printlogo


کد خبر: 228244تاریخ: 1400/2/4 00:00
شاگردان ناظم‌‌الشریعه در راه لیتوانی
اعلام رسمی AFC: فوتسال ایران در جام جهانی

کنفدراسیون فوتبال آسیا سرانجام به صورت رسمی خبر داد تیم‌های ایران، ژاپن و ازبکستان به صورت مستقیم به عنوان نمایندگان آسیا در جام جهانی فوتسال حضور دارند. دو سهمیه دیگر هم بعد از رقابت بین تایلند، ویتنام، عراق و لبنان مشخص می‌شود. سایت AFC همچنین دلیل انتخاب ایران، ازبکستان و ژاپن را شرح داد. بر این اساس، پنج تیم برتر دوره گذشته فوتسال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ به علاوه جمع امتیاز تیم‌ها در سه دوره گذشته جام ملت‌های آسیا (۲۰۱۴-۲۰۱۶-۲۰۱۸) فرمولی بوده است که کنفدراسیون آسیا برای تعیین نمایندگان این قاره در جام جهانی استفاده کرده است. برای تعیین دو سهمیه دیگر، AFC هفته آینده بین چهار تیم لبنان، ویتنام، عراق و تایلند قرعه‌کشی می‌کند.
مسابقات جام جهانی فوتسال قرار است شهریور و مهر امسال به میزبانی لیتوانی برگزار شود. قاره آسیا در جام جهانی پنج سهمیه دارد. پیش از این قرار بود پنج تیم برتر مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا در سال ۲۰۲۰ راهی جام جهانی شوند که تعویق و لغو این رقابت‌ها، AFC را مجبور کرد به سیستم جدیدی روی بیاورد. AFC همچنین اعلام کرد تیم‌های ژاپن، عمان و امارات سه سهمیه قاره آسیا برای حضور در جام جهانی فوتبال ساحلی ۲۰۲۱ به میزبانی روسیه خواهند بود. این سه تیم بر اساس بررسی عملکرد هشت تیم برتر قاره آسیا در سه دوره مسابقات قهرمانی این قاره انتخاب شده‌اند. به این ترتیب ایران جایی در جام جهانی فوتبال ساحلی نخواهد داشت.
داود پرهیزکار، رئیس کمیته فوتسال در خصوص حضور و آمادگی تیم ملی فوتسال در جام جهانی 2021 لیتوانی، می‌گوید: «سال گذشته شیوع ویروس کورنا و همه‌‌گیر شدن این ویروس در کشور و جهان کار را برای ما سخت کرد و خیلی از دیدارهای تدارکاتی که برای تیم ملی در نظر گرفتیم لغو شد. بعد از لغو بازی‌های آسیایی و انتخابی جام جهانی در کویت به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال گذشته ما از همان ابتدا می‌دانستیم که خود را باید برای رقابت‌های جام جهانی 2021 لیتوانی آماده کنیم. از این رو بعد از لغو این مسابقات با سازمان لیگ و سرمربی تیم ملی و کادر فنی برای حضوری قدرتمند در جام جهانی جلسات متعددی برگزار و برنامه‌ریزی کردیم.»
 پرهیزکار تأکید می‌کند که بر خلاف سایر کشورها، تیم ملی فوتسال ایران چند بازی تدارکاتی نیز انجام داده و از این حیث کمی جلوتر از سایرین است: «سال گذشته با توجه به اینکه اکثر کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا نتوانستند بازی دوستانه‌‌‌ای برگزار کنند ما توانستیم دو بازی در ازبکستان با تیم ملی این کشور داشته باشیم. در سال جدید هم قرار است از ۲۸ اردیبهشت تا هفت خرداد ماه در کشور تایلند در تورنمنتی که با حضور هشت تیم کویت، تایلند، مالزی، هلند، ویتنام، عربستان و ازبکستان برگزار می‌شود، شرکت کنیم. البته صحبت‌هایی شده که شیوع کرونا در این کشور گسترش پیدا کرده و زمان برگزاری این مسابقات تغییر کرده و ما منتظر هستیم تاریخ دقیق این تورنمنت اعلام شود. در تیرماه و قبل از بازی‌های جام جهانی قرار است تیم ملی در تورنمنتی که با حضور ۱۲ تیم آسیایی و اروپایی که همه آنها در جام جهانی حضور دارند شرکت کند که البته هنوز برگزاری این رقابت‌ها قطعی نشده است.»
رئیس کمیته فوتسال همچنین در مورد دیدار با ژاپن و دیگر تورنمنت‌ها می‌گوید: «با فدراسیون فوتبال ژاپن مکاتبه کرده‌‌ایم و آنها رسماً جواب دادند و شهر‌های محل برگزاری به همراه تاریخ دو بازی را مشخص کردند. فقط منتظر هستیم تا قرارداد فدراسیون‌ها نهایی شود. البته صحبت‌هایی با تیم ملی بلاروس هم برای انجام دو دیدار دوستانه در شهریور شده و منتظر پاسخ نهایی هستیم.»
پرهیزکار در مورد ملاقات اخیرش با عزیزی خادم، ریاست فدراسیون فوتبال هم صحبت می‌کند: «ملاقات خوب و صمیمانه‌ای با ریاست فدراسیون داشتیم. وی نظر خوبی نسبت به فوتسال دارد و به ما اعلام کرد جهت موفقیت تیم ملی در جام جهانی هرگونه همکاری، چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ سخت‌افزاری که لازم باشد فدراسیون در اختیار ما می‌‌‌گذارد. عزیزی خادم از همان ابتدای شروع به کار در فدراسیون قول داد که پاداش تیم‌های ملی را پرداخت کند. دیدیم که در کمتر از 40 روز پاداش زنان را پرداخت کرد. این موضوع قطعاً می‌‌تواند در روحیه بازیکنان تیم ملی تأثیرگذار باشد. نکته مهم دیگری که وجود دارد حمایت دولت از فوتسال بوده که وی توانست در جلسه‌ای که با نوبخت ریاست سازمان برنامه و بودجه داشت، از او قول همکاری و کمک به تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال را بگیرد که این موضوع را می‌‌توان به فال نیک گرفت.»
 

Page Generated in 0.0058 sec