printlogo


کد خبر: 227944تاریخ: 1400/1/28 00:00
تراکتور - شارجه امارات؛ 22:30
نوستالژی

عرشیا یاری  

رسول خطیبی حسرت تساوی مقابل تیم قدرتمند پاختاکور را می‌خورد. کجای کار فنی او و شاگردانش ایراد داشت که پیروزی ۲ بر صفر را تا اواخر بازی با شکست ۳ بر ۲ عوض کردند و در نهایت با درخشش عباس‌زاده به گل تساوی رسیدند. پاختاکور ازبکستان فصل گذشته یکی از مدعیان جدی قهرمانی در آسیا بود اما پس از برتری مقابل استقلال و حضور در جمع هشت تیم پایانی لیگ قهرمانان، نتوانست از مرحله یک چهارم نهایی بالا برود و با شکست برابر پرسپولیس از رسیدن به نیمه نهایی بازماند ولی باخت آنها در آن مسابقه در شرایطی رقم خورد که ستاره خود را خیلی زود از دست دادند. پاختاکور در بازی فصل گذشته مقابل پرسپولیس شروع خوبی داشت و سه حمله جدی خلق کرد اما پس از اخراج جلال‌الدین ماشاریپوف در دقیقه ۱۵، سرنوشت برای آنها عوض شد و این تیم با یک گل برابر نماینده ایران شکست خورد. پس از آن شکست، پاختاکور ازبکستان تنها در دو مسابقه رسمی باخت را تجربه کرد که دیدار برابر بنیادکار با دو اخراجی و زدن گل به خودی، یکی از آنها بود ولی این تیم قدرتمند ازبکستانی در ۱۸ مسابقه رسمی دیگر برنده از زمین خارج شده بود. پاختاکور ازبکستان در حالی مقابل شاگردان رسول خطیبی قرار گرفت که در چهار ماه گذشته تمام مسابقات رسمی را با برد پشت سر گذاشته و در ۱۲ بازی پیاپی ۱۲ برد در لیگ برتر، جام حذفی و سوپر کاپ ازبکستان به دست آورده بود. قهرمان ازبکستان طی سالیان اخیر با دو گل مقابل تراکتور عقب افتاد ولی پس از آن با سه شوت نتیجه را عوض کرد و در آستانه برتری قرار گرفت اما شاگردان رسول خطیبی دوباره به بازی برگشتند و توانستند نتیجه بزرگی با تساوی ۳ بر ۳ و گرفتن یک امتیاز از پاختاکور رقم بزنند و به روند ۱۲ برد متوالی این تیم پایان دهند.
این تغییر نتیجه، حسابی صدای اشکان دژاگه را هم درآورد. دو دقیقه بعد از گل تساوی پاختاکور، دژاگه که بابت دریافت دو گل و از دست رفتن برد بزرگ حسابی از هم‌تیمی‌هایش شاکی بود، با یک تکل خشن، بازیکن حریف را در میانه میدان سرنگون کرد؛ تکلی که یک کارت زرد برای او به همراه داشت و همان موقع هم تعویض شد. عصبانیت دژاگه از شرایط بازی و دریافت دو گل مفت و از دست رفتن برد، شاید توسط برخی‌ها اعتراض او به تعویض تصور شود اما اینطور نبود. او اعتراض خود را با یک نگاه چپ به سمت خط دفاعی آغاز کرده و سپس در حالی که به شدت غر می‌زد زمین را ترک کرد. عصبانیت شدید او هم از اشتباهاتی بود که عقیده داشت نباید صورت می‌گرفت که منجر به از دست رفتن برد شود.
در اینکه تیم ازبکستانی حریف خوب و قابل احترامی بود شکی نیست اما از تراکتور هم به همان اندازه انتظار می‌رفت بتواند این پیروزی باارزش را حفظ کند. به هر حال آن بازی تمام شده و اتفاق خوب برای خطیبی و شاگردانش می‌تواند این باشد که از اشتباهات آن بازی درس بگیرند. امروز آنها با تیمی مصاف خواهند داد که تنها برنده روز اول بود. شارجه که میزبانی گروه B را برعهده دارد به سختی از سد نیروی هوایی عراق گذشت. در واقع آنها حریفی سرسخت‌تر از پاختاکور نیستند به شرطی که تراکتوری‌ها تمرکزشان را در لحظه لحظه بازی حفظ کنند. البته خطیبی و کاپیتان تیمش برای شارجه و همچنین مسئولانش کاملاً چهره شناخته شده‌ای هستند. مربی تراکتور در سال 2007-2006 پیراهن این باشگاه را به تن داشت و 12 گل هم برای‌شان زد. مسعود شجاعی هم از سال 2006 تا 2008 بازی‌های ماندگاری را برای شارجه‌ای‌ها انجام داد و از آنجا راهی اوساسونا اسپانیا شد.
در واقع این بازی برای آنها یک بازی خاص و همراه با یادآوری خاطرات گذشته است. تساوی در این بازی خیلی به تراکتور کمک نمی‌کند چون در صورت پیروزی تیم ازبکی مقابل نماینده عراق شرایطشان در جدول سخت‌تر می‌شود. پیروزی تراکتور در این بازی از نظر روحی، روانی خیلی به آنها برای ادامه مسیر کمک خواهد کرد. بازی تراکتور و شارجه امارات هم ساعت ۲۲:۳۰ امشب برگزار خواهد شد.
 
 
چهارمین تست تراکتور هم منفی شد
 اعضای تیم تراکتور که برای انجام بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در شارجه امارات حضور دارند، به‌صورت مرتب و زمان‌بندی شده در تست‌های کرونا شرکت می‌کنند. شاگردان رسول خطیبی پس از حضور در محل اقامت خود در شهر شارجه، تست‌های کرونا را پشت سر گذاشته بودند و یک مسابقه جذاب هم مقابل پاختاکور ازبکستان انجام دادند که از زمان ورودشان به امارات تا پنجشنبه، جواب ۳ آزمایش منفی اعلام شده بود. اعضای تیم و بازیکنان تراکتور در فاصله ۴۸ ساعت تا دومین مسابقه خود در گروه B لیگ قهرمانان آسیا مقابل شارجه، چهارمین مرحله تست ادواری PCR در امارات را پشت سر گذاشتند که جواب تمام آزمایش‌ها منفی اعلام شد. شاگردان رسول خطیبی از ساعت ۲۲:۳۰ امشب باید به مصاف تیم سه امتیازی شارجه امارات بروند که برتری تراکتوری‌ها مقابل میزبان گروه دوم لیگ قهرمانان، می‌تواند آنها را نزدیک به صعود کند.

 


Page Generated in 0.0061 sec