printlogo


کد خبر: 227942تاریخ: 1400/1/28 00:00
تیم ملی کشتی آزاد به دنبال فتح آسیا
رونمایی از یزدانی در 1400

ایران ورزشی - سی و چهارمین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا از صبح امروز و با برگزاری مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم در شهر آلماتی قزاقستان آغاز می‌شود. مراسم قرعه کشی این رقابت‌ها روز گذشته برگزار شد و تیم ملی کشتی آزاد رقبای خود را در این مسابقات شناخت. البته سطح مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا خیلی بالا نیست و همیشه کشتی ایران بالاتر از آسیا بوده اما با این‌حال ترکیبی که برای این مسابقات انتخاب شده متشکل از ستاره‌های تیم ملی است، در حالی‌که می‌شد از نفرات تیم جوانان هم در قهرمانی آسیا استفاده کرد. کشتی‌گیرانی که به دلیل شرایط کرونا نتوانستند در مسابقاتی حضور داشته باشند. البته در 5 وزن کادرفنی سعی کرده به نفرات جوان میدان بدهد اما اعزام نفراتی همچون حسین‌خانی، یزدانی و قاسمپور همچنان عجیب به نظر می‌آید. البته کادرفنی تیم ملی کشتی به دنبال شناخت ترکیبش برای المپیک است اما در قهرمانی آسیا چکونه می‌توان حسین‌خانی، یزدانی و شعبانی را محک زد؟ در 5 وزن کادرفنی سعی کرده به نفرات جوانتر و کم تجربه‌تری میدان بدهد. به طور مثال در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۱۲ نفر حضور دارند، علیرضا سرلک انتخاب شده که در دور اول با روزگلدی سیداف از ترکمنستان کشتی می‌گیرد و بعد باید با برنده دولت تمیرجان اف از قزاقستان و بیلال از پاکستان مصاف دهد.
در وزن ۶۱ کیلوگرم مجید داستان انتخاب شده که پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف راویندر از هند می‌رود. در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی به دوبنده تیم ملی رسیده که در دور نخست با کریم حوجاکوف از ترکمنستان مبارزه می‌کند و در صورت غلبه بر این کشتی گیر، در دور بعد به مصاف برنده میان عادیل اوسپانوف از قزاقستان و علی بیک عثمان‌اف از قرقیزستان می‌رود.
در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرحسین حسینی دور اول به مصاف کاران از هند می‌رود و در صورت گذر از این حریف در دور بعد با برنده کشتی میان عبدالکریم از کویت و سیرباز تالگات از قزاقستان پیکار می‌کند.
در وزن ۷۴ کیلوگرم مصطفی حسین خانی مرد پرحاشیه تیم ملی کشتی آزاد دوبنده تیم ملی را به تن کرده است. او در دور اول با اختیار نوروزاف از ازبکستان کشتی می‌گیرد که در بین تمام اعضای تیم ملی کشتی آزاد سخت‌ترین قرعه را دارد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان سئونگ چول لی از کره و لو از سنگاپور می‌رود.
در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی یکی دیگر از نفرات جوان تیم ملی است. او در دور نخست به مصاف ریوکی یوشیدا از ژاپن می‌رود و در صورت پیروزی بر این کشتی‌گیر در دور دوم با برنده دیدار میان بوبور اسلام اف از ازبکستان و سایاکبای یوسوپوف از قرقیزستان پیکار می‌کند. در وزن ۸۶ کیلوگرم مهم‌ترین عضو تیم ملی کشتی آزاد حضور دارد. کسی که امید اول کادرفنی برای مدال آوری در المپیک توکیو است اما در قهرمانی آسیا از آن استفاده کرده است. این اولین محک برای حسن یزدانی در سال 1400 است که پس از استراحت در دور اول در دور دوم با هایاتو ایشیگورو از ژاپن کشتی می‌گیرد.
در وزن ۹۲ کیلوگرم هم دوبنده تیم ملی را به تن کامران قاسم پور کردند. کسی که در وزن 86 کیلوگرم بارها پشت سر حسن یزدانی ماند و حالا به وزن 92 کیلوگرم کوچ کرده که پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به دیدار برنده کشتی میان ریوچی یامانکا از ژاپن و سانجیت از هند می‌رود.
در وزن ۹۷ کیلوگرم هم علی شعبانی انتخاب شده که پس از استراحت در دور اول در دور دوم با برنده کشتی میان مین وون سئو از کره جنوبی و هارون آبید از پاکستان کشتی می‌گیرد. عملکرد علی شعبانی هم در قزاقستان مهم است؛ چرا که در این وزن محمدحسین محمدیان سهمیه المپیک را گرفت و حالا شعبانی باید نشان بدهد که هیچ چیز از محمدیان کم ندارد. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امین طاهری که بعد از کلی جنجال به یکباره مسافر قزاقستان شد، پس از استراحت در دور اول در دور دوم با سارم از سوریه کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده کشتی میان آیال لازاریف از قرقیزستان و دانگ هوان کیم از کره جنوبی می‌رود.
امروز در 5 وزن اول علیرضا سرلک در وزن 57 کیلوگرم، مرتضی قیاسی در وزن 65 کیلوگرم، امیرحسین حسینی در وزن 70 کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم و علی شعبانی در وزن 97 کیلوگرم به میدان می‌روند. از این جمع چهار نفر اول از آینده‌داران کشتی محسوب می‌شوند. علی شعبانی هم در جهانی سال گذشته عضو تیم ملی بود و حالا مدعی المپیک اما با این‌حال همه منتظر روز یکشنبه هستند. روزی‌که حسن یزدانی روی تشک می‌آید. همه منتظر هستند که او کشتی قهرمانی آسیا را در چند دقیقه تمام می‌کند. از شانس بد علاقه‌مندانش دور اول هم استراحت دارد و بقیه دورها هم شاید به اندازه یک شش دقیقه تمام طول نکشد. حسن یزدانی به همان اندازه که کار را برای رقبایش سخت کرده برای دوستدارانش هم سخت کرده است. این همه انتظار شاید برای تماشای شش دقیقه شاید هم کمتر!

Page Generated in 0.0067 sec