printlogo


کد خبر: 228088تاریخ: 1400/1/31 00:00
بازیابی روحیه در بهترین موقع
جواهری در لعل

میعاد نیک
 
 پرسپولیس طی سال‌های اخیر حضورش در لیگ قهرمانان آسیا نشان داده که به مرور از شمایل واقعی خودش رونمایی می‌کند. دیدار سرخ‌ها با تیم الریان قطر در هندوستان شاید مهم‌ترین و سخت‌ترین مسابقه دور گروهی‌شان بود اما نتیجه‌ای که در پایان بازی روی اسکوربورد ورزشگاه جواهر لعل‌ نهرو نقش بست، شباهتی به یک دیدار دشوار نداشت. پرسپولیسی‌ها در دیدار نخست خود مقابل تیم الوحده امارات در حدواندازه‌های یک تیم مدعی قهرمانی و مدافع عنوان نایب‌قهرمانی نشان ندادند اما تمام احتمالات در دیدار دوم برهم ریخت تا باز هم این پرسپولیس باشد که برای رقبای خود خط‌ونشان می‌کشد.
علی‌رغم شرایط دفاعی نامناسب تیم الریان قطر مقابل تیم پرسپولیس نباید تلاش بی‌امان سرخ‌ها را نادیده گرفت. پرسپولیسی‌ها در شرایطی تنها طی ۱۰ دقیقه توانستند ورق را برگردانند که شاید هر تیم دیگری مقابل الریان دروازه‌اش را باز شده می‌دید، هرگز نمی‌توانست چنین کودتایی را تدارک ببیند. دروازه قطری‌ها طی ۱۰ دقیقه ۳ بار توسط کمال‌الدین کامیابی‌نیا و شهریار مغانلو باز شد تا هم هافبک دفاعی جنگنده قرمزها برای هم‌تیمی سابق خودش کری بخواند و هم پای مهاجم بلندقامت و تازه‌وارد ارتش سرخ برای نخستین بار در رقابت‌های ACL۲۰۲۱ به گل‌زنی باز شود. شهریار مغانلو پس از طی نیم‌فصلی ناموفق در تیم سانتاکلارای پرتغال به زمان زیادی نیاز داشت که خودش را در قامت سنترفوروارد تیم پرسپولیس پیدا کند اما این مهم نهایتاً محقق شد تا کمی از نگرانی‌های یحیی گل‌محمدی در روزهای سخت آتی کاسته شود.
پرسپولیس در گروهی قرار گرفته که صعود نکردن از آن کاری به‌مراتب سخت‌تر از صعود کردن باشد. سرخ‌ها با تدابیر کادرفنی خود در رقابت‌های گروه E لیگ قهرمانان آسیا می‌بایست ضمن حفظ برتری به آزمون‌وخطا برای تثبیت یک تاکتیک و سیستم واحد در دور حذفی بپردازند تا موفقیت‌های گذشته تکرار شود. حال خط حمله پرسپولیس هم خوب است و این اصلاً خبر خوشی برای رقبا نیست؛ شهریار مغانلو، عیسی آل‌کثیر و مهدی ترابی برای صعود آماده می‌شوند و ماجرا تازه از آنجا شروع خواهد شد.
 

Page Generated in 0.0051 sec