printlogo


کد خبر: 228124تاریخ: 1400/1/31 00:00
فرهاد خاطره تیم استراماچونی را زنده کرد
روح شماره 7 در کالبد استقلال

حمیدرضا عرب  
 
گل زدن از همه زوایا و همه نقاط زمین؛ این خصیصه بارز استقلال در روزهای اخیر است که با بردهای بزرگ در صحنه لیگ قهرمانان آسیا هر بیننده‌ای را به وجد آورده است.
استقلال گل می‌زند، تاکتیک‌های شناوری را به اجرا می‌گذارد و منطق را وارد بازی خود کرده است. شبیه این استقلال پیش‌تر در زمان آندره‌آ استراماچونی نیز پیش روی‌مان تصویر شده بود؛ تیمی که تلاش می‌کرد علاوه بر حفظ ساختارهای دفاعی در فاز هجومی سیری‌ناپذیر و خوش‌اشتها باشد.
مجیدی عمیقاً استقلال این روزها را به سمت روزهای خوش مربیگری استراماچونی برده و خاطرات ماندگار آن روزها را در ذهن تداعی می‌کند. این وضعیت یقیناً ساخته ذهن خود فرهاد نیز هست.
اصلی نانوشته و شاید اثبات نشده در فوتبال وجود دارد که می‌گوید: مربیان  با سابقه بازیگری، مانند دوران حرفه‌ای خود از تیم‌های‌شان بازی می‌گیرند.
استقلال امروز تصویری از فرهاد مجیدی دوران بازیگری است. یک شماره 7 دلربا که در ترکیب استقلال می‌درخشید و گل‌های ارزشمندی را برای تیمش به ثمر می‌رساند و حتی تا واپسین ثانیه‌های حضور در ترکیب تیمش بوی گلزنی را به مشام می‌رساند. استقلال امروز نه فقط تداعی‌کننده روزهای مربیگری استراماچونی بلکه یادآور زمانی است که فرهاد با همان شماره 7 در رأس خط حمله گل می‌زد و هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد.
محتمل است که مجیدی علاوه بر رسوخ روحیه گلزنی خود به تار و پود تیمش، تلاش کرده فضای آرامی را نیز با اجرای برخی قوانین در تیمش به نمایش بگذارد تا شاید کسب موفقیت برایش ساده‌تر شود.
مجیدی و استقلال به نظر می‌رسد با نتایجی که اخیراً رقم زده‌اند راهی طول و دراز در پیش دارند؛ راهی که شاید در سال‌های آتی منتج به قهرمانی در لیگ برتر هم باشد. فرهاد که از اقبال عمومی هواداران استقلال نیز بهره‌مند است احتمالاً فرصت و شانس بیشتری در قیاس با مربیانی همچون محمود فکری خواهد داشت تا حیاتش در قامت سرمربی استقلال را تداوم بخشد و در آینده به توفیقات بیشتری دست یابد.
پرواضح است که حتی صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نمی‌تواند اتفاق خاص و ویژه‌ای باشد، کما اینکه استقلال در گذشته نیز بارها از مرحله مقدماتی به مرحله بعد صعود کرده بود و صعود دستاورد عجیبی نیست.
صعود از مرحله مقدماتی را باید قطعه کوچکی از پازل اعتباربخشی به دوران مربیگری فرهاد مجیدی دانست و آنچه به فرهاد عیاری بس ماندگار‌تر در دوران مربیگری‌اش می‌بخشد، دستیابی به جام است. راهی که شاید از جام حذفی پیش رو آغاز شود و به جام‌های دیگر کشیده شود.
استقلال بی‌تعارف برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر با دشواری‌های بسیاری مواجه خواهد بود و احتمالاً به این مهم  دست نخواهد یافت. قهرمان شدن در لیگ قهرمانان آسیا نیز منوط به حفظ ستاره‌های کنونی برای فصل آتی است و اگر بازیکنانی همچون قایدی یا دیاباته از استقلال جدا شوند، لطمه‌های بزرگی به پیکره این تیم وارد خواهد آمد.
 اما قهرمانی در جام حذفی سهل‌الوصول‌تر از دیگر جام‌ها است و یقیناً شاکله تیم نیز تا پایان جام حذفی حفظ خواهد شد تا استقلال احتمالاً در این جام به موفقیت برسد و فرهاد نیز در دوره سوم مربیگری‌اش در استقلال جامی به دست آورد تا در فصول آتی نیز مجوز حضور روی نیمکت استقلال را به دست آورد.
 
وعده جذاب مجیدی: 
قهرمان آسیا می‌شویم
مهم‌ترین بخش از صحبت‌های سرمربی استقلال بعد از پیروزی مقابل الشرطه عراق آنجا بود که وقتی با سؤالی درباره آینده تیمش مواجه شد، به قهرمانی در آسیا اشاره کرد. فرهاد بی‌آنکه ترسی به دل راه دهد یا از عواقب وعده‌ای که می‌دهد نگران باشد، به قهرمانی در آسیا اشاره کرد. او گفت: «فکر می‌کنم الدحیل سخت‌ترین رقیب ما در این گروه است، ولی چیزی که باشگاه و هواداران می‌خواهند، قهرمانی است. من و بازیکنانم خود را برای قهرمانی آماده کردیم و همه تلاشمان را می‌کنیم. امیدوارم بتوانیم هواداران را خوشحال کنیم.» به نظر می‌رسد ذهن مجیدی نیز به سمت قهرمانی در آسیا سوق داده شده است. حال اینکه وعده او ناشی از چه چیزی است، شاید دانستنش در این برهه نیز چندان اهمیتی نداشته باشد اما به هر حال اظهارات سرمربی استقلال درباره رسیدن به قهرمانی آسیا می‌تواند حس خوبی را به هواداران این باشگاه القا کند.

Page Generated in 0.0061 sec