printlogo


کد خبر: 228126تاریخ: 1400/1/31 00:00
سوژه

 رد پای چهار بازیکن در 8 گل آسیایی

استقلال لیگ قهرمانان آسیا را بسیار امیدوار‌کننده آغاز کرده و موفق شده در 2 بازی نخست خود 8 بار دروازه حریفان را باز کند. 
نکته قابل توجه این است که 8 گل استقلال را چهار بازیکن به ثمر رسانده‌اند. 
در بازی با الاهلی عربستان که منجر به پیروزی 5 بر 2 شد مهدی قایدی توانست 2 گل ارزشمند برای تیمش به ثمر برساند. در آن بازی محمد نادری، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته نیز برای استقلال گل زدند. 
بازیکنانی که هر سه موفق شدند در بازی با الشرطه عراق هم 3 بار دروازه حریف را باز کنند تا به این ترتیب چهار بازیکن دوگله در ترکیب استقلال قرار داشته باشد.
 روند گلزنی استقلال نشان می‌دهد که فرهاد مجیدی روی خطوط سه‌گانه کار کرده و بازیکنانش از آمادگی ذهنی کامل برای گلزنی برخوردارند. 
چنانچه این روند در ادامه بازی‌ها حفظ شود استقلال با تفاضل گل بالا و احتمالاً کسب امتیاز حداکثری به مرحله بعد صعود خواهد کرد. 
باید دید که مجیدی در بازی‌های بعدی تیمش از چه حربه‌ای استفاده می‌کند و آیا قادر است از استقلال به خوبی بازی بگیرد تا منجر به گلزنی‌های دوباره شود یا خیر؟!
 
 
حفظ قایدی مأموریت مهم مدیران استقلال
فرهاد مجیدی بعد از پیروزی مقابل الشرطه صراحتاً اعلام کرد که تیمش برای قهرمانی در آسیا حرکت خواهد کرد. این صحبت مجیدی از زوایایی قابل بررسی است. 
یکی از نکته‌هایی که می‌شود از صحبت‌های اخیر سرمربی استقلال برداشت کرد این است که شاکله تیم باید تا قهرمانی در آسیا حفظ شود. با توجه به اینکه پیش از حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مهدی قایدی از مدیران باشگاه قول گرفته که بعد از پایان فصل از این تیم برود، دستیابی به پروژه قهرمانی در آسیا در غیاب این بازیکن تأثیرگذار بسیار سخت و دشوار خواهد شد و بدون شک اگر مدیران استقلال می‌خواهند راه این تیم به سمت قهرمانی هموار باشد باید ستاره‌ای همچون مهدی قایدی را حفظ کنند تا بهانه‌ای هم دست فرهاد مجیدی نباشد که احیاناً در ادامه لیگ قهرمانان آسیا نتیجه نگرفتن تیمش را توجیه کند.
 قایدی بازیکنی است که به تنهایی می‌تواند نتیجه بازی‌ها را تغییر دهد. 
او در همین دو بازی که از حضور استقلال در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا گذشته آنقدر در ترکیب تیمش مؤثر بوده که تمجید کارشناسان فوتبال آسیا را هم به دنبال داشته است.
 
 
تذکر مربیان استقلال به دیاباته
بعد از پایان بازی استقلال مقابل الشرطه برخی بازیکنان تیم عراقی الفاظ نامناسبی را نثار دیاباته کردند که با واکنش‌هایی از سوی مهاجم استقلال همراه بود.
 شیخ که تاب شنیدن برخی جملات را نداشت، به دنبال برخورد فیزیکی هم بود که خوشبختانه برخی مربیان استقلال در صحنه حاضر بودند و مانع از کشدار شدن این ماجرا شدند. با این حال بعد از پایان بازی فرهاد مجیدی درباره رفتار تحریک‌آمیز برخی بازیکنان نکاتی را به دیاباته گوشزد کرد تا احیاناً این ماجرا باعث محرومیت او در بازی‌های آتی نشود.
 با توجه به اینکه در لیگ قهرمانان آسیا، بازیکنان زیر ذره‌بین بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار دارند تذکر مجیدی به دیاباته بسیار به موقع بود چون ممکن است در اینگونه درگیری‌ها فقط برخورد بازیکنان گزارش شود و بازیکنی که احتمالاً فحاشی کرده، از غائله محرومیت مصون بماند.
 به هر حال دیاباته باید حرفه‌ای‌تر عمل کند و  اگر اتفاقات مشابهی در آینده رخ داد به سرعت راهی رختکن شود یا از کانون درگیری فاصله بگیرد و بر اعصابش مسلط باشد.

 


Page Generated in 0.0052 sec