printlogo


کد خبر: 227906تاریخ: 1400/1/28 00:00
خبر

تأکید توماس باخ بر برگزاری المپیک 
در شرایطی که برخی نظرسنجی‌ها از اعلام نارضایتی مردم ژاپن برای برگزاری المپیک می‌گویند، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک بار دیگر تأکید کرد که المپیک برگزار می‌شود. توماس باخ به ورزشکاران المپیکی اعلام کرد که زمان زیادی تا آغاز بازی‌ها نمانده است و با روحیه برای حضور در المپیک آماده شوند.
با توجه به اینکه ژاپن جشن ۱۰۰ روز مانده تا آغاز بازی‌های المپیک را گرفت، برگزاری این رویداد وارد مرحله جدی‌تری شده است اما در این میان افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن و نارضایتی مردم این کشور از برگزاری بازی‌ها، این نگرانی را به وجود آورده که موانعی سد راه برگزاری المپیک ایجاد شود. در همین راستا و با توجه به برگزاری جشن 100 روز مانده به المپیک، توماس باخ، پیامی را برای ورزشکاران سراسر جهان فرستاد و به نوعی خواست خیال آنها را راحت کند که بازی‌ها در اول مرداد افتتاح می‌شود.
باخ خطاب به ورزشکاران گفت: «فقط ۱۰۰ روز دیگر تا آغاز بازی‌ها باقی مانده است و این روز‌های آخر آماده‌سازی، بسیار مهم است و من این را بر اساس تجربه خودم می‌گویم.»
باخ که قهرمان شمشیربازی المپیک مونترال است، ادامه داد: «مربی ما در ۱۰۰ روز مانده به المپیک توصیه خیلی خوبی به ما کرد. او گفت که در مورد تمام مشکلاتی که ممکن است در بازی‌ها با آن مواجه شویم صحبت کرده‌ایم و اگر موردی پیش آمد که قبلاً در مورد آن صحبت نکرده‌ایم، مشکلی نیست. بنابراین شما ورزشکاران نیز با روحیه برای بازی‌ها آماده شوید. ما در ۲۳ جولای (اول مرداد) در استادیوم المپیک توکیو منتظر شما خواهیم بود.»
 
 
تصمیم کمیته برگزاری بازی‌های المپیک
ورزشکاران هر روز تست کرونا می‌دهند
ژاپن قصد دارد در بازی‌های المپیک هر روز از ورزشکاران تست کرونا بگیرد تا از سلامت افراد تا حد زیادی مطمئن باشد. برگزارکنندگان بازی‌های المپیک تابستانی توکیو تصمیم گرفته‌اند تعداد تست‌هایی که از ورزشکاران در جریان برگزاری المپیک گرفته می‌شود را افزایش دهند به طوری که در آخرین اظهارنظر گفته‌اند که هر روز از ورزشکاران تست گرفته می‌شود. تامایو ماروکاوا، مسئول بازی‌های المپیک و پارالمپیک، این خبر را جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت و ادامه داد: «برخی از کشورها ممکن است ورزشکاران را واکسینه کنند و برخی دیگر این کار را نمی‌کنند. ما مسابقات را ایمن برگزار می‌کنیم و از همه کشورها انتظار داریم ورزشکارها را به این رقابت‌ها اعزام کنند. ما هم اکنون به طور کامل امکان انجام آزمایشات روزانه را بررسی می‌کنیم و قصد داریم این کار را در المپیک توکیو انجام دهیم.»
طبق قوانین مقدماتی این مسابقات که قبلاً توسط کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) منتشر شد، ورزشکاران باید حداقل هر چهار روز یک بار تست کرونا می‌دادند که با توجه به اعلام نگرانی برخی کشورها، این تصمیم تغییر کرده است. قرار است این بررسی‌ها در یک آزمایشگاه تخصصی در دهکده‌های المپیک یا پارالمپیک انجام شود. در صورت شناسایی عفونت، اطلاع رسانی به سایر ورزشکاران بلافاصله از طریق برنامه گوشی همراه انجام می‌شود تا ارتباطی با فرد آلوده نداشته باشند.
 
 
چشم گربیچ همچنان به دنبال جواد
معنوی‌نژاد دوباره لژیونر می‌شود؟
جواد معنوی‌نژاد یکی از معدود ستاره‌های تیم جوانان 2013 ایران بود که توانست به رده‌های بالاتر راه پیدا کند و به تیم ملی بزرگسالان برسد. او خیلی زود هم توانست پایش را به اروپا باز کند و پس از سال‌ها به عنوان یک ایرانی در لیگ والیبال ایتالیا به میدان برود. حضور دو ساله معنوی‌نژاد در ورونا با رفتن گربیچ از این تیم به پایان رسید و البته همزمان شد با دوران افول این بازیکن جوان.
معنوی‌نژاد که دو سالی را در ایران و سایپا بازی کرده، یک بار دیگر مورد توجه گربیچ قرار گرفته و شنیده می‌شود قرار است یک بار دیگر لژیونر شود. این بار البته نه در ایتالیا بلکه لهستان و البته یکی از بهترین تیم‌های این کشور یعنی زاکسا.
گفته می‌شود توافقات اولیه بین طرفین صورت گرفته و به زودی تکلیف ملی‌پوش والیبال ایران قطعی خواهد شد. این در حالی است که معنوی‌نژاد پیشنهادهایی از تیم‌های روسی و ایتالیایی هم داشته و دارد. زاکسا هم‌اکنون به فینال رقابت‌های لیگ والیبال لهستان، موسوم به پلاس‌لیگا راه پیدا کرده است.
 

Page Generated in 0.0059 sec