printlogo


کد خبر: 228238تاریخ: 1400/2/4 00:00
ستاره‌های منچستر شوکه شدند:
چطور هواداران اینقدر راحت وارد زمین تمرین شدند؟

 ستاره‌های منچستریونایتد شوکه شدند از اینکه هواداران خشمگین چه آسان با عبور از نیروهای امنیتی حاضر در مرکز تمرین کارینگتون، خود را به مربی تیم، اوله گونار سولشر رساندند. هواداران به عملکرد مالکان آمریکایی باشگاه در پروژه شکست خورده سوپرلیگ اروپا معترض بودند و از مربی نروژی به خاطر اینکه آشکارا در این باره حرف نزده، انتقاد داشتند.
سال گذشته هم 20 نفر از هواداران که به خود لقب «مردان سیاهپوش» داده بودند، به خانه مدیر اجرایی تیم، اد وودوارد در چشایر حمله کردند.
سولشر به همراه مدیر فنی جدید تیم، دارن فلچر، مایکل کریک دستیارش و نمانیا ماتیچ قدبلند سعی کردند مانع آنها شوند در حالی که از صحبت‌های رد و بدل شده میان آنها خبری منتشر نشده.
گفته می‌شود هواداران انتقاد کرده‌اند از اینکه سولشر در سال 2005 که بازیکن منچستریونایتد بود با خریدن باشگاه توسط گلیزرها مخالفت کرد اما در محکوم کردن سوپرلیگ اروپا به بقیه مربی‌های لیگ برتر ملحق نشد. یک منبع آگاه در باشگاه به دیلی میل گفت: «بازیکنان نگران بودند از اینکه چه آسان هواداران به زمین تمرین وارد شدند. به اندازه کافی نیروهای امنیتی وجود نداشت، باید کاری کرد دیگر این اتفاق رخ ندهد.» یونایتد درباره ساختار امنیتی خود توضیحی نداده اما احتمالاً این ساختار مورد بازبینی قرار می‌گیرد. مردان سیاهپوش پیش از این هم به خانه وین رونی و ریو فردیناند رفته‌اند وقتی این دو بازیکن مهم و تأثیرگذار تیم برای تمدید قرارداد با باشگاه‌ دچار مشکل شده بودند و احتمال جدایی‌شان شکل گرفته بود.
وودوارد که گفته به خاطر جنجال سوپرلیگ از سمتش کناره‌گیری می‌کند، در زمان بروز حادثه در کارینگتون نبوده.
با وجود عذرخواهی رسمی جوئل گلیزر، رئیس باشگاه، گروهی از هواداران معترض ساعت 9 صبح به مجموعه تمرینی تیم آمدند و با پریدن از روی گیت‌های امنیتی خودشان را به ساختمان اصلی رساندند. آنها عکس‌هایی از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند در حالی که بنر به همراه داشتند. روی این بنرها نوشته بود: «گلیزرها بروید بیرون»، «یونایتد 51 درصدی» -که اشاره به مدل مالکیت آلمانی دارد که سهامدار عمده باشگاه‌ها هواداران هستند- و «ما تصمیم می‌گیریم شما کی بازی کنید» که این آخری به شدت باعث ناراحتی بازیکنان منچستریونایتد شده است.
برخی بازیکنان تیم اصلی به همراه چند عضو تیم زیر 23 سال و تیم زنان نتوانستند به زمین تمرین بروند و به چند بازیکنی که در مسیر کارینگتون بودند، خبر داده شد فعلاً نیایند تا اعتراضات تمام شود. یونایتد با پلیس تماس گرفت و آنها به همراه نیروهای ضدشورش و ون برای کنترل اوضاع راهی شدند اما کار خاصی نکردند.
 

Page Generated in 0.0054 sec