printlogo


کد خبر: 227969تاریخ: 1400/1/29 00:00
سوژه

سر توپ فروزان به بونجاح، سوژه هفته آسیا
محسن فروزان که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است این‌بار با حرکت خود مهاجم الجزایری السد را ناکام گذاشت تا این دریبل به سوژه هفته آسیا تبدیل شود.
محسن فروزان در دومین تجربه حضورش در لیگ قهرمانان آسیا، بعد از صعود جذاب در تقابل با العین امارات، مقابل السد نیز نمایشی درخشان از خود به‌جا گذاشت و بارها با واکنش‌های خود سد راه حمله‌وران حریف شد.
با این حال یکی از صحنه‌های جالب این بازی، سر توپ دیدنی او برابر بغداد بونجاح ستاره الجزایری السد بود که این مهاجم گلزن را کاملاً از جریان بازی خارج کرد. بونجاح که طی فصول اخیر به گلزن اول السد قطر تبدیل شده و برابر نمایندگان ایران نیز در لیگ قهرمانان نمایش قابل اعتنایی در گلزنی از خود به‌جا گذاشته، در شرایطی که تلاش زیادی داشت برابر فولاد خوزستان نیز نام خود را به‌عنوان گلزن مطرح کند، در این مسیر ناکام ماند. در جریان این بازی اما پاس رو به عقب مدافع فولاد در شرایط خطرناکی به فروزان رسید و گلر فولاد که بونجاح را روبه‌روی خود می‌دید با اعتمادبه‌نفسی جالب تصمیم به زدن سرتوپ به این مهاجم گرفت که بونجاح را کاملاً از جریان بازی خارج کرد. این حرکت اکنون به سوژه جالبی برای کاربران فضای مجازی در پایان هفته اول این مرحله تبدیل شده است. با این حال بعید است این گلر باتجربه در دیدارهای بعدی نیز بخواهد این حرکت پرریسک را دنبال کند و مسلماً کادر فنی و جواد نکونام نیز از او خواهند خواست با توجه به شرایط بازی، از انجام حرکات پرریسک که شاید تیم را به خطر بیندازد پرهیز کند. فروزان که سابقه حضور در تیم استقلال و تراکتور و همچنین حضور چندباره در اردوهای تیم ملی را در کارنامه دارد، در اولین تجربه حضورش در لیگ قهرمانان آسیا و در دومین بازی مرحله گروهی امشب باید خود را مهیای دیدار با الوحدات اردن کند و باید دید بعد از عملکرد موفق برابر السد قطر، این‌بار چه شرایطی را دنبال خواهد کرد.
 
 
رحمتی، پدیده‌ را به مرخصی فرستاد
تیم پدیده در شرایطی به مصاف ذوب‌آهن رفت که آنها برنامه بازی‌های هفته آینده خود را نمی‌دانستند، چراکه طبق تقویم باید در هفته بیست‌و‌یکم در تهران میهمان استقلال می‌بودند اما حضور آبی‌ها در آسیا باعث شده در مقابل این مصاف مهم واژه «نامعلوم» در تقویم سازمان لیگ ثبت شود و برای بازی هفته بیست‌و‌دوم هم مقابل گل‌گهر چنین وضعیتی برای مشهدی‌ها باشد تا شاگردان رحمتی به استراحتی اجباری بروند.
اگر سازمان لیگ برنامه جدیدی فعلاً برای دیدارهای معوقه اعلام نکند، اولین دیداری که پدیده در آن باید به میدان برود، مصاف با آلومینیوم اراک در هفته بیست‌و‌سوم در اراک است؛ تقابل مهدی رحمتی و علیرضا منصوریان برای اولین‌بار پس از جنجالی که بین آنها پیش آمده بود. این مسابقه طبق زمان‌بندی سازمان لیگ 23 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
این وقفه طولانی‌مدت تا بازی با آلومینیوم باعث شد مهدی رحمتی جمعه شاگردانش را برای انجام تمرین ریکاوری پس از بازی با ذوب‌آهن فرا بخواند و بازیکنانی هم که فرصت بازی پیدا نکرده بودند در جدال تیم امید پدیده به میدان رفتند و سپس سرمربی عنابی‌پوشان مشهدی به آنها اعلام کرد تمرینات برای پنج روز تعطیلات است و آنها می‌توانند به مرخصی بروند تا پس از پایان تعطیلی پنج روزه، دور جدید آماده‌سازی مشهدی‌ها برای ادامه دیدارهای لیگ آغاز شود.
 
 
رایکا برای دست‌نشان سیاه‌پوش شد
نادر دست‌نشان مربی مشهور فوتبال ایران و مهم‌ترین چهره فوتبالی قائمشهر سرانجام بعد از دو سه هفته درگیری با بیماری کرونا، در حالی از دنیا رفت که در یک هفته گذشته به مدد خواب مصنوعی و دستگاه زنده مانده بود. او که در این فصل هدایت تیم رایکای بابل را بر عهده داشت، پس از ابتلا به کرونا در تاریخ 15 فروردین‌ماه به‌خاطر وخامت حال جسمانی‌اش به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شده بود، اما بعد از حدود دو هفته دار فانی را وداع گفت تا غم بزرگی قائمشهر را فرا گرفته و جو باشگاه رایکای بابل هم جو بسیار سنگینی شود. فرید درزی، مدیرعامل باشگاه رایکا‌ یک روز پس از رخ دادن این حادثه تلخ گفت: «آقای دست‌نشان از مفاخر استان مازندران بود که واقعاً فوت ایشان مردم مازندران و ایران را در شوک فرو برد. تیم رایکا‌ به‌خاطر ایشان تا پایان فصل با کیت مشکی به میدان خواهد رفت.»
 

 


Page Generated in 0.0053 sec