printlogo


کد خبر: 228165تاریخ: 1400/2/1 00:00
توپ و تور

بی‌تجربگی بازیکن باتجربه!

اگر ده سال پیش بود و محمد موسوی در 23 – 24 سالگی این حرف‌ها را می‌زد، می‌شد بگذاریم به حساب هیجان زدگی و جوانی. با این حال او حالا یکی از با تجربه‌ترین والیبالیست‌های ایران است و برای هر اظهارنظری باید خیلی بیش از اینها تأمل کند.اشتباهی که موسوی دچار آن شده، خیلی‌ها را طی روزهای اخیر درگیر کرده و حتی برخی رسانه‌ها هم درباره ماجرا آدرس غلط دادند. با این حال کسی مانند موسوی که دیگر بی‌تجربه و خام نیست نباید در این دام می‌افتاد و اینقدر تند و سریع واکنش نشان می‌داد.
ماجرای اعلام پاداش‌های کمیته ملی المپیک به مدال آوران المپیک توکیو، به بدترین شکل ممکن انعکاس داده شد و پر از کژتابی بود. 
کمیته در تمامی ادوار گذشته هم همواره به مدال آوران بازی‌ها پاداشی دلاری می‌داد که هیچ ارتباطی به پاداش وزارت ورزش و آن سکه‌های کذایی نداشت.پاداش کمیته در بسیاری از دوره‌ها شاید از دو هزار دلار هم تجاوز نمی‌کرد و البته سیستم مشخصی هم نداشت. با این حال در این دوره تعیین شده که به طلایی‌ها ده هزار، نقره‌ای‌ها پنج هزار و برنزی‌ها هم 3500 دلار پاداش آن هم پای سکو داده شود. 
پاداشی که بازهم لازم است تأکید شود ربطی به پاداش وزارت ورزش که در گذشته به صورت سکه بود ندارد.
حالا اینکه موسوی چرا با شنیدن این ماجرا و بدون بررسی، اینقدر سریع و بی‌محابا اظهارنظر کرده و به مسئولان ورزش کشور تاخته، نشان از عدم پختگی و بی‌تجربگی این بازیکن باتجربه است که این روزها به میانه دهه چهارم زندگی خود رسیده است.
 
 
فدراسیون جهانی والیبال کوتاه آمد
امکان تغییر لیست تیم‌ها در لیگ ملت‌ها
فدراسیون جهانی والیبال تحت فشار و به دلیل اعتراض چند کشور قدرتمند، قانون ثبت‌نام در لیگ ملت‌ها را تغییر داد.
مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال در بخش مردان از هفتم خردادماه آغاز می‌شود و تا دوم تیرماه ادامه خواهد داشت. رقابت‌های زنان، چهارم خرداد‌ شروع خواهد شد و تا 30 خردادماه ادامه خواهد داشت. فدراسیون جهانی والیبال پیش از این اعلام کرده بود که تیم‌ها برای حضور در این مسابقات باید فهرستی را اعلام کنند و با همان نفرات به بازی‌ها ادامه دهند.
این امر موجب اعتراض چند کشور قدرتمند در والیبال جهان شد. آنها معتقد بودند که ستاره‌هایشان در سال منتهی به المپیک باید بیشتر استراحت کنند. 
در نهایت فدراسیون جهانی والیبال هم کوتاه آمد و برخی قوانین را تغییر داد؛ به این ترتیب طبق قانون جدید به تیم‌ها اجازه داده شده تا در طول مسابقات حداکثر 6 بازیکن را از لیست خود تغییر دهند و این اتفاق تنها یک بار و اواسط بازی‌ها انجام خواهد شد.به این ترتیب بازیکنانی که درگیر تیم‌های باشگاهی بودند فرصت خواهند داشت تا استراحت کرده و کمی دیرتر به تیم‌های خود ملحق شوند. مرحله نیمه‌نهایی و نهایی لیگ ملت‌ها در بخش مردان، پنجم و ششم تیرماه برگزار خواهد شد و در بخش زنان نیز سوم و چهارم تیرماه برگزار می‌شود.
 
 
لژیونر جدید والیبال به فنلاند می‌رود
مدافع جوان والیبال ایران با عقد قراردادی رسمی به تیم رایسیون لویموی فنلاند پیوست. طیب عینی، سرعتی زن فصل گذشته تیم والیبال هراز آمل با عقد قرارداد رسمی به تیم رایسیون لویمو در لیگ برتر فنلاند پیوست و هم‌تیمی علی فضلی، دیگر بازیکن ایرانی این تیم شد. فضلی در پست پشت خط زن در این تیم بازی می‌کند.گفته می‌شود قرارداد عینی با تیم جدیدش یکساله است. تیم رایسیون لویمو 6 بار عنوان قهرمانی لیگ برتر فنلاند را در کارنامه دارد.هر سال دو تیم اول لیگ برتر فنلاند به لیگ اروپا صعود می‌کنند.

 


Page Generated in 0.0050 sec