printlogo


کد خبر: 227943تاریخ: 1400/1/28 00:00
فولاد ایران- الوحدات اردن
زمان پیروزی

آرین برزگر
 
تساوی مقابل یکی از بهترین و متمول‌ترین تیم‌های آسیا آن هم در دقیقه 89 نه تنها چیزی از ارزش‌های فولاد ایران کم نمی‌کند بلکه مهر تأییدی به توانایی‌های فنی‌شان می‌زند. شاگردان جواد نکونام از همان شبی که با چهار گل العین امارات را شکست دادند خط و نشان‌شان را برای رقبای‌شان کشیدند. بازی عالی آنها تحسین ژاوی را به همراه داشت. شاید تا قبل از آن خیلی فکر می‌کردند تیم قطری بتواند سه امتیاز را از آن خودش کند اما فولادی‌ها با ارائه بازی حساب شده معادلات را به هم زدند.
السد در لیگ ستارگان قطر که هفته گذشته به پایان رسید هیچ شکستی را تجربه نکرد و به دنبال تداوم همین روند در آسیا هم هست اما آنها در یکقدمی از دست رفتن رکورد خود در برابر نکو و شاگردانش بودند. فولاد با ارائه یک بازی منطقی و کاستن از فشار السد، در بهترین زمان ممکن به این تیم ضربه زد (گل دقیقه 61 شیمبا). در حالی که بعد از گل، تیم فولاد به خوبی بازی را برای حفظ این نتیجه کنترل کرده و السد در آستانه متحمل شدن نخستین شکست فصل خود بود، بدشانسی فولادی‌ها منجر به فرار بزرگ ژاوی و شاگردانش شد تا نماینده ایران در عین شایستگی، بازی را با تساوی تمام کند. این نمایش قابل تحسین از فولاد باعث شد تا جواد نکونام در دوئل لالیگایی با ژاوی نمره قبولی گرفته و این ستاره سرشناس در نشست خبری بعد از بازی با ستایش از او بگوید: «من و جواد دوستان خوب و قدیمی هستیم و احترام زیادی برای او قائلم. جواد بازیکن خوبی در دوران فوتبالش بود و مدت زمان زیادی در اوساسونا بازی کرده است و البته من برای او بهترین‌ها را در مربیگری آرزو می‌کنم چرا که فوتبال را خیلی خوب می‌فهمد و اطمینان دارم او آینده خوبی در فوتبال دارد. فولاد تیم او خوب کار کرد و به آنها تبریک می‌گویم. تیم‌های ایرانی به خوبی دفاع می‌کنند و‌ با قلب‌شان فوتبال بازی می‌کنند و شکست دادن آنها خیلی خیلی سخت است.» البته که این تعاریف می‌تواند روحیه بازیکنان فولاد را برای بازی با تیم اردنی دوچندان کند اما به شرط آنکه این تعاریف یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا باعث ایجاد غرور کاذب میان‌شان نشود. شاگردان نکونام اگر در این بازی فوتبال همیشگی‌شان را به نمایش بگذارند از شانس بیشتری نسبت به حریف برای برنده شدن برخوردار هستند.
 بدون شک فولادی‌ها امروز خیلی بیش از پیش حسرت دو امتیاز از دست رفته را می‌خورند اما آن بازی تمام شده و حالا حریفی را روبه‌روی خود دارند که توانسته از تیم النصر عربستان یک امتیاز بگیرد. در شرایطی که انتظار می‌رفت الوحدات در این مسابقه مغلوب شود و کار سختی مقابل النصر عربستان داشته باشد اما توانست از این بازی یک امتیاز به دست آورد. النصر عربستان که فصل گذشته تا مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت و در ضربات پنالتی مقابل پرسپولیس شکست خورد، این فصل شرایط خوبی در لیگ حرفه‌ای عربستان نداشته و پس از دو باخت اخیرش در رقابت‌های داخلی، در دیدار آسیایی برابر الوحدات اردن نیز با تساوی بدون گل متوقف شد. فارغ از اینکه آنها از لیگ اردن می‌آیند تیم قدرتمندی خواهند بود که دست‌کم گرفتن‌شان می‌تواند مشکل‌ساز باشد. از آنجا که هر چهار تیم این گروه یک امتیازی هستند دو بازی امشب فوق‌العاده اهمیت دارد و تیم برنده می‌‌تواند حاشیه امنیتی برای خودش بسازد. البته هر دو بازی همزمان خواهد بود و باید دید نماینده خوب کشورمان می‌تواند با سه امتیاز از زمین خارج شود؟ بازی فولاد و الوحدات اردن ساعت ۲۲:۳۰ امشب در ورزشگاه ریاض برگزار می‌شود.

Page Generated in 0.0056 sec