printlogo


کد خبر: 228211تاریخ: 1400/2/2 00:00
جدال غولهای 96 کیلویی آسیا قبل از المپیک
آماده‌باش سهراب برای عبور از تائوی چینی

ایران ورزشی - بعدازظهر روز جمعه (سوم اردیبهشت ماه ) روز تعیین کننده و سرنوشت سازی برای سهراب مرادی فوق‌ستاره 96 کیلویی وزنه‌برداری ایران و کاروان ما در ازبکستان خواهد بود. زیرا قرار است در پایان رقابت وزنه‌برداران 96 کیلویی قاره آسیا، تکلیف دومین سهمیه وزنه‌برداری ایران برای اعزام به بازی‌های المپیک 2021 توکیو تقریباً قطعی و نهایی شود. سهراب مرادی امید اول کاروان وزنه‌برداری ایران در این دسته وزنی برای کسب سهمیه المپیک است که باید در این رویداد آسیایی هرطور شده ابتدا از سد محکم و استواری به نام تیان تائوی چینی عبور کند. سپس اگر در این کارزار موفق بود، برای رقابت امتیازی با کیانوش رستمی دیگر رقیب سرشناس داخلی خود چرتکه بیندازد.
بدون شک رقابت گروه A دسته وزنی 96 کیلوگرم در بعدازظهر جمعه سوم اردیبهشت، یکی از جذاب‌ترین و حساس‌ترین مسابقات این دوره از رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی آسیا خصوصاً برای کاروان وزنه‌برداری کشورمان به شمار می‌رود. جایی که سهراب مرادی فوق‌ستاره تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان و دارنده نشان طلای بازی‌های المپیک 2016 ریو می‌بایست هرآنچه در توان دارد برای کسب سکوی قهرمانی، شکستن رکورد، عبور از دیوار مستحکم ورزشکار چینی به نام تیان تائو و نهایتاً کسب سهمیه دوم وزنه‌برداری ایران در بازی‌های المپیک پیش رو روی تخته مسابقه بگذارد. سهراب مرادی در دسته وزنی 96 کیلوگرم به جز تائوی چینی، فارس الباخ قطی و کیانوش رستمی که جدی‌ترین رقبای او در این دسته وزنی هستند، قطعاً هیچ رقیب جدی دیگری نه تنها در قاره آسیا بلکه در عرصه جهانی ندارد. سهراب در پیکارهای آسیایی ازبکستان با رکورد ورودی 385 کیلوگرم فعلاً بعد از تائوی چینی و یوهاک جانگ از کره جنوبی که مجموع 390 و 395 کیلوگرم را اعلام کردند، در رتبه سوم این وزن قرار دارد اما قطعاً این رکوردها و این آمار و ارقام در روز مسابقه سهراب تغییرات فاحش و چشمگیری دارند. زیرا هم مرادی و هم تائوی چینی برای اینکه قبل از حضور احتمالی در المپیک زهرچشمی جدی از رقبای خود بگیرند قطعاً در تاشکند به دنبال ثبت بهترین نتیجه و رکورد مجموع هستند. به همین دلیل است که قطعاً رقابت دسته 96 کیلوگرم آسیایی رقابتی جذاب و نفسگیر مخصوصاً برای کاروان وزنه‌برداری ایران و علاقه‌مندان به این رشته خواهد بود. نهایتاً باید منتظر ماند و دید که شرایط سهراب مرادی در روز مسابقه چه شرایطی است؟ آیا رکوردار دسته وزنی 94 کیلوگرم جهان، در تاشکند و پس از رهایی از بند آسیب دیدگی‌های جدی، می‌تواند دوباره بازگشتی خیره‌کننده و رؤیایی را برای خود و وزنه‌برداری ایران رقم بزند یا اینکه رقیب چینی سهراب گوی و میدان را از ستاره بختیاری وزنه‌برداری ایران در ازبکستان می‌رباید. سهراب برای کسب سهمیه المپیک حداقل به مجموع 403 تا 410 کیلوگرم دردسته 96 کیلوگرم نیاز دارد. بنابراین پایین‌تر از این مجموع قطعاً برای ملی‌پوش کشورمان حاصلی در مسیر المپیک نخواهد داشت.
الناز باجلانی و سیده‌الهام حسینی هم دو دختر وزنه‌برداری ایران در گروه A دسته 81 کیلوگرم بانوان هستند که برای نشان دادن توانمندی‌های خود عصر جمعه از ساعت 15:30 دقیقه در تاشکند به مصاف رقبای خود می‌روند.

Page Generated in 0.0058 sec