printlogo


کد خبر: 227985تاریخ: 1400/1/29 00:00
خبر

پاسخ میلیتائو به منتقدان
 خوسه فلیکس دیاس
برای مدتی به نظر می‌رسید ادر میلیتائو در رئال‌مادرید یک مهره سوخته است که تابستان امسال باید غزل خداحافظی از کهکشانی‌ها را بخواند، اما نمایش‌های اخیر این مدافع برزیلی ماجرا را تغییر داده است. او از لیست بازیکنان فروشی باشگاه خارج شده و به یکی از مهره‌های کلیدی برای اجرای برنامه‌های باشگاه در فصول آتی تبدیل شده است. به نظر می‌رسد نمایش قوی‌اش در این چند وقت اخیر سرانجام توانسته رقمی که رئال برای خریدش از پورتو در تابستان سال 2019 پرداخت (45 میلیون یورو) را توجیه کند. او چهارشنبه هفته گذشته مقابل لیورپول در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا (در دیداری که بدون گل تمام شد اما رئالی‌ها به‌واسطه برد 3 بر یک بازی رفت صعود کردند) برای اولین‌بار از زمان پیوستنش به رئال‌مادرید چهار بازی متوالی انجام داد. تا زمانی که سرخیو راموس و رافائل واران آماده بودند، زین‌الدین زیدان به میلیتائو فرصت بازی چندانی نمی‌داد و حتی زمانی که یکی از این دو بازیکن هم مصدوم می‌شدند، ناچو را برای پر کردن جای خالی‌شان به میلیتائو ترجیح می‌داد. به این ترتیب میلیتائو بخصوص در این فصل روزهای خوبی را سپری نمی‌کرد تا جایی که بازیکن 23ساله قبل از مصدومیت همزمان راموس و واران، در تمام طول فصل جاری تنها سه بازی در لیگ آن هم برابر تیم‌هایی مانند کادیس، آلاوس و لوانته انجام داده بود و در آخرین مورد هم بعد از تنها 9 دقیقه بازی اخراج شد. او یکی از بازیکنان رئال‌مادرید در شب باخت غیرمنتظره به آلکویانو در جام حذفی اسپانیا و باخت غیرمنتظره‌ای دیگر برابر شاختار دونتسک در لیگ قهرمانان اروپا بود. همین مسأله باعث انتقاداتی از میلیتائو شد تا جایی که سایر اعضای تیم برای حمایت از او قد علم کردند. او اما الان توانسته ثابت کند چرا هم‌تیمی‌هایش از او دفاع کردند و چرا رئال‌مادرید برای بازی مهمی مانند مصاف با لیورپول در آنفیلد به او با وجود تجربه کم بازی در رقابت‌های اروپایی اعتماد کرد.
منبع: مارکا
 
 
تغییر گسترده در لاماسیا
خوان لاپورتا رئیس جدید باشگاه بارسلونا در یکی از مهم‌ترین اقدامات اولیه خود پس از پیروزی‌اش در انتخابات ریاست باشگاه، تصمیم به خانه‌‌تکانی در آکادمی معروف آبی‌و‌اناری‌ها (لاماسیا) گرفته است. یکی از انتقاداتی که همواره از رئیس قبلی باشگاه، خوسپ ماریا بارتومئو، صورت می‌گرفت، مربوط به بی‌توجهی او به مدیریت لاماسیا بود که سبب شد بارسا به‌جای استفاده از استعدادهای پرورش‌یافته داخلی به سراغ بازیکنان گران‌قیمت و بعضاً کم‌بازده سایر تیم‌ها برود. خوان لاپورتا اما قصد دارد مسیری کاملاً متضاد را در پیش بگیرد، به همین دلیل هم می‌‌خواهد در کادر فنی لاماسیا تغییراتی اعمال ‌‌کند. یکی از بازیکنانی که قرار است به بازگشت لاماسیا به روزهای ستاره‌سازی‌اش کمک کند، رافائل مارکس مدافع مکزیکی سابق بارساست. طبق گزارش نشریه اسپورت کاتالونیا، مارکس شخصاً با لاپورتا صحبت کرده و گویا رابطه این دو نفر هم بسیار خوب است. سرگی بارخوان هم یکی دیگر از پیشکسوت های بارسلوناست که لاپورتا امید دارد بتواند با کمک او، لاماسیا را به مرکزی برای پرورش ستاره‌های نسل بعدی باشگاه تبدیل کند. اداره لاماسیا در دوره بارتومئو بر عهده دو تن از ستاره‌های سابق بارسلونا یعنی پاتریک کلایورت و ویکتور والدس قرار داشت.
 
 
مانژوکیچ حقوق دوره مصدومیتش را به خیریه داد
ماریو مانژوکیچ مهاجم کروات میلان از دریافت حقوق ماه مارس خود که تمام آن ماه را به‌دلیل مصدومیت خانه‌نشین بود صرف‌نظر و آن را صرف امور خیریه کرد. طبق گزارش ESPN، مانژوکیچ که ماه ژانویه سال جاری میلادی به‌عنوان بازیکن آزاد و با قراردادی شش‌ماهه به میلان پیوست، به مدیران باشگاه گفته از آنجایی که نتوانسته در ماه مارس حتی یک بازی انجام دهد نمی‌خواهد حقوقی از باشگاه بگیرد، هرچند از آنها درخواست کرد حقوقش را به افراد نیازمند بدهند و میلانی‌ها هم از این پیشنهادش استقبال کردند. پائولو اسکارونی رئیس باشگاه میلان درباره تصمیم مانژوکیچ گفت: «ماریو مانژوکیچ یک اقدام فوق‌العاده انجام داد. این تصمیم ماریو نشان‌دهنده آن است که او چقدر اخلاق‌گرا، حرفه‌ای و برای میلان احترام قائل است، بنابراین باشگاه این فرصت را پیدا می‌کند که از طریق بنیاد خیریه‌اش، از افراد کم سن‌وسالی که به‌خاطر مشکلات اقتصادی روند آموزشی‌شان دچار اختلال شده است، حمایت بیشتری انجام دهد و اینجاست که ورزش می‌تواند ابعاد ابزاری سودمند برای همه اقشار جامعه باشد.
 

Page Generated in 0.0050 sec