printlogo


کد خبر: 227945تاریخ: 1400/1/28 00:00
اتلتیک بیلبائو- بارسلونا، ساعت 00:00
مرهمی برای زخم‌ها

 بارسلونا و اتلتیک بیلبائو، پرافتخارترین تیم‌های تاریخ حذفی اسپانیا امشب تکلیف برنده فصل 2021-2020 این رقابت‌ها را مشخص می‌کنند. بیلبائو که پانزدهم فروردین در فینال به تعویق افتاده فصل قبل با یک گل مغلوب رئال سوسیداد شد، 23 بار قهرمان جام حذفی شده و بارسلونا 30 بار این جام باارزش را به دست آورده است.
فصل قبل رقابت‌ها تحت تأثیر شیوع کوپا دل ری قرار گرفت و فینالش دو هفته قبل برگزار شد که با پنالتی نیمه دوم میکل اویارسابال، سوسیداد قهرمان شد. حالا تیم مارسلینو یک بار دیگر می‌تواند شانس خود را امتحان کند. بیلبائو آخرین بار در فینال فصل 2015-2014 برابر بارسلونا قرار گرفت و در ورزشگاه نوکمپ 3 بر یک شکست خورد ضمن اینکه در سال‌های 2012 و 2009 نیز با تیم کاتالان بازی کرده است.
بیلبائو برای رسیدن به فینال این فصل نسبتاً راه آسانی را طی کرده اما در نیمه‌نهایی برابر لوانته کارش به وقت اضافه کشید، بازی برگشت این مرحله در اواسط اسفند برگزار شد. اتلتیک در شش بازی آخرش در رقابت‌های مختلف برد نداشته از جمله چهار تساوی در لالیگا. تیم باسکی در آخرین بازی خود شنبه گذشته در خانه با آلاوس امتیازات را تقسیم کرد. این تیم در حال حاضر در رده یازدهم لالیگا است و می‌خواهد فصل را در نیمه اول جدول به پایان برساند در حالی که با سلتاویگو، تیم بالای سرش هم امتیاز است ضمن اینکه با پیروزی برابر بارسلونا می‌تواند سهمیه لیگ اروپای فصل آینده را به دست آورد.
بارسا که با فاصله پرافتخارترین تیم جام حذفی است، آخرین بار در سال 2018 قهرمان کوپا دل ری شده. تیم رونالد کومان ماه گذشته از مرحله یک‌هشتم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به وسیله پاری‌سن‌ژرمن حذف شد اما هنوز برای رسیدن به دو جام می‌جنگد و با توجه به مشکلات بی‌شماری که در این فصل داشتند، جایگاه قابل قبولی در این مقطع از فصل دارند.
بارسا هفته گذشته در ال‌کلاسیکو 2 بر یک مقابل رئال مادرید شکست خورد تا جای خودش در رده دوم جدول را به رقیب ابدی‌اش بدهد اما رقابت‌ قهرمانی لالیگا در این فصل بسیار جذاب و نزدیک دنبال می‌شود. اتلتیکو مادرید در فاصله هشت هفته مانده به پایان فصل با 67 امتیاز در صدر جدول است و رئال مادرید و بارسلونا به ترتیب با 66 و 65 امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.
بارسا قبل از بازی سخت با سویا در نیمه‌نهایی جام حذفی از سد کورنیا، رایو وایکانو و گرانادا گذشته. تیم کومان در بازی رفت نیمه‌نهایی با 2 گل به سویا باخت اما در بازی برگشت به نتیجه دلخواه 3 بر صفر رسید تا یک پای فینال باشد.
آبی اناری‌پوشان در لیگ این فصل دو بار بیلبائو را برده‌اند اما در ژانویه در نیمه‌نهایی سوپرجام اسپانیا 3 بر 2 برابر این تیم شکست خوردند.
اینیگو لکوئه احتمالاً در سمت چپ دفاع برای بیلبائو بازی می‌کند ضمن اینکه چهره‌های آشنای خط حمله این تیم، ایکر مونیاین، رائول گارسیا و اینیاکی ویلیامز در یک سوم دفاعی بارسلونا دردسر درست خواهند کرد. دست مارسلینو در خط میانی باز است و احتمالاً اونای لوپس، میکل وسگا، دنی گارسیا و اونای ونسدور در ترکیب اصلی قرار می‌گیرند.
فیلیپه کوتینیو و آنسو فاتی همچنان مصدوم هستند نتو هم به دلیل مشکل قوزک پا نمی‌تواند بازی کند. کومان شاید نسبت به ال‌کلاسیکو در تیمش تغییراتی ایجاد کند، جرارد پیکه می‌تواند در ترکیب اصلی بازی کند و آنتوان گریزمان نیز از ابتدا حضور دارد. اسکار مینگسا و رونالد آرائوخو ممکن است در دفاع سه نفره حضور نداشته باشند و فرانکی دیونگ به دفاع برود.
 

Page Generated in 0.0060 sec