printlogo


کد خبر: 228081تاریخ: 1400/1/31 00:00
خبر

تصمیم غیرمنتظره تاتنهام
مورینیو اخراج شد
دنیل لوی رئیس باشگاه تاتنهام، سرمربی این تیم ژوزه مورینیو را به‌دلیل برآورده نکردن انتظاراتش در طول یک فصل و نیم حضورش در جمع سفیدپوشان لندن اخراج کرد، آن هم در حالی که چند روز بیشتر به بازی تیمش در فینال جام اتحادیه برابر منچسترسیتی باقی 
نمانده بود.
مورینیوی 58ساله ماه نوامبر سال 2019 سکان هدایت تاتنهام را از مائوریسیو پوچتینو تحویل گرفت اما او در فصل اول حضورش در این تیم نتوانست جایگاهی بهتر از ششمی در لیگ برتر کسب کند و در این فصل هم نه‌تنها شاهد حذف شاگردانش از لیگ اروپا بوده بلکه تیمش با 5 امتیاز اختلاف نسبت به رده چهارم جدول در جایگاه هفتم است و به همین دلیل مدیران خطر از دست دادن سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده دنیل لوی و همکارانش را مجاب کرد که آقای خاص و تمامی دستیاران او را اخراج کنند.
لوی درباره تصمیمش برای برکنار کردن مورینیو گفت: «ژوزه و کادر فنی او در یکی از چالش‌برانگیزترین مقاطع تاریخ باشگاه در کنار ما بودند. ژوزه یک انسان حرفه‌ای است که در ایام شیوع کرونا استقامتی فوق‌العاده نشان داد. به‌شخصه من از کار کردن با او لذت بردم و افسوس می‌خورم که اوضاع آنطور که هر یک از ما تصور می‌کردیم پیش نرفت. با این حال ما در اینجا همیشه از مورینیو استقبال می‌کنیم و الان هم از او و دستیارانش به‌خاطر زحمات‌شان قدردانی می‌کنیم.»
تاتنهام به‌دلیل فسخ یک‌طرفه قرارداد مورینیو باید رقمی در حدود 23 میلیون پوند به مورینیو بپردازد. 
در همین حال نشریه دیلی‌میل از یولیان ناگلسمان سرمربی 33ساله تیم لایپزیگ آلمان به‌عنوان گزینه مدنظر تاتنهام برای جانشینی مورینیو خبر داده است؛ کسی که پیش از استخدام آقای خاص هم به‌دنبالش بود. 
این در حالی است که گفته می‌شود بایرن‌مونیخ زودتر با این مرد آلمانی برای جانشینی هانسی فلیک که در پایان فصل از باواریایی‌‌ها جدا می‌شود، تماس گرفته است.
 
 
توفان کلیپرز برابر تیمبرولوز
تیم بسکتبال لس‌آنجلس کلیپرز در دیداری که ستاره‌اش کاوی لنارد بعد از مدت‌ها به ترکیب این تیم برگشت، موفق شد میهمان خود تیم مینه‌سوتا تیمبرولوز را با نتیجه 124 بر 105 شکست دهد و هشتمین پیروزی خود در 9 بازی اخیرش را کسب کند. البته در این بازی که با نتیجه 124 بر 105 به سود لس‌آنجلسی‌ها خاتمه یافت، امتیازآورترین بازیکن تیم میزبان پل جورج بود که 23 امتیاز گرفت، 5 پاس گل داشت و 7 ریباند هم انجام داد. کاوی لنارد هم 15 امتیاز کسب کرد، 11 ریباند داشت و با دو پاس گل دیگر تریپل‌دابل خود را کامل می‌کرد. او در حالی این امتیازات را کسب کرد که در چهار بازی قبلی تیمش به‌دلیل مصدومیت از ناحیه پای راست، مصدوم شده بود. همچنین اتفاق مهم دیگری که در این بازی رخ داد بازگشت محدود هواداران به سالن استیپلز سنتر شهر لس‌آنجلس پس از بالغ بر یک سال دوری به‌خاطر شیوع کرونا بود. آنها در این بازی شاهد ثبت بالاترین رکورد فصل تیم‌شان در پرتاب‌های سه امتیازی بودند که 21 مورد بود.
در طرف مقابل برای تیم تیمبرولوز، این آنتونی ادواردز بود که با کسب 23 امتیاز، بیشترین امتیاز را برای تیمش به ارمغان آورد، هرچند درخشش او برای جلوگیری از ثبت ششمین باخت متوالی تیم مهیمان کافی نبود. کارل آنتونی تاونز نیز 16 امتیاز به امتیازات این تیم اضافه کرد و پنج‌تا از 15 پرتابش داخل سبد رفت. او پنج‌تا از 6 پرتاب سه امتیازی‌اش را از دست داد.
با این نتیجه کلیپرز چهلمین برد در پنجاه‌و‌نهمین بازی فصلش را کسب کرد (67 درصد) تا جایگاهش را در رده سوم جدول کنفرانس غرب NBA مستحکم‌تر کند و به راهیابی به مرحله پلی‌آف نزدیک‌تر شود. تیم تیمبرولوز هم که تنها 15تا از 58 بازی‌اش را برده (25 درصد) همچنان در قعر جدول این کنفرانس است.
کلیپرز در این بازی برای بیستمین‌بار حداقل 20 پرتاب سه امتیازی موفق داشت که این هفتمین رکورد برتر در تاریخ این تیم است. این تیم در همان نیمه نخست بازی با 14 پرتاب سه امتیازی موفقش، رکورد فصل جاری‌اش را تکرار کرد. همچنین لس‌آنجلسی‌ها برای نهمین‌بار متوالی در این فصل در یک بازی بیش از 100 امتیاز کسب کردند.
 

Page Generated in 0.0059 sec