printlogo


کد خبر: 227881تاریخ: 1400/1/26 00:00
فنونی‌زاده: استقلال فقط به فکر قهرمانی و گرفتن ستاره سوم است

 مهدیه دریابیگی  
 
استقلال فردا در نخستین بازی‌های خود در مرحله گروهی به مصاف تیم الاهلی عربستان می‌رود. اکثر کارشناسان فوتبال بر این باورند که اگر استقلال بتواند در این بازی برنده باشد و شروع خوبی داشته باشد، بدون شک از مرحله خود صعود می‌کند اما حقیقت این است که کار برای استقلالی‌ها سخت است و این تیم در گروه سختی قرار دارد و نمی‌توان به همین راحتی از صعود صحبت کرد. تیم‌های رقیب پیش از این هم برای استقلال دردسر درست کرده‌اند و این بار هم به طور حتم یقه استقلال را می‌گیرند. فرهاد اما نسبت به گذشته باتجربه‌تر شده و حتماً می‌داند که چطور حریفان سرسخت را از پیش رو بردارد. در همین رابطه با مهدی فنونی‌زاده همکلام شدیم. پیشکسوتی که در فضای مجازی برای قرمزها کری می‌خواند و در این کار ید طولایی دارد. این بار هم آقا مهدی برای تیم رقیب کری خواند و البته خیلی امیدوار است که استقلال یک پای فینال خواهد بود.
 
استقلال در نخستین بازی خود به مصاف تیم الاهلی می‌رود این بازی را چطور ارزیابی می‌کنید؟
تیم‌های عربستانی، تیم‌های خوبی هستند اما فوتبال ما سرتر از فوتبال آنها است. عرب‌ها فقط خیلی خوب پول خرج می‌کنند و امکاناتشان اصلاً قابل قیاس با امکانات ما نیست. این را هم بگویم که استقلال زمان ما بهتر بازی می‌کرد.
پس معتقدید از نظر فوتبالی بازیکنان استقلال سرتر هستند؟
 بله اما‌ ای کاش مجیدی دانشگر را به عربستان می‌برد چون این بازیکن در بازی‌های آخر خیلی به درد استقلال می‌خورد و قابلیت بازی در هر پستی را دارد و حتی می‌تواند برای استقلال گل بزند.
بعضی‌ها معتقد هستند که ساعت بازی‌ها به ضرر استقلال تمام می‌شود نظر شما چیست؟
 اما من اینطور فکر نمی‌کنم. هوای عربستان گرم و شرجی است و در ساعت‌هایی که تعیین کردند هوا خنک می‌شود و کار برای بازیکنان استقلال راحت‌تر است اما مجیدی باید در این بازی یک تدبیر کلی بیندیشد.
چه تدبیری؟
 به صورت چرخشی به بازیکنان بازی دهد. اگر بخواهد از چندین بازیکن خاص استفاده کند چون بازی‌ها پشت سر هم هست به طور حتم بازیکنان کم می‌آورند و امکان مصدوم و مریض شدن آنها زیاد است.
بازی‌ها در یک کشور و پشت سر هم برگزار می‌شود تا در نهایت تکلیف تیم‌های صعود کننده مشخص شود، این مسأله به ضرر استقلال نیست؟
 اینکه یک جا برگزار می‌شود خوب است چون بیماری کرونا هست و امکان مریض شدن بازیکنان هست اما اینکه بازی‌ها پشت سر هم هست ممکن است به ضرر استقلال تمام شود و بازیکنان همانطور که گفتم کم بیاورند.
به نظر شما حریف اصلی و سرسخت استقلال در این گروه چه تیمی است؟
 به نظر من تیم الشرطه عراق حریف اصلی و سرسخت ما است چون این تیم همیشه خوب بوده و عراقی‌ها هم جلوی ما انگیزه دارند و جنگنده بازی می‌کنند.
شما فکر می‌کنید استقلال در این مرحله چقدر شانس صعود دارد؟
 چرا اینطور سؤال می‌کنید؟! شانس صعود چیست؟ ما فقط به فکر قهرمانی آسیا و گرفتن ستاره سوم هستیم وگرنه صعود ما که قطعی است.
شما تاکنون فرهاد مجیدی را چطور ارزیابی کرده‌اید؟ استقلال با این مربی شانس قهرمانی در لیگ برتر و آسیا را دارد؟
 فرهاد مجیدی نسبت به گذشته خیلی باتجربه‌تر شده است و قطعاً استقلال با این مربی مسیر همواری خواهد داشت. من آنقدر استقلال را بزرگ می‌دانم که غیر از قهرمانی این تیم به فکر چیز دیگری نیستم.
پس به همین دلیل است که برای پرسپولیسی‌ها هم دائماً کری می‌خوانید؟
    بله، استقلال تیم بزرگی است و باید فقط به فکر قهرمانی باشد همانطور که در گذشته ما به این مهم رسیده‌ایم.
 اما در لیگ برتر استقلال حریفان سرسختی دارد.
    استقلال همیشه بزرگ است و می‌تواند حریفان را پشت سر بگذارد. بازیکنان استقلال باید تمام تلاش خود را برای شادی هواداران انجام دهند. این تیم بازیکنان خوب و بزرگی دارد و کمی تلاش بیشتر نیاز است تا بتوانند قهرمان شوند و دل هواداران را شاد کنند و ما با دیدن شادی هواداران شاد می‌شویم.

Page Generated in 0.0052 sec