printlogo


کد خبر: 227990تاریخ: 1400/1/29 00:00
نیمکت 10 نفره استقلال باید فکر همه مشکلات را بکند
پیروز قربانی: بازیکنانی مثل قایدی در دنیا کم هستند

مهدیه دریابیگی  
 
بازی پرگل استقلال در بازی اول مرحله گروهی بازی‌های آسیایی همه را شگفت‌زده کرد. شاید هم نتیجه این بازی توقع هواداران را برای بازی‌های بعدی بالا ببرد. حالا اما خیلی‌ها معتقدند که استقلال با تفاوت امتیاز بالا نسبت به حریفان به مرحله بعد صعود می‌کند اما آنهایی که دست بر آتش دارند معتقدند که یک بازی نباید باعث شود ضعف‌ها را نادیده بگیرند. 
پیروز قربانی مدافع سابق استقلال یکی از همان پیشکسوتان استقلال است که چنین اعتقادی دارد. پیروز قربانی درباره دیدار تیم استقلال مقابل الشرطه عراق در دومین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا می‌گوید: «همه از بازی اول استقلال برابر الاهلی عربستان تعریف کردند که قطعاً همینطور است اما برای صعود در چنین مسابقاتی ساختار دفاعی اهمیت زیادی دارد. استقلال در بحث هجومی بسیار عالی ظاهر می‌شود اما در ساختار دفاعی ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شود تا در بازی با الشرطه و الدحیل قطر به مشکل نخورد.» قربانی در ادامه در خصوص اینکه مدافعان استقلال در برخی از صحنه‌ها سراسیمه عمل کردند اینطور می‌گوید: «همانطور که گفتم استقلال باید در بخش ساختار دفاعی به فکر رفع نواقص باشد وگرنه در ادامه بازی‌های آسیا حتماً به مشکل می‌خورد.» پیشکسوت استقلال حریفان بعدی استقلال (الشرطه عراق و الدحیل) را اینطور ارزیابی می‌کند: «خیلی شناخت جامعی از حریفان استقلال ندارم اما به نظر می‌رسد که حریف اصلی استقلال الدحیل باشد.» قربانی درباره شانس صعود استقلال از مرحله گروهی آسیا اینطور صحبت می‌کند: «استقلال تیم خوبی است و اگر نواقص خود را برطرف کند می‌تواند از این مرحله به راحتی صعود کند.» قربانی در خصوص بازی‌های فشرده این مرحله اینطور اظهارنظر می‌کند: «مسلماً استقلال می‌داند که به بازی‌های آسیایی قدم گذاشته است و در کنار خود بدنساز دارد و این مربی می‌تواند کمک کند تا بازیکنان به خوبی ریکاوری کنند. ضمن اینکه نیمکت 10 نفره استقلال باید فکر تمام مراحل را بکند.»
بازیکن پیشین استقلال با اشاره به درخشش مهدی قایدی می‌گوید: «قایدی بازیکنی سطح بالا است که در هر لحظه می‌تواند نتیجه بازی را تغییر دهد. قایدی پس از دو، سه سال حضور در استقلال تبدیل به بازیکن سطح بالایی شده است. امیدوارم این بازیکن در انتخاب تیم آینده‌اش دقت کند. امثال قایدی‌ها لژیونر می‌شوند و می‌توانند در اروپا بازی کنند. قایدی بازیکنی است که می‌تواند دو سه بازیکن پیش رویش را دریبل بزند، چنین بازیکنی در دنیا کم داریم.»
قربانی در ادامه به بازی خوب ریگی اشاره می‌کند و می‌گوید: «ریگی بازیکن خوبی است و توانسته بالانس خوبی در زمین ایجاد کند و اگر مهاجمان استقلال در زمین درست عمل می‌کنند حاصل نوع بازی چنین بازیکنی است.» دفاع سابق استقلال در مورد احتمال قهرمانی استقلال در لیگ برتر هم اینطور می‌گوید: «استقلال در بازی‌های آسیایی می‌داند با چه نوع حریفانی مواجه می‌شود اما یکسری از تیم‌ها در ایران خودشان هم نمی‌دانند در زمین چه می‌خواهند و این کار را سخت می‌کند و استقلال هم برای رسیدن به حریفان در بحث قهرمانی باید حساب همه این چیزها را بکند.»

Page Generated in 0.0067 sec