printlogo


کد خبر: 228000تاریخ: 1400/1/29 00:00
آسمان سقف من است
به «پنج» قانع نباش!

سام ستارزاده
 
جمله «اگر من بروم، مربی بعدی فردا معجزه می‌کند.» هرچند طعنه‌آمیز بود، یکی از صحیح‌ترین حرف‌هایی بود که محمود فکری در دوران کوتاه سرمربیگری‌اش در استقلال زده ‌بود. استقلالی که با یک کلکسیون از مهاجمین گوناگون طراز اول برای گشودن دروازه نساجی، نفت مسجدسلیمان و سایپا به تکاپو می‌افتاد، حال پنج مرتبه خط دفاعی متشکل از محمد العویس، معتاز هوساوی و عبدالله حسون که همگی از بازیکنان برجسته فوتبال سعودی هستند را مغلوب خود می‌کند. حتی این حقیقت که الاهلی در لیگ داخلی عربستان نیز هر 6 بازی اخیرش را با شکست پشت سر گذاشته، از ارزش پیروزی به‌یادماندنی آبی‌ها در خاک سعودی نمی‌کاهد.
در تورنمنتی که النصر عربستان و شباب الاهلی امارات مقابل تازه‌واردهای گمنامی نظیر الوحدات اردن و استقلال دوشنبه حتی موفق به گلزنی نمی‌شوند، به‌ثمر رساندن ۵ گل مقابل تیمی پرستاره که با روی کار آمدن لارنتین ریجکامپ رومانیایی انگیزه از نو شروع‌کردن در لیگ قهرمانان را گرفته دست‌آورد قابل تحسینی است. امید گلزنی 84/2، ردوبدل‌شدن ۵۳۳ پاس با دقت ۸۸ درصد و شکسته‌شدن رکورد شوت‌زنی فصل (۲۰) نیز از دیگر آمار مثبت بازی استقلال – الاهلی هستند که همگی گواه تحول خط آتش استقلال هستند.
با این حال، شکنندگی پسران آبی در دفاع به اندازه کافی نگران‌کننده است. در نیمه نخست، تنها ۵ دقیقه تسلط الاهلی بر توپ و میدان کافی بود تا چند تهدید جدی روی دروازه رشید مظاهری شکل ‌بگیرد و سپس، اشتباه هروویه میلیچ، پنالتی منجر به گل سبزهای جده را تقدیم آنها کند. در نیمه دوم نیز یکی، دو اشتباه استقلالی‌ها می‌توانست نتیجه‌ای همچون تعویض پیروزی ۳ بر یک با تساوی پرگل 3 بر 3 داشته ‌باشد.
انسجام فنی، میل هجومی سیری‌ناپذیر برای گلزنی و تقویت روحی و روانی بازیکنان را همه در تیمی که زوج مجیدی – کمالوند ساخته‌اند، می‌بینیم اما ویژگی مثبت بزرگی که در کادر مجیدی وجود دارد و در کادر‌فنی محمود فکری به چشم نمی‌خورد، دیدگاه حرفه‌ای مربیان نسبت به پیروزی‌هاست. فکری صدرنشینی متزلزل آبی‌ها در لیگ را بارها به‌عنوان سند مقبولیت خود مطرح می‌کرد اما مجیدی بهتر از ما از ضعف‌های تیمش آگاه است و عنوان می‌کند: «5 گل زدیم و بردیم؛ ولی از فردا باید تنها به الشرطه عراق فکر کنیم». استقلال مجیدی گام نخستش را در لیگ قهرمانان با نهایت استحکام برداشت اما ویژگی ارزشمندتر نماینده آبی ایران در لیگ قهرمانان این است که به این 3 امتیاز و 5 گل قانع نیست؛ بلکه آسمان را سقف خود قرار داده.

Page Generated in 0.0050 sec