printlogo


کد خبر: 228114تاریخ: 1400/1/31 00:00
خبر و مصاحبه

رفت و برگشت وزنه‌برداران به مهرآباد
باقیمانده ملی‌پوشان اعزامی وزنه‌برداری به تاشکند ازبکستان در حالی که قرار بود صبح دیروز با پرواز اختصاصی به محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا بروند، با مشکلاتی مواجه شدند. 
اعضای تیم ابتدا با معطلی زیاد به خاطر نقص فنی هواپیما بعد از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران مجدداً برای برطرف کردن نقص فنی به زمین نشستند و پس از مدتی معطلی در فرودگاه مهرآباد راهی استان خراسان رضوی و فرودگاه مشهد مقدس شدند. 
شنیده‌ها حاکی از آن است، پس از ورود هواپیمای حامل ملی پوشان وزنه‌برداری و اعضای همراه به فرودگاه مشهد، ملی پوشان مدتی را در سالن انتظار استراحت کردند و پس از سوخت‌گیری و مهیا شدن هواپیما برای پرواز به سمت ازبکستان اعضای تیم که شامل میرمصطفی جوادی، حسین سلطانی، علی میری، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، رسول معتمدی، رضا دهدار، کیا قدمی و علی داودی در بخش مردان همچنین فروغ یونسی، الناز باجلانی، سیده الهام حسینی و فاطمه یوسفی در بخش بانوان بودند به همراه علی مرادی رئیس فدراسیون، حجت‌الاسلام مالمیر رئیس هیأت وزنه‌برداری همدان و کمیته فرهنگی فدراسیون، همایون بسطامی رئیس هیأت ایلام و کمیته فنی فدراسیون، علی ذیفهم داور اعزامی به این مسابقات و یکی دو بانوی همراه با تیم بانوان مشهد را به مقصد تاشکند ترک کردند.
 
 
 زهرا نعمتی:بعد از مدت‌ها خودمان را محک زدیم
زهرا نعمتی که در اردوی ترکیه حضور داشته، تأکید می‌کند که این اردو کمک کرده تا ورزشکاران در شرایط خوبی با رقبا دست و پنجه نرم کنند.
ملی پوش ریکرو ایران با اشاره به برپایی اردوی ترکیه و آخرین وضعیت کمانداران می‌گوید: «اردوی ترکیه از چند نظر خیلی خوب بود، زیرا ما یک تمرین تدارکاتی قبل از مسابقه داشتیم و در شرایط خوبی با رقبا دست و پنجه نرم کردیم. در این اردو ۵ کشور اروپایی به همراه ترکیه که در واقع رقیبان اصلی ما محسوب می‌شدند، حاضر بودند.
 ملی‌پوشان ایران واقعاً خیلی خوب کار کردند. چند بار رکوردهای خیلی خوبی ثبت کردیم و من فکر می‌کنم که اوج عملکرد ورزشکاران کشورمان بود.»
بانوی ملی‌پوش تیراندازی با کمان درباره شرایط خودش هم توضیح کوتاهی می‌دهد: «شرایطم خیلی خوب بود و رکوردهای خیلی خوبی را به ثبت رساندم. حتی در یکی از مسابقاتی که برگزار شد، نفر اول شدم.
 البته در روز مسابقات به دلیل باد شدیدی که وجود داشت، نتایج کسب شده نسبت به تمرینات خیلی متفاوت بود.
 در واقع دیگر چیزی قابل پیش‌بینی نبود و شرایط سخت شد اما خودم سعی کردم عملکرد خوبی داشته باشم. به هر حال به دلیل شرایط سختی که پیش آمد، کارم به چالش کشیده شد.»
او ادامه می‌دهد: «ما توانستیم بعد از مدت‌ها خودمان را محک بزنیم. شرایط سختی در بحث کرونا بود و رعایت پروتکل‌ها و ... باید صورت می‌گرفت که تمرکز ورزشکاران به هم می‌ریزد و آنها شرایط جدیدی را تجربه می‌کنند، ولی فکر می‌کنم لازم بود که چنین شرایطی را تجربه کنیم.»
 
 
امروز، برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی بوکس
دور جدید اردوی تیم ملی بوکس کشورمان در سال جدید که از 15 فروردین ماه با حضور 14 بوکسور در سالن بوکس احمد ناطق نوری آغاز شده بود، امروز (سه‌شنبه 31 فروردین ماه) با برگزاری رقابت‌های انتخابی در 6 وزن به پایان می‌رسد.
رقابت‌های انتخابی تیم ملی از ساعت 16 آغاز می‌شود و پس از بررسی شرایط فنی بوکسورها در خصوص لیست نهایی و ترکیب اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا تصمیم‌ گرفته می‌شود. امید احمدی صفا و مهدی خسروی در 52 کیلوگرم، دانیال شه‌بخش در 57 کیلوگرم، اشکان رضایی و باقر فرجی در 63 کیلوگرم، سجاد کاظم‌زاده و مسلم مقصودی در 69 کیلوگرم، سید شاهین موسوی در 75 کیلوگرم، میثم قشلاقی و سیاوش امیدی در 81 کیلوگرم، احسان روزبهانی و طوفان شریفی در 91 کیلوگرم و ایمان رمضان‌پور و پوریا امیری در 91+ کیلوگرم ملی‌پوشانی هستند که در این اردو حضور داشتند؛ البته دانیال شه‌بخش و سیدشاهین موسوی دو بوکسور المپیکی هستند که بدون انتخابی در ترکیب اصلی قرار دارند.
با برنامه‌ریزی که انجام شده، پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در هند، تیم ملی بوکس ایران با هشت بوکسور از روز 11 اردیبهشت ماه به مدت 10 روز در شهر تاشکند اردوی مشترکی با تیم ازبکستان برگزار می‌کند.  
مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان آسیا از یکم خرداد ماه به میزبانی کشور هند آغاز می‌شود.

Page Generated in 0.0050 sec