printlogo


کد خبر: 227882تاریخ: 1400/1/26 00:00
بیانیه شماره ۳ فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده میزبانی ایران
مهلت 10 روزه به AFC برای دفاع مقابل ایران

 
 کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست فدراسیون فوتبال ایران برای رسیدگی فوری دادگاه داوری ورزش(CAS) به شکایت ایران از AFC بابت موضوع میزبانی بحرین در مسابقات باقی مانده گروه C مسابقات جام جهانی مخالفت کرد تا سرنوشت این پرونده در گرو دستور موقت CAS باشد. با توجه به اختلاف نظری که فدراسیون فوتبال ایران و AFC در تعداد داوران درخواست شده برای رسیدگی به این پرونده داشتند، تصمیم‌گیری در این رابطه هم برعهده دادگاه داوری ورزش قرار گرفت.
آخرین تصمیم‌گیری‌ها در این رابطه براساس اطلاعیه شماره 3 فدراسیون فوتبال به این ترتیب بوده که مطابق اعلام دیوان داوری ورزش، نامه مورخ 24 فروردین فدراسیون فوتبال ایران، مبنی بر درخواست رسیدگی به دستور موقت، وصول شده است.
CAS طی نامه‌ای خطاب به فدراسیون فوتبال، اعلام کرده که درخواست فدراسیون فوتبال را دریافت کرده و درخواست رسیدگی به دستور موقت مورد پذیرش دادگاه داوری ورزش(CAS) قرار گرفته است. بعد از پذیرش این درخواست دادگاه داوری ورزش به کنفدراسیون فوتبال آسیا، 10 روز فرصت برای AFC در نظر گرفته شده است تا دفاعیات خود را در این خصوص به CAS ارسال کند.
در همین راستا دیوان داوری ورزش (CAS) اعلام کرده است که با توجه به اوضاع و احوال و اهمیت موضوع، رسیدگی به این پرونده توسط هیأت داوری، متشکل از سه داور انجام خواهد شد.
تعیین سه داور به عنوان هیأت داوری برای رسیدگی به درخواست صدور دستور موقت از سوی ایران، برخلاف درخواست اولیه فدراسیون فوتبال مبنی بر تعیین یک داور برای رسیدگی به این درخواست بوده است و طبیعی است که حضور سه داور، هزینه بیشتری را به فوتبال ایران تحمیل خواهد کرد. علی‌رغم افزایش هزینه‌ها اما فدراسیون فوتبال حضور سه داور را پذیرفته است.
حالا نکته‌ای که مطرح می‌شود این است که آیا دادگاه داوری ورزش با تغییر میزبانی بحرین موافقت خواهد کرد؟ پاسخ به این سؤال در گرو مستندات و مدارکی است که طرفین برای اثبات حقانیت خود ارائه می‌دهند. اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا آیا می‌تواند مدرکی مبنی بر تصویب میزبانی بحرین در کمیته مسابقات و سپس هیأت اجرایی ارائه دهد تا از اتهام تخلف فرار کند؟ یا فدراسیون فوتبال دلایل محکمه پسندی دارد تا حقانیتش برای میزبانی این رقابت‌ها را ثابت کند؟
در حال حاضر آنچه برای ایران اهمیت دارد، این است که میزبانی از بحرین گرفته شود، حتی اگر این موضوع به برگزاری بازی در کشور بی‌طرف بینجامد. اتفاقی که در سال‌های اخیر در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم مرسوم بوده است. نمونه‌اش به تازگی بازی فولاد با العین امارات در مرحله پلی آف در کشور عربستان برگزار شد.
بعد از درخواست کنفدراسیون فوتبال آسیا از تیم‌های حاضر در گروه C تنها ایران و بحرین برای میزبانی اعلام آمادگی کردند که در نهایت هیأت رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا شهر منامه را به عنوان میزبان انتخاب کرد که این موضوع مورد اعتراض ایران قرار گرفت. تنها معترض بعد از ایران سرمربی تیم ملی عراق بود که می‌گفت بعد از این همه تأخیر در برگزاری بازی‌ها به خاطر کرونا بهتر است بازی‌ها طبق روال گذشته به صورت رفت و برگشت برگزار شود و اینکه همه بازی‌ها در یک کشور برگزار شود عدالت نیست و من از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا متعجب شدم.
 

Page Generated in 0.0052 sec