printlogo


کد خبر: 227918تاریخ: 1400/1/28 00:00
سوژه

 آمار ضعیف غلامی مقابل الاهلی

اغلب مهره‌های استقلال در جریان بازی با الاهلی نمایش قابل قبولی از خود به جا گذاشتند و نشان دادند با آمادگی ذهنی وارد میدان شده‌اند. در این میان اما عارف غلامی یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان میدان بود و نشان داد هنوز نتوانسته با قواعد بازی در استقلال آشنا و به مهره‌ای کم اشتباه تبدیل شود.
 اینکه چرا سرمربی استقلال به جای مرادمند از عارف غلامی استفاده کرد، سؤالی‌ است که باید از فرهاد مجیدی پرسید. سرمربی استقلال که در این تورنمنت محمد دانشگر را هم به دلایل انضباطی از همراهی استقلال محروم کرده احتمالاً با بازی دادن به غلامی قصد داشته در کنار مرادمند یک مهره دیگر را آماده حضور در ترکیب استقلال نگه دارد اما انتخاب او بار دیگر نشان داد غلامی در حد و اندازه نام استقلال فوتبال بازی نمی‌کند و بازیکنی پراشتباه محسوب می‌شود. شاید اگر ضربات هجومی استقلال تا این اندازه اثرگذار نبود و مهاجمانی با این درجه از شم گلزنی در ترکیب آبی‌ها حضور نداشتند، استقلال به واسطه اشتباه‌های غلامی تنبیه سختی می‌شد. غلامی روی یکی، دو صحنه به شدت متزلزل نشان داد و استقلال را تا آستانه پذیرفتن گل پیش برد. البته او روی دو گلی هم که الاهلی به ثمر رساند، مقصر بود و نتوانست واکنش مناسبی در این لحظات حساس داشته باشد. به هرحال لازم است که سرمربی استقلال با حساسیت بیشتری دست به انتخاب مردان دفاعی تیمش بزند.
 
 
 قایدی، نادری و اسماعیلی در میان 5 بازیکن برتر
بعد از برگزاری بازی استقلال مقابل الاهلی عربستان که منجر به پیروزی قاطعانه شد، 3 بازیکن استقلال در میان 5 بازیکن برتر هفته اول قرار گرفتند. مهدی قایدی با 9/8، محمد نادری با 1/8 و فرشید اسماعیلی با 8 امتیاز به ترتیب در جدول 5 نفره بهترین بازیکنان در جایگاه اول، دوم و پنجم قرار دارند. جونیور و لاریان نیز جایگاه‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص داده‌اند اما نکته حائز اهمیت این رده‌بندی قرار گرفتن نام استقلالی‌ها در میان بهترین‌ها است که برتری محسوس بازیکنان این تیم را در آغاز رقابت‌ها به رخ می‌کشد. بدون شک اگر بازیکنان استقلال در بازی‌های آتی نیز به همین منوال حرکت کنند، استقلال برای صعود از این گروه دغدغه‌ای نخواهد داشت. 
لازم به ذکر است قایدی عنوان برترین بازیکن هفته را نیز به دست آورد.
 
 
مصدومیت‌های شجاعیان تمامی ندارد!
در حالی که پیش‌بینی‌ها حکایت از احتمال حضور داریوش شجاعیان در ترکیب اصلی بازی با الاهلی عربستان داشت اما ساعاتی مانده به بازی با نماینده سعودی از عربستان خبر رسید که این بازیکن به دلیل مصدومیت قادر به همراهی استقلال نیست! شجاعیان که در لیگ برتر نیز بازی‌های متعددی را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داده بود، این شرایط اسفبار را با خود به لیگ قهرمانان آسیا هم برد تا تیمش را دراین عرصه هم از غیبت‌های خود بی‌نصیب نگذارد. 
شجاعیان در طول سال‌هایی که تحت قرارداد با استقلال بوده همواره به دلیل مصدومیت‌های مکرر، حضور در ترکیب استقلال را از کف داده است و به نظر می‌رسد که این بار مدیران باشگاه استقلال باید در انتهای فصل تصمیم مناسبی در مواجهه با این بازیکن اتخاذ کرده و دیگر بی‌دلیل قرارداد او را تمدید نکنند.

 


Page Generated in 0.0053 sec