printlogo


کد خبر: 227923تاریخ: 1400/1/28 00:00
لژیونرها

نقش هافبک ایرانی در پیروزی الدحیل
کریمی در اوج مقابل استقلال
در نخستین مسابقه گروه C لیگ قهرمانان آسیا، تیم الدحیل قطر که علی کریمی را در ترکیب و خط میانی داشت و همچنین یکی از حریفان استقلال در این رقابت‌ها به حساب می‌آید، در استادیوم ملک عبدالله جده عربستان مقابل الشرطه عراق قرار گرفت. الدحیل پس از حملات پیاپی و نمایش بهتری که نسبت به الشرطه داشت، موفق شد در دقیقه ۳۶ روی حرکتی که علی کریمی با نفوذ از جناح چپ محوطه جریمه انجام داد، با پاس کات‌بک این بازیکن و شوت میشل اولونگا که در میانه راه به حسام کاظم، مدافع عراقی اصابت کرد و تغییر جهت داد، به گل برسد.
در ادامه الشرطه در گلزنی مقابل الدحیل ناموفق بود تا تیم قطری با تأثیرگذاری هافبک ایرانی‌اش و تک گلی که به ثمر رساند، به برتری یک نیمه‌ای دست یابد. نمایش هجومی الدحیل قطر در نیمه دوم هم ادامه یافت و این تیم روی پاس المعز علی و ضربه ادمیلسون جونیور به گل دوم دست پیدا کرد و در نهایت هم با همین دو گل به برتری در نخستین مسابقه فصل ۲۰۲۱ لیگ قهرمانان آسیا رسید. الدحیل قطر با برتری دو بر صفر مقابل الشرطه عراق نشان داد که حریف دست و پا بسته‌ای برای استقلال نخواهد بود.
 
 
شکست مقابل ویارئال در لیگ اروپا
حذف دینامو در غیاب محرمی
در چارچوب دیدارهای دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا، تیم دیناموزاگرب در حالی که صادق محرمی را مثل ماه‌های اخیر به خاطر آسیب‌دیدگی در فهرست نداشت، میهمان ویارئال اسپانیا بود. یاران محرمی که در دیدار رفت با یک گل در بازی خانگی مقابل ویارئال شکست خورده بودند، برای جبران نتیجه برابر حریف اسپانیایی خود تلاش کردند و امید زیادی به کسب برتری داشتند اما در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه اول کار آنها یکسره شد.
پاکو آلکاسر، مهاجم سابق بارسلونا و دورتموند در دقیقه ۳۶ روی یک ضد حمله سریع و کار تیمی بازیکنان ویارئال موفق شد دروازه خالی دینامو زاگرب را با شوتزنی در محوطه شش قدم باز کند و تیمش را پیش بیندازد. در شرایطی که یاران محرمی برای زدن گل تساوی تلاش می‌کردند، جرارد مورنو روی یک ریباند و در شلوغی محوطه جریمه دیناموزاگرب با شوت پای چپ دومین گل ویارئال را به ثمر رساند تا همانند دیدار رفت گلزنی کرده باشد. میسلاو اورسیچ در دقیقه ۷۴ اختلاف را به حداقل رساند و برای دیناموزاگرب گلزنی کرد اما در نهایت یاران محرمی در زدن گل‌های دوم و سوم که منجر به صعودشان می‌شد، ناکام ماندند و با شکست دو بر یک زمین را ترک کردند. یاران محرمی با شکست سه بر یک در مجموع دو مسابقه رفت و برگشت مقابل ویارئال نتوانستند از مرحله یک چهارم نهایی بالا بروند تا حریف اسپانیایی آنها در نیمه نهایی لیگ اروپا حریف آرسنال شود. صادق محرمی، مدافع ایرانی دیناموزاگرب که طی چهار ماه اخیر به دلیل مصدومیت در دیدارهای تیمش حضور نداشته، مقابل ویارئال نیز در فهرست قرار نگرفته بود.
 
 
امید در قطر پنالتی گرفت
نجات الاهلی با درخشش ابراهیمی
در دیدار آغازین فصل ۲۰۲۱ جام اتحاد قطر، تیم الاهلی که امید ابراهیمی را مثل تمام بازی‌های لیگ ستارگان قطر در جمع نفرات اصلی می‌دید، در استادیوم حمد بن خلیفه دوحه به مصاف المسیمیر دسته دومی رفت. یاران ابراهیمی که طی دو دیدار پایانی لیگ ستارگان قطر موفق به کسب پیروزی نشدند و یک تساوی و یک شکست داشتند، مقابل المسیمیر نیز برای سومین بازی پیاپی نتوانستند به برتری برسند و با تساوی به کارشان پایان دادند. تساوی الاهلی در شرایطی مقابل المسیمیر رقم خورد که این تیم تا دقیقه ۸۶ با نتیجه دو بر یک عقب بود اما فرار عالی امید ابراهیمی از سمت چپ محوطه جریمه و خطایی که دروازه‌بان حریف روی او انجام داد، منجر به اعلام پنالتی به سود الاهلی شد تا نبیل الزهر گل تساوی این تیم را به ثمر برساند. الاهلی با تساوی دو بر دو مقابل المسیمیر کارش در گروه A جام اتحاد قطر را با یک امتیاز شروع کرد و در دو مسابقه آینده باید به مصاف الخور و البدع برود. امید ابراهیمی، هافبک ایرانی الاهلی حضور کاملی در جریان تساوی تیمش مقابل المسیمیر داشت.
 
 

Page Generated in 0.0056 sec