printlogo


کد خبر: 228084تاریخ: 1400/1/31 00:00
یک نمایش دراماتیک
طلسم را بشکن

سامان موحدی راد
 
وضعیت در گروه E رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای بود که با یک تساوی سرنوشت‌ساز پیش از بازی پرسپولیس و الریان هم سرخ‌پوشان تهرانی صدرنشین بودند اما آنها به این هم اکتفا نکردند تا با تحمیل شکست 3-1 به الریان قطر و لورن بلان با شش امتیاز مقتدرانه در صدر جدول بایستد. بازی با الریان از آن لحظاتی بود که پرسپولیس توانست بر چندین و چند مشکلش فائق شود. هم اینکه نمایشی دراماتیک از بازگشت تیم در یک بازی شکست خورده را به همراه داشت و هم گلزنی یکی از مهاجمان این تیم که گل‌نزنی‌هایش به بحرانی برای تیم تبدیل شده بود. در مجموع آنها با پیروزی در سخت‌ترین دیدار دور رفت شانس خودشان برای صعود را بیشتر کردند و به رقبای‌شان هم نشان دادند که چه قدرت و کیفیتی دارند. چیزی که مورد تأیید لورن بلان هم بود و او بعد از تحمل شکست به قدرت پرسپولیس اعتراف کرد و گفت: «من فکر نمی‌کنم که مبارزه برای کسب رتبه اول گروه به پایان رسیده باشد اما از ابتدا گفتم که پرسپولیس برجسته‌ترین نامزد صعود به مرحله بعدی است.»
بلان البته در این بازی و حداقل در نیمه نخست نشان داد که مربی با دانشی است. او در نیمه اول به خوبی یحیی و پرسپولیس را تحت فشار قرار داد و با اجرای یک پرسینگ سنگین آنها را وادار به اشتباه کرد و به گل رسید. در واقع در نیمه نخست این اندیشه‌های بلان بود که پیروز میدان بود اما یحیی گل‌محمدی تنها به یک استراحت بین دو نیمه نیاز داشت تا ورق را به نفع شاگردان خودش برگرداند. تزریق روحیه و ایجاد تغییر در سبک بازی پرسپولیس و روی آوردن به پرس سنگین موجب شد تا شاگردان بلان در نیمه دوم قافیه را ببازند. چنانکه در بازی هم دیدید گل اول و سوم آنها روی همین پرس و تحت فشار قراردادن بازیکنان الریان و اشتباه آنها حاصل شد. علاوه بر این در نیمه دوم پرسپولیس تیم سریع‌تری بود و بر‌خلاف نیمه نخست هم تعداد پاس‌های بیشتری داشت و هم توپ کمتری را خراب کرد. در واقع آنها با همین سرعت بخشیدن به بازی بود که توانستند فشار تیم قطری را کم کنند و بتوانند نتیجه بازی را برگردانند.
نکته مهم دیگر این بازی دبل شهریار مغانلو بود. یکی از آن ستاره‌هایی که در نیم‌فصل برای شکستن طلسم گل‌نز‌نی پرسپولیس به این تیم آمده بود و تا حالا هم زیر فشار گل‌نزنی مانده بود. اگرچه همچنان گل نزدن‌های عیسی آل‌کثیر سرخ‌ها را آزار می‌دهد اما گلزنی شهریار و پیروزی پر گل سرخ‌ها باعث خوشحالی است. حضوری مقتدرانه در صدر جدول رقابت‌های گروه E که به نظر می‌رسد چیزی هم قرار نیست تهدیدش کند. انتظار از یک پرسپولیس آسیایی هم همین است. تیمی که باید هرچه زودتر طلسم جام آسیایی‌اش را بشکند.
 

Page Generated in 0.0047 sec