printlogo


کد خبر: 228240تاریخ: 1400/2/4 00:00
کار عجیب رئیس بارسا
لاپورتا سوپرلیگ را لو داده بود

 نیویورک تایمز گزارش داد خوان لاپورتا، رئیس باشگاه بارسلونا پنجشنبه دو هفته قبل و در جریان یک جشن کوچک، برنامه‌های سوپرلیگ اروپا را برای خاویر تباس، رئیس لالیگا فاش کرده بود. لاپورتا ماه گذشته برای دومین بار به عنوان رئیس بارسا انتخاب شد و تباس می‌خواست به این تاجر موفقیتش را تبریک بگوید. در این مراسم لاپورتا لو داده که این تورنمنت قرار است راه بیفتد و شش تیم برای حضور در آن اعلام آمادگی کرده‌اند ضمن اینکه از تیم‌های دیگر هم خواسته شده به آن ملحق شوند.
تباس به مقامات فوتبالی اروپا و مسئولان اجرایی بزرگترین باشگاه‌ها گفته و موضوع را با الکساندر چفرین، رئیس یوفا در میان گذاشته. سه روز بعد طرح اولیه سوپرلیگ اروپا به صورت رسمی اعلام و مشخص شد 12 تیم با حضور در آن موافقت کرده‌اند اما مخالفت‌های شدید باعث شد کمتر از 48 ساعت هر شش تیم انگلیسی از آن کنار بکشند و برنامه‌های سوپرلیگ معلق شد.
چفرین روز گذشته در مصاحبه با یک خبرگزاری اسلوونیایی به انتقاد از مدیران یوونتوس، منچستریونایتد و رئال مادرید پرداخت و آندره‌آ آنیلی، اد وودوارد و فلورنتینو پرس را دروغگو خواند. چفرین که پدرخوانده دختر آنیلی نیز هست، گفت: «آنیلی به من می‌گفت مزخرف است که سوپرلیگ در حال شکل گرفتن است. قرار شد یک اعلامیه رسمی منتشر کنیم، او استقبال کرد اما دیگر به تلفنش جواب نداد. بعد از مدتی جواب داد و گفت کسالت دارد و دوباره از دسترس خارج شد.»
تباس هم روز گذشته در کنفرانس خبری تأکید کرد تیم‌های انگلیسی هرگز دوباره به این پروژه ملحق نمی‌شوند: «بیایید واقعیت را بپذیریم، سوپرلیگ مرده است.»
لاپورتا هم تشکیل سوپرلیگ را یک ضرورت توصیف کرد اما گفت رأی اعضای باشگاه نظر نهایی است. بارسلونا یکی از 12 تیم مؤسس سوپرلیگ بوده و یکی از چهار تیم باقی‌مانده در کنار رئال مادرید، یوونتوس و میلان است: «با توجه به نقش مهمی که تیم‌های بزرگ در کسب درآمد فوتبال دارند، باید نظر ما هم تأمین شود. ما به دنبال تشکیل یک لیگ رقابتی و جذاب با رعایت ارزش‌های ورزشی هستیم. ما مدافع لیگ‌های داخلی و آماده مذاکره با یوفا هستیم. همه می‌خواهیم فوتبال بهتر شود و اگر منابع مالی باشگاه‌های بزرگ تأمین نشود، فوتبال آسیب می‌بیند.»
 

Page Generated in 0.0046 sec