printlogo


کد خبر: 228080تاریخ: 1400/1/31 00:00
مصائب منچستریونایتد
آیا جزو بزرگان اروپا هستی؟

یادداشت
شارلوت دانکر    
 
منچستریونایتد تقلای بسیاری کرد تا توانست برنلی را شکست دهد، اما توجه اکثر افرادی که بازی را تماشا می‌کردند به موضوع دیگری بود.
یونایتد یکی از باشگاه‌های «بزرگ» است که می‌خواهد در سوپرلیگ اروپا حضور پیدا کند. خبر آغاز سوپرلیگ اروپا کمی بعد از سوت پایان بازی با برنلی اعلام شد. گری نویل، کاپیتان سابق یونایتد که به‌عنوان مفسر شبکه اسکای بازی را  می‌دید، گفت: «باشگاه‌هایی که درگیر این پروژه هستند باید از خود خجالت بکشند.» سازمان‌های اجرایی فوتبال در سراسر قاره اروپا هم بیانیه‌هایی صادر و این اقدام را محکوم کرده‌اند.
سر الکس فرگوسن، مربی سابق نویل هم گفته است: «صحبت از سوپرلیگ به‌معنای پایانی بر 70 سال فوتبال اروپاست.»
حق با نویل است. برنامه تأسیس سوپرلیگ اروپا به‌معنای طمع محض از سوی باشگاه‌های بزرگ است و طبق تهدیدهای یوفا، اتحادیه فوتبال انگلیس و لیگ برتر، دیدارهایی مانند بازی با برنلی ممکن است دیگر به تاریخ سپرده شود.
یونایتد البته دلش برای بازی با برنلی تنگ نخواهد شد. آنها همیشه کار سختی در شکست دادن این تیم داشته‌اند. یونایتد این‌بار موفق شد برای اولین‌بار در پنج دیدار خانگی اخیر مقابل برنلی در خانه پیروز شود. آنها از فصل 76-1975 نتوانسته بودند برنلی را در دو دیدار رفت و برگشت شکست دهند. اما اینها همان بازی‌هایی هستند که طرفداران بابت‌شان بلیت فصل را می‌خرند. اینها درآمد فصل را فراهم می‌کنند. شاید این بازی‌ها در سطح «سوپرلیگ» نباشند، اما پایه و اساس چیزی هستند که باشگاه برای‌شان می‌جنگد.
تیمی که سال‌هاست در بردن برنلی مشکل دارد، بی‌تردید در قامت تیمی نیست که 20بار فاتح لیگ شده است.
یونایتد بعید است امسال به بیست‌ویکمین قهرمانی خود برسد، هرچند استمرار آنها در سال‌های اخیر به این منجر شده که در فاصله شش هفته مانده به پایان رقابت‌ها، تنها هشت امتیاز از منچسترسیتی صدرنشین کمتر داشته باشند. پیش‌تر اتفاقات عجیب‌تر هم رخ داده، اما بعید است تیم پپ گواردیولا در این فصل قهرمانی را از دست بدهد، مانند کاری که یونایتد در سال 2012 کرد.
اینکه می‌گویند یونایتد ممکن است در پایان فصل همچنان بختی برای قهرمانی داشته باشد نشان می‌دهد تیم اوله‌گونار سولشر چه اراده‌ای از خود نشان داده است. لحظه‌ای جادویی از مارکوس رشفورد، گل اول یونایتد را رقم زد. سولشر پیش از بازی گفته بود رشفورد پس از مدت‌ها سرانجام به مصدومیت‌‌هایش غلبه کرده و حالا حس خوبی دارد.
اما یونایتد همچنان نمی‌تواند برابر تیم‌های در خطر سقوط در اولدترافورد نمایش خوبی داشته باشد. به این ترتیب این سؤال مطرح می‌شود که آیا آنهایی که در صدر باشگاه حضور دارند، بر این باورند که تیم‌شان می‌تواند هر هفته در سوپرلیگ اروپا با بهترین‌های این قاره رقابت کند؟
یونایتد درباره سوپرلیگ اروپا هیچ اظهارنظری نکرده است و سولشر هم در نشست خبری پس از بازی گفت گزارش‌های مربوطه را پیش از بازی خوانده است و درباره‌شان نمی‌تواند نظری بدهد. اما این تصمیماتی است که در سطح هیأت‌مدیره گرفته می‌شود نه در رختکن. سولشر نباید جوابگوی حرص و طمع رؤسایش باشد. نویل درباره این شایعات می‌گوید: «من طرفدار منچستریونایتد هستم و واقعاً حالم از این اتفاقات به‌هم می‌خورد. این‌ ماجراها بشدت مسخره است. دیگر بس است. هیچ طرفدار فوتبالی در این کشور نیست که عصبانی نشده باشد.»
این ملی‌پوش سابق انگلیس درست می‌گوید و منچستر یونایتد هم هیچ چیز فوق‌العاده‌ای ندارد که در «سوپرلیگ» حضور پیدا کند.
منبع: سایت گل 
 

Page Generated in 0.0053 sec