printlogo


کد خبر: 227939تاریخ: 1400/1/28 00:00
پرسپولیس - الریان، ساعت 21:30
برخورد سرنوشت‌ساز با شجاع

لوران بلان گفته گروه E دو کاندیدای صعود دارد. در واقع او تیم خودش الریان و پرسپولیس را مدعی صعود می‌داند که از ابتدا روی کاغذ برای هر فوتبالدوستی که کیفیت دو تیم و بازیکنانش را می‌شناسد محرز بود اما خب شاید هم نتایج به گونه‌ای رقم بخورد که این معادله تغییر کند.
به هر حال و بعد از مسابقات روز اول بازی‌ها اگر حرف بلان را ملاک قرار دهیم بازی امشب پرسپولیس مقابل الریان و نتیجه آن می‌تواند تا حدودی تعیین کننده باشد و برای هر دو تیم مهم‌ترین بازی دور رفت خواهد بود.
پرسپولیس با تمام مشکلات اعم از تمرین ناکافی و نامناسب، شرایط سخت آب و هوایی و غیبت دو بازیکنش در دفاع چپ موفق شد از خوان اول با موفقیت عبور کند و حالا با پشتوانه سه امتیازی گام به این میدان خواهد گذاشت.
در نقطه مقابل الریان مقابل میزبان ناشناخته و گمنام این گروه هر چه زد به در بسته خورد و با تساوی بدون گل مقابل گوا کار خودش را برای صعود سخت‌تر کرد.
پرسپولیس در بازی نخست با همان سیستم آشنای 2-4-4 به مصاف الوحده رفت و تنها تفاوت ترکیبش نسبت به بازی آخر خود در لیگ استفاده اجباری از وحید امیری در دفاع چپ بود و زوج حمله با ارنج مغانلو – عالیشاه شکل گرفت اما تک گل تیم را باز هم یک مدافع زد، ضمن اینکه در فاز دفاع، تیم یحیی آن استحکام مسابقات قطر را نداشت و چند موقعیت خطرناک به تیمی داد که از پلی‌آف به مرحله گروهی رسیده و طبیعتاً کیفیتی پایین‌تر از الریان دارد.
در نقطه مقابل الریان با همان سیستم همیشگی مد نظر بلان یعنی 1-3-2-4 مقابل گوا بازی کرد و چهار تغییر مربی فرانسوی هم منجر به برتری این تیم در بازی اول خود نشد.
در ترکیب الریان شجاع در کنار دامه ترائوره به عنوان مدافعان میانی بازی می‌کنند و خالد مفتاح ملی‌پوش به علاوه محمد علاءالدین اصالتاً مصری در دفاع چپ و راست هستند تا جلوی فهد یونس گلرشان قرار بگیرند.
این تیم دو هافبک دفاعی دارد. یکی عبدالعزیز حاتم و دیگری فرانکو کوم کامرونی که هر دو در بازی با گوا تعویض شدند تا تیم‌شان حالت تهاجمی‌تری به خود بگیرد.
یاسین براهیمی اصالتاً فرانسوی با شمار 8 مهم‌ترین و احتمالاً باکیفیت‌ترین بازیکن ریان است که قابلیت بازی در بال چپ و هافبک پشت مهاجم تک‌شان را دارد. در بازی گوا نایف الهزرامی و ابراهیم عبدالحلیم کنار او بازی کردند که عبدالحلیم جای خود را به مواف عواد داد.
مهاجم نوک و اصلی این تیم هم یوهون بولی مهاجم شماره 22 و ساحل عاجی‌شان که توانمند و باکیفیت است اما روی نیمکت جانشینی ندارد. الریان روی نیمکت بازیکنان مهم و تأثیرگذاری ندارد. احمد سید، مقصود عبدالرحمان الکربی، محمد جمعه و عواد بازیکنانی هستند که در خط دفاع و هافبک احتمال بازی کردن‌شان به عنوان بازیکن ذخیره وجود دارد ضمن اینکه با خط خوردن گابریل مرکادوی مصدوم و نرسیدنش به لیست آسیایی تیم شجاع مطمئن است که دیگر به دفاع راست نخواهد رفت.
مهم‌ترین ویژگی این مسابقه مصاف شجاع خلیل‌زاده با هم‌تیمی‌های سابق اوست. مدافعی که نوع جدا شدنش از پرسپولیس حرف و حدیث فراوانی به دنبال داشت واز بد حادثه حالا باید روبه‌روی دوستان و همبازیان شش ماه قبلش قرار بگیرد.
پرسپولیس برای پیروزی در این مسابقه شاید نهایتاً یک تغییر در ترکیبش داشته باشد و احتمال بازی کردن مهدی شیری در دفاع راست وجود دارد اما تیم یحیی با آداپته شدن بیشتر با شرایط هند و در نظر گرفتن اهمیت این مسابقه و بالا‌تر بودن کیفیت الریان نسبت به الوحده باید با دقت، تمرکز و کیفیت بالاتری نسبت به بازی قبل در زمین ظاهر شود.

Page Generated in 0.0049 sec