printlogo


کد خبر: 228242تاریخ: 1400/2/4 00:00
سوژه و خبر

پیروزی ارزشمند مقابل هورسنس
وایله با عزت امیدوار به سهمیه
دیدار تیم‌های وایله بولدکلاب و‌ ای‌سی هورسنس از آن جهت اهمیت داشت که یاران سعید عزت‌اللهی با پیروزی مقابل این حریف زردپوش، فرصت صعود به رتبه نهم جدول و شانس رقابت با آلبورگ برای جایگاه هفتمی را پیدا می‌کردند و به همین خاطر هم وایله با تمام نفرات به استقبال این تیم رفت. در این بازی هواداران نیز فرصت حضور در ورزشگاه را پیدا کرده بودند و با توجه به واکسیناسیون گسترده، مشکلی برای تماشای بازی از نزدیک نداشتند و سعید عزت‌اللهی هافبک ایرانی وایله هم از ابتدا در زمین بود و 90 دقیقه هم بازی کرد.
در دقیقه 17 این بازی روی یک ضربه کرنر، هوگو اکیتیک با ضربه سر دروازه حریف را تهدید کرد اما ضربه اول او تبدیل به گل نشد و برای گلزنی یک سر دیگر زد تا بالاخره دروازه هورنس فرو بریزد. چند دقیقه بعد این بار سوسا روی پاسی تماشایی تک به تک شد و پس از اینکه از گل کردن توپ ناکام ماند، لوکاس انگل دروازه خالی را باز کرد تا بازی خیلی زود دو بر صفر شود. نیمه نخست با همین نتیجه به پایان رسید اما در آغاز نیمه دوم دوباره وایله با یک ضدحمله به گل رسید. سوسا این بار با فراری تماشایی هوگو را صاحب توپ کرد و این بار ضربه خود را به کنج دروازه تیم میهمان زد تا بازی سه بر صفر شود. 40 دقیقه پایانی بازی با همین نتیجه سپری شد و با این نتیجه وایله به جایگاه نهم جدول صعود کرد.
نکته جالب این بازی، درخشش ویژه سعید عزت‌اللهی هافبک ایرانی تیم وایله بولدکلاب بود. او آمار 86 درصد پاس صحیح را به ثبت رساند و یک پاس کلیدی هم داد تا در فرآیند هجومی تیمش هم نقش‌آفرینی کرده باشد. هافبک دفاعی جوان اما باتجربه تیم دانمارکی یک دریبل زد و 12 دوئل زمینی و هوایی را با پیروزی پشت سر گذاشت تا در میانه میدان، موفقیت ویژه‌ای را از خود به جای بگذارد. او همچنین 10 کنش دفاعی داشت و اجازه موقعیت‌سازی را به بازیکنان تیم هورنس نداد تا با سپری کردن یک شب درخشان، رهبر خوشحالی بازیکنان هم‌تیمی در رختکن شود.
 
 
درخواست ایران برای میزبانی قهرمانی زیر 23 سال آسیا
بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی‌های مقدماتی قهرمانی زیر 23 سال آسیا آبان ماه سال جاری در کشورهای مختلف به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. فدراسیون فوتبال ایران هم برای برگزاری بازی‌های یکی از گروه‌ها درخواست میزبانی داده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا این درخواست را پیش‌تر دریافت کرده اما فعلاً تصمیمی در خصوص اعطای میزبانی یا به عبارتی تعیین میزبان‌ها نگرفته است. میرشاد ماجدی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در این باره می‌گوید: «کنفدراسیون آسیا اعلام کرده محل و شرایط برگزاری بازی‌های مقدماتی را بعداً ابلاغ می‌کند. فدراسیون فوتبال هم درخواست میزبانی مرحله مقدماتی را ارائه داده است. این رقابت‌ها در یازده گروه (شش گروه در مناطق غرب و مرکز و جنوب - پنج گروه از شرق و منطقه آ. سه. آن) برگزار می‌شود. یازده تیم صدرنشین به علاوه چهار تیم برتر رده دوم در کنار میزبان، تشکیل دهنده ۱۶ تیم مرحله نهایی خواهند بود. همچنین مسابقات قهرمانی فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا در ماه جولای سال ۲۰۲۲ در ازبکستان برگزار می‌شود.»
گفتنی است این دوره از مسابقات تنها به بهانه قهرمانی آسیا برگزار می‌شود اما در دوره بعد تیم‌های برتر به المپیک راه پیدا می‌کنند. در این دوره از بازی‌ها بازیکنان متولد 11/10/77 می‌توانند شرکت داشته باشند اما در دوره بعدی تیم امید با بازیکنان 11/10/79 باید شکل پیدا کند. بر اساس تصمیم قبلی قرار بود تمرینات تیم امید زیر نظر حمید استیلی آغاز شود. هنوز فدراسیون فوتبال جدید در این باره اظهارنظری نداشته است.
 
 
دوئل ایرانی‌ها را پورعلی‌گنجی برد
در دیدار پایانی هفته اول فصل جدید سوپر لیگ چین در گروهA، تیم فوتبال شن‌ژن که مرتضی پورعلی‌گنجی را به‌عنوان مدافع میانی در ترکیب ابتدایی داشت، در استادیوم هوآدو به مصاف هِنان سونگ‌شان لونگمن رفت. یاران پورعلی‌گنجی در نیمه اول به تساوی یک بر یک رضایت دادند اما در نیمه دوم موفق شدند یک گل بزنند و در نهایت این دیدار خارج از خانه را با پیروزی دو بر یک مقابل هِنان سونگ‌شان به پایان رسانند. در این بازی پورعلی‌گنجی یک سمت حضور داشت و جهانیار محبی، مربی ایرانی همان سوی دیگر که در نهایت مدافع تیم ملی توانست دوئل ایرانی‌ها را با پیروزی به اتمام برساند. شن‌ژن یکی از سه تیمی است که در گروه A سوپر لیگ چین موفق به کسب پیروزی در هفته نخست شد و دو تیم هم به تساوی رضایت دادند.

Page Generated in 0.0047 sec