printlogo


کد خبر: 227980تاریخ: 1400/1/29 00:00
خبر و مصاحبه

 تلاش برای زنده کردن دوباره سهمیه المپیکی جودو
اعزام بریمانلو به دو رقابت گزینشی
محمد محمدی‌بریمانلو برای ارتقای رنکینگ خود به مسابقات جودوی گرند‌اسلم و قهرمانی جهان اعزام می‌شود تا شاید فدراسیون جودو با حمایت و اعزام این ملی‌پوش به رقابت‌های گزینشی باقیمانده بتواند از تک سهمیه باقی مانده خود در المپیک حراست کرده و با درخشش بریمانلو در تورنمنت‌های گزینشی و کسب سهمیه ورودی به توکیو باردیگر آب رفته را به جوی بازگردانند.
محمد محمدی‌بریمانلو ملی‌پوش وزن 73- کیلوگرم جودوی کشورمان که توانسته است سهمیه قاره‌ای شرکت در بازی‌های المپیک توکیو را کسب کند، برای ارتقای رنکینگ جهانی خود به دو مسابقه بین‌المللی و گزینشی المپیک توکیو اعزام می‌شود. بریمانلو یک هفته دیگر به رقابت‌های گرند‌اسلم کازان اعزام می‌شود. این دوره از مسابقات 16 اردیبهشت ماه در کازان روسیه برگزار می‌شود. این جودوکای کشورمان تمرینات خود را تا آغاز این رقابت‌ها در شهر کازان ادامه می‌دهد. همچنین 50 روز دیگر بریمانلو به مسابقات جودوی قهرمانی جهان در مجارستان اعزام می‌شود که 16 خرداد ماه برگزار خواهد شد.
 
 
بریمانلو:
 می‌خواهم دوباره برای المپیکی شدن تلاش کنم
محمدمحمدی بریمانلو ملی‌پوش جودوی وزن 73- کیلوگرم کشورمان معتقد است که او سعی دارد با عملکرد خوب خود و حمایتی که از سوی فدراسیون و مجموعه ورزش از او می‌شود، بار دیگر در جمع 22 جودوکای برتر جهان در وزن خود قرار گرفته و با درخشش در رویدادهای باقیمانده گزینشی به صورت مستقیم به بازی‌های المپیک برود. هدف و مسیری سخت و پرفراز و نشیب پیش روی بریمانلو و جودوی ایران که امکان دارد آنطوری که او و مجموعه جودوی ایران توقع دارند و پیش‌بینی می‌کنند به سود ما و این ملی‌پوش ختم به سهمیه نشود.
محمد محمدی‌بریمانلو در خصوص موفقیت در کسب سهمیه المپیک توکیو، می‌گوید: «در سال 2019 و حتی قبل از مسابقات قهرمانی2021 آسیا به میزبانی قرقیزستان، سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را کسب کرده بودم. پیکارهای قرقیزستان، آخرین مسابقات کسب سهمیه قبل از بازی‌های المپیک توکیو، در قاره آسیا بود. بر همین اساس سهمیه‌ای که در قاره آسیا برای وزن 73- کیلوگرم بسته شد، به من هم تعلق گرفت.» بریمانلو ادامه می‌دهد: «می‌توانم در ماه‌های آینده در پیکارهای جایزه بزرگ روسیه و قهرمانی جهان در مجارستان امتیازات خود را افزایش دهم و با عملکرد خیلی خوب در جمع 22 جودوکای برتر قرار بگیرم و به صورت مستقیم به بازی‌های المپیک بروم.» بریمانلو با اشاره به اینکه تعلیق جودوی ایران به کلی برداشته شده‌ است تأکید دارد: «اگر قرار بود جودوی ایران کماکان از مسابقات بین‌المللی محروم باشد، چطور من برای شرکت در مسابقات آتی روسیه و مجارستان برنامه‌ریزی می‌کنم؟!»
 
 
 کمک ۵ هزار دلاری ووشوی آسیا به فدراسیون ایران
رئیس فدراسیون ووشوی آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون کشورمان حمایت خود را از طرح «خانه ووشو برای امید» در بشاگرد اعلام کرد.
 «فوک چون وان» رئیس فدراسیون ووشوی آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون ووشوی ایران، حمایت خود را از طرح خانه ووشو برای امید در بشاگرد اعلام کرد. رئیس فدراسیون آسیا همچنین مقرر کرد که مبلغ پنج هزار دلار به این پروژه اختصاص می‌دهد. او طرح خانه ووشو برای امید را در راستای مسئولیت‌های اجتماعی بسیار ارزشمند توصیف کرد و آن را اقدام شایسته‌ای از سوی فدراسیون ایران دانست که در حال شکل‌گیری است و به قشر جوان، خانواده‌ها و فرهنگ محلی کمک می‌کند که به وسیله ورزش رشد و توسعه پیدا کنند. او در ادامه نیز از اینکه تلاش می‌شود تا از طریق هنر رزمی، روح ورزش و دوستی توسعه پیدا کند، تشکر و اعلام کرد که این مبلغ را به فدراسیون ووشوی ایران برای کمک به انجام این پروژه اختصاص می‌دهد.
 

 


Page Generated in 0.0043 sec