printlogo


کد خبر: 227890تاریخ: 1400/1/28 00:00
استیلی: عزیزی خادم همانطور که خوب حرف می‌زند عمل کند
عملکرد نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا خوب بود

گفت و گو
جعفر برزگر  
 
بیشتر اخبار این روزهای فوتبال ما پیرامون حضور چهار تیم فوتبال کشورمان در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا است. حمید استیلی پیشکسوت فوتبال تمام بازی‌ها و بخصوص مسائل مربوط به تیم ملی را پیگیری می‌کند. او نمره قبولی به تیم‌های‌مان می‌دهد و به صعود آنها بسیار امیدوار است. استیلی اما از فدراسیون انتظار دارد که انتخاب‌هایش کارشناسانه‌تر باشد. او همچنین بر این باور است که تیم ملی باید از تمام داشته‌هایش در بازی‌های گروهی در بحرین استفاده کند.
 
تیم فولاد بعد از پیروزی در بازی مرحله پلی‌آف در اولین بازی‌اش مقابل السد قطر به تساوی یک-یک رضایت داد.
 بازی با العین به دلیل حذفی بودنش حساسیت زیادی داشت و نباید مرتکب اشتباه هم می‌شدند. خوشبختانه بازیکنان فولاد خیلی خوب حریف‌شان را آنالیز کردند و با اینکه شاید به دلیل جوانی تجربه زیادی در بازی‌های بین‌المللی نداشتند اما خیلی خوب بازی کردند و پیروزی پرگل و ارزشمندی را هم به دست آوردند. در 20 دقیقه اول بازی با السد کمی عقب کشیده بودند که خیلی هم غیر طبیعی نبود اما هر چه از بازی گذشت آنها هماهنگ‌تر و بهتر کار کردند و اگر خوش شانس بودند سه امتیاز بازی را هم به دست می‌آوردند. به نظر من بازی سخت فولاد در مرحله گروهی همین بازی با السد بود. در این تورنمنت‌ها داشتن نیمکت خوب خیلی اهمیت دارد که مربی بتواند با توجه به فاصله کم بازی‌ها به بازیکنانش استراحت بدهد تا بدن‌های‌شان خسته نشود. خیلی امیدوارم که فولاد بازی به بازی بهتر و یکی از تیم‌های صعود‌کننده از گروهش شود.
اما تراکتور در حالی که با دو گل از حریفش پیش بود سه گل دریافت کرد و در نهایت هم 3-3 از زمین خارج شد.
 با توجه به اینکه تراکتور در اولین بازی با میزبان روبه‌رو می‌شد نتیجه خوبی را به دست آورد. فکر می‌کنم آنها باید در دفاع تیمی بهتر عمل کنند که موقعیت شوت به حریف ندهند. شما دیدید که شارجه با سه شوت بازی را درآورد. به نظرم کادرفنی تراکتور که تجربه خوبی هم دارند باید ضعف‌های‌شان را شناسایی و بخصوص از نظر روحی روانی بازیکنان‌شان را برای بازی امشب آماده کنند. تراکتور تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه را در اختیار دارد که این اتفاق بسیار خوبی است.
استقلال هم در اولین بازی پیروزی پرگلی را مقابل الاهلی عربستان به دست آورد.
همیشه بازی‌های اول در چنین تورنمنت‌هایی خیلی مهم است. استقلال هم توانست به خوبی حریفش را تحت تأثیر قرار دهد و به نظرم باید تمرکزشان بیشتر باشد تا همین اندک موقعیت‌ها را هم به حریف ندهند. البته عمر السوما مهاجم توانمندی است که کمتر فرصت از دست می‌دهد. قطعاً این پیروزی روحیه‌بخش در ادامه به استقلال کمک می‌کند.
پرسپولیس هم در اولین بازی با حداقل گل به پیروزی رسید و حالا در دومین بازی باید به مصاف الریان برود.
ببینید تمام حریفان پرسپولیس با انگیزه رویارویی با فینالیست آسیا به زمین می‌آیند و همین هم کارشان را سخت می‌کند. پرسپولیس خیلی مسلط بازی کرد و فرصت‌های گل زیادی را هم مثل بازی‌هایش در لیگ از دست داد. پرسپولیس پارسال در لیگ قهرمانان شروع خوبی نداشت اما امسال اینطور نیست و از طرفی نیمکت قوی‌تری هم نسبت به آن مسابقات در اختیار دارد. تعویض‌های کادرفنی هم خیلی تأثیرگذار بود اما مهاجمان نباید تا این حد فرصت‌های گل را از دست بدهند. حضور آل‌کثیر، شهریار مغانلو و ترابی باعث شد تا خط حمله این تیم فوق‌العاده زهردار باشد. پشت سرشان هم نفراتی مثل نوراللهی، امیری، عالیشاه، نعمتی و... قرار دارند که حیلی در فاز هجومی کمک می‌کنند. پرسپولیس کارش را بلد است اما همانطور که کلین‌شیت کردن خیلی خوب و مهم است از دست ندادن فرصت هم باید در دستور کار قرار بگیرد.
اما در میان این همه بازیکن هجومی سیدجلال حسینی گل می‌زند.
 بله، سیدجلال خوشبختانه در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در بازی‌های لیگ هم دیدیم که گل‌های سه امتیازی حساسی را برای پرسپولیس زده است. قطعاً گلزنی او هم روی برنامه و کارهای تاکتیکی و تمرین شده است.
از این بحث خارج شویم. از زمان شروع به کار فدراسیون جدید انتقادهایی در خصوص برخی انتخاب‌ها صورت گرفته است.
 انتظار این است که فدراسیون فوتبال ما بعد از این همه سال فعالیت و پشت سر گذاشتن آزمون‌های مختلف انتخاب‌هایش منطقی‌تر و کم‌اشتباه‌تر باشد. همه باید سر جای خودشان به کار گرفته شوند و هر چقدر انتخاب‌ها بهتر باشد با مشکل کمتری مواجه می‌شویم. به عنوان مثال انتخاب علیرضا امامی‌فر به عنوان یک فرد تحصیلکرده و فوتبالی خوب بود اما درباره برخی افراد باید با تفکر بیشتر انجام می‌شد. آقای عزیزی خادم که خیلی خوب در سیما صحبت می‌کند باید به همان اندازه هم خوب عمل و شایسته سالاری را حاکم کند.
بازی‌های تیم ملی هم در بحرین باید برگزار شود؛ جایی که میزبان خودش هم مدعی صعود است.
قطعاً میزبانی بحرین با توجه به شرایطی که خودش در جدول دارد کار را برای ما سخت می‌کند. ما همیشه در بحث بوروکراسی ورزشی مشکل داشتیم و نداشتن کرسی‌های متعدد در AFC باعث از بین رفتن امتیاز‌های باارزشی در فوتبال ما شده است. به هر حال تیم ملی نباید زمان را از دست بدهد و از همه داشته‌هایش استفاده کند. امروز طارمی افتخار فوتبال ایران است. رامین رضاییان همچنان می‌تواند در سمت راست تیم ملی کارآیی بسیار خوبی داشته باشد. به نظرم تیم ملی با کمترین تغییرات و استفاده بهینه از زمان باقی‌مانده می‌تواند نتیجه بگیرد.
 

Page Generated in 0.0054 sec