printlogo


کد خبر: 228117تاریخ: 1400/1/31 00:00
هیات اجرایی کمیته ملی المپیک مصوب کرد
10 هزار دلار، پاداش پای سکو برای طلای المپیک

کمیته ملی المپیک در ماه‌های باقیمانده تا المپیک سعی می‌کند شرایطی را فراهم کند تا ورزشکاران با دغدغه کمتری برای المپیک توکیو آماده شوند. یکی از اقداماتی که کمیته انجام داده، تعیین پاداش پای سکو برای مدال آوران المپیک است که در نشست اخیر هیأت اجرایی مصوب شده است. اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک در آخرین نشستی که داشتند، پاداش پای سکو برای مدال آوران بازی‌های المپیک را نهایی کردند به این ترتیب که 10 هزار دلار برای طلای المپیک در نظر گرفته‌اند که به محض دریافت مدال به ورزشکاران اهدا می‌شود. به گفته کیکاوس سعیدی و طبق آنچه به تأیید اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک رسیده است، این رقم برای مدال آوران نقره و برنز به ترتیب ۵ هزار و ۳۵۰۰ هزار دلار است. البته سعیدی تأکید کرده که این مبلغ به عنوان پاداش پایه اعلام شده و در نشست‌های آتی در مورد پاداش مدال آوران بحث و بررسی‌های تکمیلی صورت می‌گیرد که البته احتمال تغییر کم است.
این ارقام در حالی برای مدال آوران توکیو مصوب شده که نسبت به پاداش مصوب مدال آوران المپیک ریو افزایش دو برابری داشته است.
 پاداش پای سکو برای ورزشکاران طلایی در المپیک ریو ۵ هزار دلار بود. این رقم برای ورزشکارانی که در آن دوره بازی‌ها صاحب مدال نقره و برنز شدند هم به ترتیب ۳ و هزار دلار بود.
سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره این افزایش می‌گوید: «این در حالی است که نرخ ارز نسبت به پنج سال پیش و زمان برگزاری بازی‌های المپیک ریو رشد چند برابری داشته است. با این حال کمیته ملی المپیک پاداش دو برابری برای مدال آوران توکیو مصوب کرده که این اقدام در راستای حمایت حداکثری از مدال آوران و ایجاد انگیزه بیشتر برای آنها انجام شده است.»
پاداش پای سکو با جوایز مدال آوران المپیک متفاوت است و جوایز مدال آوران توسط وزارت ورزش تأمین می‌شود که پیش از این سکه بود اما با توجه به افزایش زیاد قیمت سکه، قرار است مبلغی به عنوان پاداش تعیین شود که البته هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است.

Page Generated in 0.0051 sec