printlogo


کد خبر: 228006تاریخ: 1400/1/29 00:00
زندگی در گروه مرگ!
اهلی‌سازی با نوای نی‌انبان

میعاد نیک
 
استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در نخستین گام خود در عربستان سعودی مانند ققنوسی که از خاکستر برمی‌خیزد و آتش به‌جان کفتارها می‌اندازد، از آوارهای برجای مانده از دوران قشون‌کشی محمود فکری در رختکن آبی برخاست و نخستین ترکش‌های بین‌المللی خود را به قلعه سعودی‌ها روانه کرد. آبی‌پوشان بلافاصله پس از سکانداری مجدد فرهاد مجیدی با آغاز یک روند امیدوارکننده در مسابقات لیگ برتر، نوید این را داده بودند که از این تیم می‌توان انتظارات زیادی در آینده داشت اما تفکرات سرمربی جوان آبی‌ها خیلی زودتر از آن چیزی که انتظارش می‌رفت، پاسخ داد و الاهلی عربستان در شبی که از امتیاز میزبانی هم برخوردار بود، نتوانست مقابل خشم درونی استقلالی‌ها تاب بیاورد.
با تغییر ناخوشایند ساعت برگزاری دیدارهای گروه C رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و فرصت اندک آبی‌پوشان برای تطبیق روانی و فیزیکی با شرایط جدید، شاید بروز چنین درخششی از ستاره‌های تیم استقلال برای خوش‌بین‌ترین هواداران اردوگاه آبی نیز کمی سخت و غیرمحتمل به‌نظر می‌رسید اما علی‌رغم تغییر زمان و محل برگزاری دیدار حساس آبی‌های تهرانی با الاهلی جده، هیچ‌گونه آسیبی به لشگر استقلال وارد نشد و اصلاً انگار که این تغییرات به مذاق آبی‌ها خوش آمد؛ استقلال در شبی که تقابل حساس‌اش با میزبان عربستانی در یکی از زمین‌های تمرینی مجموعه ورزشی بزرگ ملک عبدالله و در ساعاتی ناآشنا آغاز شد، توانست هر آنچه را که طی اندک مدت حضور کادرفنی جدید یاد گرفته، پیاده کند و میزبان پرادعای خود را با انبوهی از گل خورده روانه خانه سازد.
نمایش ۹۰ دقیقه‌ای استقلالی‌ها در عربستان و نخستین گام تیم فرهاد مجیدی در رقابت‌های ACL۲۰۲۱ از یک پیروزی پرگل و بازگشت خط هجومی این تیم به روزهای آتشین حکایت داشت اما تعدد نکات مثبت تاکتیکی تیم فرهاد مجیدی نباید اذهان را از مشکلات جاری این تیم پراکنده کند. استقلال در شبی که ۵ بار دروازه یکی از اصلی‌ترین رقبای خود در راه صعود به دور حذفی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را باز کرد، نتوانست استحکام دفاعی خود را حفظ کرده و مشق جنگ مقابل رقیبی سرسخت همچون الدحیل قطر را در این تقابل اجرا کند. دیوار خط دفاعی استقلال پس از خروج پژمان منتظری و روزبه چشمی با ریزش شدیدی مواجه شده که این اختلال هنوز هم با درمانی دائمی مواجه نشده. بازیکنان تدافعی زیادی طی ۲ فصل اخیر به رختکن آبی‌ها افزوده شدند اما عملکرد مدافعان جدید هرگز در حدواندازه‌های ستاره‌های پیشین خط دفاعی استقلال نبوده و این پاشنه آشیل در حساس‌ترین بزنگاه‌های مسابقات داخلی و خارجی، گریبان کادرفنی آبی‌ها را گرفته است.
به شرط این‌که فرهاد مجیدی و کادرفنی‌اش بتوانند نسخه‌ای حاذقانه برای این مشکل بپیچند، با سطح فوق‌العاده پیکان آتش آبی‌ها می‌توان به حضور موفق تیم استقلال در دور حذفی مسابقات آسیایی امیدوار بود. کوک بودن گیتار امیرارسلان مطهری، نوای دلنشین نی‌انبان مهدی قایدی و پنجه‌های کشیده شیخ دیاباته اگر با تداوم روند لااقل متوسطی از سوی فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند و حتی داریوش شجاعیان همراه باشد، دیگر رسیدن استقلال به جمع ۴ تیم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رؤیایی دور از انتظار نیست. فرهاد مجیدی با ادامه این مسیر می‌تواند در گروه مرگ به عیش‌ونوش بپردازد تا نوبت به قلع‌وقمع سایر رقبا هم برسد.

Page Generated in 0.0054 sec