printlogo


کد خبر: 228078تاریخ: 1400/1/31 00:00
گزارش

شکست نزدیک نیویورک‌نتس برابر میامی‌هیت
تیم بسکتبال نیویورک‌نتس که جزو مدعیان قهرمانی در این فصل از رقابت‌های NBA است، در پنجاه‌و‌هفتمین بازی این فصل خود در این رقابت‌ها نتوانست از پس میزبانش تیم میامی‌هیت برآید و با نتیجه 109 بر 107 باخت. این نوزدهمین باخت نیویورکی‌هایی بود که تاکنون 38 پیروزی کسب کرده‌اند و پشت سر فیلادلفیا سونی سیکسرز در صدر جدول رده‌بندی کنفرانس شرق قرار دارند. این بازی در حالی با پیروزی میامی به پایان رسید که تا چند ثانیه مانده به پایان مسابقه نتس تیم برتر میدان بود اما پرش درخشان بام آدبایو هنگام به صدا درآمدن زنگ پایان بازی و انداختن توپ داخل سبد توسط او، نتیجه بازی را به سود تیم میزبان رقم زد. در این بازی که هر یک از دو تیم تعدادی از بازیکنان کلیدی خود را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداشتند، آدبایو با کسب 21 امتیاز، 15 ریباند و 5 پاس گل بیشترین امتیاز را برای میامی کسب کرد. به‌جز او، گوران دراکیچ و کندریک نان هم به‌ترتیب با کسب 18 و 17 امتیاز تأثیر بسزایی در قطع شدن باخت‌های متوالی هیت که تعدادشان به سه مورد رسیده بود داشتند. این در حالی بود که جیمی باتلر، یکی از سرشناس‌ترین بازیکنان میامی‌هیت به‌دلیل کشیدگی رباط قوزکش نتوانست به میدان برود. اما در سمت مقابل نتس که در آخرین ثانیه پیروزی را از دست داد، کوین دورانت را هم در همان ابتدای مسابقه به‌دلیل مصدومیت از دست داد. با خروج دورانت، امتیازآورترین بازیکن نیویورکی‌ها لاندری شامت بود که 30 امتیاز گرفت. او از 12 پرتاب سه امتیازی‌اش هفت‌تا را داخل سبد انداخت تا بالاترین رکورد امتیازگیری در تمام حرفه‌اش را به ثبت برساند، هرچند این برای نجات تیمش از شکست کافی نبود. دورانت هم پیش از خروجش از میدان در فاصله 8 دقیقه به پایان کوارتر اول توانسته بود هشت امتیاز کسب کند اما درد ران پای چپ به او اجازه نداد بیشتر از این به تیمش کمک کند. در جدول تیم‌های نیویورک‌نیکس با 38 پیروزی از 57 بازی همچنان تیم دوم کنفرانس شرق است و تیم میامی‌هیت که از همین تعداد بازی 29 برد کسب کرده، 5 پله پایین‌تر در رده هفتم قرار دارد.
 
 
پایان سلطه لیون بر فوتبال زنان اروپا
پاری‌سن‌ژرمن به پنج سال سلطه لیون بر اروپا پایان داد و با پیروزی در بازی برگشت مقابل این تیم، به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان زنان اروپا راه یافت. لیون پس از پیروزی یک بر صفر در بازی رفت در پاریس، در بازی برگشت هم با ضربه کاتارینا ماکاریو از فاصله‌ای نزدیک پیش افتاد. گریس گیورو، هافبک پی‌اس‌جی، در اواسط نیمه اول گل تساوی را زد. گل‌به‌خودی وندی رنار هم نتیجه را 2 بر یک کرد. این دومین شکست لیون در 23 بازی در این فصل بود.
پیروزی برای پی‌اس‌جی به این معناست که آنها همچنان امیدوار هستند برای اولین‌بار فاتح لیگ قهرمانان زنان شوند. این تیم در نیمه‌نهایی به مصاف بارسلونا خواهد رفت. دیدارهای رفت این مرحله در 24 و 25 آوریل برگزار می‌شود و دیدارهای برگشت در اول و دوم ماه مه خواهد بود.
در دیگر دیدار نیمه‌نهایی، چلسی باید به مصاف بایرن‌مونیخ برود.
گیورو پس از بازی گفت: «به نظرم ما هنوز درک نکرده‌ایم که چه کار کرده‌ایم. ما از ابتدا تا انتها، نمایش جمعی فوق‌العاده‌ای داشتیم. ما می‌دانستیم باید به اینجا بیاییم و دو گل بزنیم و این کار را انجام دادیم. ما هرگز تسلیم نشدیم.»
قرار بود بازی برگشت در یک آوریل برگزار شود، اما به‌دلیل اینکه چندین بازیکن لیون درگیر ویروس کرونا شدند، بازی به تعویق افتاد. ماکاریو گفت: «متأسفانه ما با مشکل ویروس کرونا روبه‌رو بودیم و این مشکل روی ما تأثیر گذاشت. این موضوع همه چیز را خراب کرد. اگر ما در شرایط فیزیکی بهتری بودیم بازی متفاوت می‌شد و نتیجه می‌توانست بهتر باشد.»
 

 


Page Generated in 0.0056 sec