیید ادعای من عملکرد تیم‌های‌مان مقابل تیم‌های متمول آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا است. اما این وقفه‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. اینطور که شنیدم شاید تا اواخر تیر ماه ادامه پیدا کند. به هر حال هر زمان که بازی‌ها تعطیل می‌شود ما مجبوریم بدنسازی مجددی انجام دهیم و همین مسأله به بازیکنان فشار می‌آورد و درصد مصدومیت‌شان را افزایش می‌دهد.
 

Page Generated in 0.0051 sec