printlogo


کد خبر: 227914تاریخ: 1400/1/28 00:00
استقلال 5 - الاهلی 2
بهترین شروع آسیا به نام استقلال

 جمعه، ۲۷/۱/۱۴۰۰، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده، ساعت:۴۵ دقیقه بامداد، تماشاگر: بدون تماشاگر
استقلال: ۵
گل‌ها: فرشید اسماعیلی (۵)، محمد نادری (۵۵)، مهدی قایدی (۶۷) و (۸۶)، شیخ دیاباته (۸۹)
الاهلی: ۲
گل‌ها:عمر سومه (۲۷- پنالتی) و (۷۹)
داور: احمد فیصل (اردن)
اخطار: عمر سومه، موشر (الاهلی)، فرهاد مجیدی (استقلال)
استقلال: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری (۹۰+۴- سبحان خاقانی)، مسعود ریگی، هرویه میلیچ (۶۹- شیخ دیاباته)، سعید مهری (۴۶- آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی (۸۷- مهدی مهدی پور)، ارسلان مطهری، مهدی قایدی
سرمربی: فرهاد مجیدی
الاهلی عربستان: محمد العویس، عبدالباسط الهند، محمد آل فتیل (۷۰- ساریچ)، معتز هوساوی، عبدالله حسون، إدریس فتوحی، نوح الموسى (۴۶- الئماری)، عبدالرحمن غریب (۶۷- مقهوی)، متیریتا، سلمان المؤشر (۸۶- مندش)، عمر السومه
سرمربی: لارنسیو رگکامف
 
استقلال مانند بازی‌های لیگ که با هجوم‌های پی درپی دنبال گلزنی در دقایق ابتدایی است، در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا نیز همان حربه را پیاده کرد و موفق شد در دقیقه ۵ به گل برسد. گلی که پایه‌گذارش هرویه میلیچ، هافبک کروات بود. 
میلیچ که پشت یک ضربه کاشته در نزدیکی‌های هجده قدم حریف قرار گرفته بود، با پای چپ توپ را به سمت دروازه حریف نواخت که بین راه مسیرتوپ عوض شد اما اسماعیلی در آن منطقه حی و حاضر بود و توانست توپ را درهمان مسیری قرار دهد که میلیچ به دنبالش بود تا اولین گل استقلال رقم بخورد. گلی روحیه‌بخش که باعث خوشحالی همه نیمکت‌نشین‌های استقلال شد. بعد از این گل بازیکنان الاهلی تا حدی توانستند بر توپ و میدان مسلط شوند و استقلال نیز طبق عادت هرچه از شروع بازی می‌گذشت ازعطشش کاسته می‌شد. 
هرچند که آبی‌ها می‌کوشیدند با ارسال‌های متعدد به گل دوم هم برسند اما هرویه میلیچ با خطای بی‌موردی که روی بازیکن الاهلی انجام داد، یک پنالتی را به حریف اهدا کرد تا عمر سومه، مهاجم با تجربه این تیم به راحتی و برخلاف جهت حرکت رشید مظاهری دروازه استقلال را باز کند و بازی را به تساوی بکشد. این گل استقلال را برای رسیدن به گل دوم تهییج کرد و فرشید اسماعیلی دقیقه ۳۶ تا آستانه به ثمر رساندن گل دوم هم پیش رفت اما ضربه نهایی او راهی به دروازه میزبان نداشت. دقایق باقیمانده نیز با حملات نصفه و نیمه استقلال همراه شد اما در نهایت دیگر توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا دو تیم با تساوی به رختکن بروند.
نیمه دوم اما حال و هوای دیگری برای استقلال داشت و آبی‌ها توانستند از موقعیت‌هایی که نصیب‌شان شد نهایت بهره را ببرند و با بردی ارزشمند در اولین ایستگاه لیگ قهرمانان از میدان خارج شوند. گل دوم استقلال را محمد نادری در دقیقه ۵۵ در حالی به ثمر رساند که پس از ارسال کرنر و ضربه یزدانی، مدافعان الاهلی در دفع توپ دچار اشتباه شدند و او از غفلت میزبان استفاده و توپ را به تور دروازه دوخت. این گل استقلال را بیش از همه دقایق این بازی به پیروزی امیدوار کرد. آبی‌ها که اهمیت ۳ امتیاز نخست را به خوبی درک کرده بودند توانستند گل سوم را هم روی یک ضد حمله سریع به ثمر برسانند. دقیقه ۶۷ ارسلان مطهری از سمت راست مدافعان الاهلی فرار کرد و توپ را در فضای مناسب برای قایدی مهیا کرد که این بازیکن هم با یک بغل پا توانست دروازه الاهلی را باز کند. گل سوم استقلال اما الاهلی را به تیمی سراپا حمله بدل کرد. آنها که دوست نداشتند بازنده اولین بازی باشند، دقیقه ۷۹ توسط سومه دومین گل خود را هم به ثمر رساندند. گلی که روی اشتباه مسلم مدافعان استقلال به دست آمد تا مشخص شود خط دفاع آبی‌ها با مشکلات بزرگی مواجه است و مجیدی برای صعود از این گروه باید فکری اساسی به حال خط دفاع خود کند. با این حال اما قصه این بازی با همان گل‌ها به پایان نرسید. مهدی قایدی دقیقه ۸۶ با شوتی غیرقابل مهار بار دیگر دروازه الاهلی را فرو ریخت تا خیال استقلال از کسب پیروزی دراولین بازی آسوده شود. 
دقایقی بعد نیز دیاباته که با خطای مدافعان الاهلی مواجه شده بود، پنالتی به دست آمده را برخلاف شیرجه دروازه‌بان الاهلی وارد دروازه کرد تا پنجمین گل استقلال نیز به ثمر برسد. گل‌های دقایق پایانی به واقع آب سردی بود بر پیکر نماینده سعودی تا امید‌های خود را برای به تساوی کشاندن این بازی از دست بدهد و با شکستی تلخ اولین بازی را پشت سربگذارد. این نتیجه باعث شد تا استقلال به صدر جدول گروه خود برود و به عنوان اولین تیم مدعی برای صعود به مرحله بعد معرفی شود.

Page Generated in 0.0048 sec