printlogo


کد خبر: 227897تاریخ: 1400/1/28 00:00
منچستریونایتد حریف رم در نیمه نهایی لیگ اروپا
کاوانی را دودستی بچسب

یادداشت
راب داوسن   
 
 
 
 منچستریونایتد برای دومین سال متوالی به نیمه نهایی لیگ اروپا رسید. در واقع این تیم از زمانی که سولشر سرمربی‌اش شده (دسامبر 2018) برای رسیدن به مراحل نیمه نهایی مشکلی نداشته است. چیزی که برای این تیم مشکل‌ساز بوده صعود از این مرحله به فینال بوده است. این پنجمین صعود من‌یونایتد سولشر به نیمه نهایی‌ تورنمنت‌های مختلف است که پنجشنبه شب با پیروزی 2 بر صفر مقابل گرانادا و تکرار نتیجه بازی رفت خیلی آسان حاصل شد. مربی نروژی اما هنوز نتوانسته تیمش را به فینال ببرد و این بار رم مانعی است که سر راه او و تیمش برای رسیدن به ایستگاه آخر قرار دارد.
از سولشر زمانی که گفت نتیجه‌ گرفتن در لیگ برتر انگلیس اولویتش هست، انتقادهای زیادی شد اما با نتیجه‌ای که تیمش در لیگ اروپا گرفت شکی نیست که او قهرمانی در این رقابت‌ها را می‌خواهد. او پس از بازی گفت: «گرانادا واقعاً شما را به چالش می‌کشد. بازی‌شان فیزیکی است و آنها با همه بازیکنان‌شان جلو می‌کشند. در چنین بازی‌هایی شما مجبورید دفاع کنید. ما با کلین‌شیت 2 بر صفر بازی را بردیم که تا حدی بر عملکرد انفرادی خوب بازیکنان‌مان هم تأثیرگذار بود. حالا با اعتماد به نفس کامل برای بازی یکشنبه (در لیگ برابر برنلی) آماده می‌شویم.»
یونایتد هرگز در یک نبرد اروپایی که بازی رفتش را خارج از خانه برده باشد، حذف نشده است. با این حال سولشر نخواست ریسک کند و برای بازی برگشت هم هر دو هافبک اصلی‌اش برونو فرناندس و پل پوگبا را در ترکیب اصلی گذاشت. ادینسون کاوانی هم که در ابتدای هفته به خاطر درخشش‌ در شب پیروزی برابر تاتنهام و کسب عنوان بهترین بازیکن میدان سرحال و پر از روحیه بود، در ترکیب اصلی قرار گرفت. این مهاجم اروگوئه‌ای، آینده‌اش هنوز در هاله‌ای از ابهام است اما او نقشی کلیدی در امیدواری منچستریونایتد به کسب افتخار از الان تا پایان فصل دارد. کاوانی 34 ساله بعد از فقط 6 دقیقه گل زد. یک والی با پای چپ که پنجاهمین گل اروپایی‌اش شد و تیر خلاص را به امیدهای گرانادا برای جبران باخت خانگی دور رفت زد.
با غیبت طولانی‌مدت مارسیال به خاطر مصدومیت زانو و خانه‌نشینی رشفورد به خاطر آسیب‌دیدگی کتف و پا، بار حملات و گلزنی تیم روی شانه‌های کاوانی و میسون گرینوود است. با اینکه از ابتدای سال 2021 حضور کاوانی در ترکیب اصلی به خاطر محرومیت و مصدومیت، ثبات نداشته است، او یکشنبه شب مقابل تاتنهام که تیمش 3 بر یک برد و پنجشنبه شب برابر گرانادا ارزش‌هایش را به اثبات رساند. درباره تأثیر روزافزون او در عملکرد من‌یونایتد چیزهای زیادی گفته شده است و اینکه احتمالاً یکشنبه شب هم در مصاف خانگی برابر برنلی در ترکیب اصلی خواهد بود. به همین دلیل همانقدر که مهم است او برای بازی‌های باقی‌مانده تا پایان فصل آماده بماند، تصمیمش برای اینکه فصل آینده کجا بازی کند هم اهمیت دارد. سولشر اعتراف کرد که دوست دارد کاوانی قراردادش را یک سال دیگر تمدید کند اما در حالی که بوکاجونیورز هم پیشنهاد داد، کاوانی سر دوراهی قرار گرفته است. تصمیم او تأثیر بسزایی در تغییر برنامه‌های تابستانی من‌یونایتد برای فصل نقل و انتقالات خواهد داشت. اگر برود، آن وقت سولشر مهاجم جدید می‌خواهد. اگر هم بماند جست‌ و جو برای مهاجم جدید یک سال به تعویق می‌افتد. این در حالی است که به نظر می‌رسد او هنوز بابت محرومیت جنجالی‌اش در ماه ژانویه از سوی انگلیسی‌ها به خاطر کاکاسیاه خطاب کردن یک دوست و نژادپرستانه تلقی شدن آن از سوی کمیته انضباطی، ناراحت است. از سوی دیگر با توجه به نزدیک بودن جام جهانی 2022، کاوانی می‌خواهد به بازی در سطح اول فوتبال اروپا ادامه دهد.
سولشر برای جلب نظر مدیران باشگاه از بابت پیشرفت تیمش نیاز به قهرمانی در لیگ اروپا ندارد اما اگر تیم او برای پنجمین بار در نیمه‌نهایی‌ها ببازد، قطعاً سؤالاتی درباره ذهنیت آن به وجود می‌آید. رم در سری A تیم هفتم است و از میلانی که منچستری‌ها در مرحله قبلی حذفش کردند، 9 امتیاز کمتر دارد. بنابراین به نظر می‌رسد که این یک فرصت طلایی برای رسیدن شیاطین سرخ به اولین فینال‌شان با سولشر باشد اگرچه نگاه مربی جوان نروژی به کسب جوایز بزرگتری است.
منبع: ESPN
 

Page Generated in 0.0049 sec