printlogo


کد خبر: 227898تاریخ: 1400/1/28 00:00
خبر

زمان نیمه نهایی لیگ قهرمانان و لیگ اروپا
 چهار تیم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در حالی مشخص شدند که باید رئال مادرید را تنها تیم بزرگ باقی‌مانده در مرحله نیمه‌نهایی دانست. منچسترسیتی برای نخستین بار در پنجمین سال مربیگری پپ گواردیولا توانست به نیمه‌نهایی برسد و باید هشتم اردیبهشت در بازی رفت در پارک دپرنس به میهمانی پاری‌سن‌ژرمن برود. بازی برگشت 14 اردیبهشت در ورزشگاه اتحاد به انجام می‌رسد. بازی خاصی است از آن جهت که تقابل نادری میان دو تیمی محسوب می‌شود که با ثروت دولتی سردمدار تحول در فوتبال اروپا شده‌اند. سیتی با مالکیت دولت ابوظبی و پاری‌سن‌ژرمن با پول قطری‌ها نظم سنتی فوتبال را تغییر داده‌اند. این دو تیم اشتیاق فراوانی برای نخستین قهرمانی اروپا دارند و وقتی موریسیو پوچتینو، مربی فعلی پاری‌سن‌ژرمن، مربی تاتنهام بود تیمش در مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان فصل 2019-2018 برابر سیتی قرار گرفت که در نهایت با یک بازی فوق‌العاده هیجان‌انگیز راهی نیمه‌نهایی شدند. چلسی هم که هفتم اردیبهشت در بازی رفت نیمه‌نهایی در ورزشگاه آلفردو دی استفانو مقابل رئال مادرید قرار می‌گیرد، از سال 2003 و خرید باشگاه توسط مالک روس، رومن آبراموویچ به یکی از تیم‌های مطرح قاره تبدیل شد. این تیم برای نخستین بار بعد از سال 2014 به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرده و به دنبال دومین قهرمانی تاریخش است. رئال مادرید که با 13 قهرمانی پرافتخارترین تیم قاره محسوب می‌شود، در یک دهه گذشته به همراه بارسلونا و بایرن‌مونیخ بر لیگ قهرمانان سلطه داشته و این سه تیم در 9 تا از 12 دوره اخیر لیگ قهرمانان به عنوان نخست رسیده‌اند.
 
احتمال فینال 
تمام انگلیسی لیگ اروپا
رم با تساوی یک بر یک مقابل آژاکس و برتری 3 بر 2 در مجموع دو دیدار با تیم هلندی حریف منچستریونایتد در نیمه‌نهایی لیگ اروپا شد. شاگردان اوله گونار سولشر در بازی برگشت مقابل گرانادا پیروزی 2 بر صفر را تکرار کردند. یونایتد در بازی رفت 9 اردیبهشت میزبان رم است در حالی که در سال 2007 در یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان 7 بر یک تیم ایتالیایی را در هم کوبیده. در دیگر بازی نیمه‌نهایی لیگ اروپا، ویارئال 9 اردیبهشت میزبان آرسنال است. تیم اونای امری که سه بار با سویا قهرمان این جام شده، با پیروزی 3 بر یک در دو دیدار برابر دیناموزاگرب راهی نیمه‌نهایی شده و با آرسنال، تیم سابق این مربی اسپانیایی روبه‌رو می‌شود که در مجموع دو بازی 5 بر یک اسلاویاپراگ را شکست داده. بازی‌های برگشت یک هفته بعد برگزار می‌شود.
 
 
 سه چالش بزرگ زیدان تا پایان فصل
فتح لیگ قهرمانان اروپا همیشه چیزی بوده که عملکرد مربیان رئال مادرید بر اساس آن قضاوت شده است. قهرمانی در اروپا بخشی از DNA این باشگاه بوده و 13 قهرمانی‌اش در لیگ قهرمانان هم گواه آن است اما فتح همزمان اروپا و لالیگا در یک فصل چیزی بوده که رئالی‌ها اغلب برای تحقق آن مشکل داشته‌اند و زین‌الدین زیدان تنها یکی از سه مربی تاریخ این باشگاه است که موفق به انجامش شده است. در تاریخ باشگاه فقط سه بار – یک بار در فصل 57-1956، دومین بار در فصل 58-1957 و سومین بار در فصل 17-2016 – دوگانه قهرمانی در لیگ و اروپا محقق شده است. سومین و آخرین مورد با هدایت زیدان رقم خورد و او به انتظار 59 ساله هواداران برای کسب دوگانه پایان داد. حالا با رسیدن فصل 21-2020 به اوج خودش، زیدان می‌تواند نام خود را در فهرست مربیان تاریخ‌ساز باشگاه رئال مادرید پررنگ‌تر کند اگر یک بار دیگر موفق به کسب دوگانه شود. تیم او به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسیده و در لالیگا هم تیم دوم جدول است. در طول تاریخ هیچ مربی موفق به کسب 4 قهرمانی در لیگ قهرمانان نشده و این افتخاری است که زیدان با قهرمانی در این فصل لیگ قهرمانان آن را محقق خواهد کرد. باب پیزلی و کارلو آنچلوتی هم مانند زیدان موفق به کسب سه قهرمانی در لیگ قهرمانان شده‌اند. در نیمه نهایی امسال، رئال مادرید به مصاف چلسی می‌رود که سرمربی‌اش توماس توخل فصل گذشته توانست پاری‌سن‌ژرمن را به فینال این رقابت‌ها برساند. سومین چالش زیدان که تا یک ماه پیش شاید غیرممکن به نظر می‌رسید دفاع از قهرمانی تیمش در لالیگا است. تیم او فقط یک امتیاز کمتر از اتلتیکومادرید دارد اما از آنجا که اتلتیکومادرید در ادامه فصل باید به مصاف بارسلونا برود، این شانس برای کهکشانی‌‌ها وجود دارد که به صدر جدول هم برسند. از سال 2008 که برند شوستر موفق به انجام این کار شد، هیچ‌یک از مربیان رئال مادرید نتوانستند از قهرمانی‌‌ این تیم در لالیگا دفاع کنند و این شامل مربیانی مانند ژوزه مورینیو، کارلو آنچلوتی و خود زیدان می‌شود.
 

Page Generated in 0.0049 sec