printlogo


کد خبر: 227878تاریخ: 1400/1/26 00:00
قدرتنمایی شاگردان محمد بنا در قهرمانی آسیا با 9 مدال در 10 وزن
بازسازی عمارت طلایی

گزارش
محسن وظیفه     
 
تیم ملی کشتی فرنگی با عملکرد درخشانی که در روز نخست از خودش بجا گذاشت، شانسش را برای رسیدن به عنوان قهرمانی در قاره کهن افزایش داد اما با این‌ حال تکمیل این کار نیاز به عملکرد خوب کشتی‌گیران 5 وزن دوم داشت که در 5 وزن دوم هم این اتفاق رخ داد و این تیم در 5 وزن دوم صاحب 4 مدال دیگر شد تا با 9 مدال در 10 وزن با اقتدار قهرمان آسیا شود.
مهدی محسن‌نژاد در وزن 60 کیلوگرم و مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم دو ستاره کشتی ایران در روز دوم بودند که به فینال راه‌ یافتند. در وزن 67 کیلوگرم حسین اسدی و امین کاویانی‌نژاد هم به دیدار رده‌بندی رسیدند اما شاید توقع از هر دو کشتی‌گیر بخصوص از امین کاویانی‌نژاد که تجربه حضور در مسابقات جهانی را داشت، خیلی بیشتر از این بود اما با این‌ حال باید ضعیف‌ترین عضو تیم ملی را مهدی ابراهیمی معرفی کنیم که در وزن 82 کیلوگرم خیلی زود از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
با همه این موارد کشتی فرنگی ایران باز هم در آسیا به عنوان قهرمانی رسید اما این قهرمانی‌ها بارها تکرار شده و اهمیت چندانی ندارد. مهم کار بزرگی است که محمد بنا و همکارانش انجام می‌دهند و مدام در تلاش هستند که بتوانند چهره‌های جدیدی را در کشتی فرنگی ایران معرفی کنند. سال گذشته برای مسابقات قهرمانی آسیا در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده را اعزام کرده بودند که به مدال طلا رسید و حالا امسال علی‌اکبر یوسفی را اعزام کردند و او هم قهرمان آسیا نام گرفت. در وزن 87 کیلوگرم در حالی‌ که همگان فکر می‌کردند حسین نوری و رامین طاهری تنها داشته‌های تیم ملی هستند اما به یکباره ناصر علیزاده را برای این مسابقات انتخاب کردند و او هم با کشتی‌های درخشانی که گرفت توانست مدال طلا را کسب کند و حالا به گزینه اصلی محمد بنا برای مسابقات بلغارستان تبدیل شده است. همه چیز برای علیزاده مهیاست تا پله‌های ترقی را در چند روز طی کند و از قهرمانی آسیا به المپیک برسد.
در وزن 60 کیلوگرم مهدی محسن‌نژاد در قهرمانی آسیا خوش درخشید اما قبل از او علیرضا نجاتی و پویا ناصرپور هم حضور دارند. در وزن 97 کیلوگرم در حالی مهدی بالی اینجا خوش درخشید که همین چند روز پیش محمدهادی ساروی مدال طلای مسابقات گزینشی را گرفت و سهمیه حضور در المپیک را کسب کرد. شاید در قزاقستان همه محو تماشای مسابقات دیدنی پژمان پشتام شدند اما یک نفر مثل محمدعلی گرائی در تهران است و خودش را برای رویدادهای بعدی آماده می‌کند. محمد بنا در حال ساختن یک تیم قدر است که در هر وزن چند کشتی‌گیر توانا حضور داشته باشند. او این کار را هوشمندانه و دقیق پیش می‌برد و همین باعث می‌شود تا خیلی زود کشتی فرنگی ایران جایگاه برتر خود را با قدرت دوباره به دست بیاورد. محمد بنا در حال طراحی یک عمارت زیبا برای کشتی فرنگی است که ستون‌های آن را قهرمانان جوان شکل می‌دهند. قهرمانانی که تا چند دوره المپیک هم می‌توانند در کنار کشتی فرنگی باشند. روسیه در چند سال اخیر از ضعیف شدن کشتی فرنگی ایران باز هم استفاده کرده و در کشتی فرنگی دنیا به یک ابرقدرت یکه تاز تبدیل شد اما مسابقات قزاقستان نشان داد که کشتی فرنگی ایران با قهرمانان جوان خود به زودی دوباره به یکه تازی روس‌ها پایان می‌دهد و جایگاهش را در کشتی فرنگی دنیا پس می‌گیرد و سکوی قهرمانی در کشتی فرنگی دنیا خیلی دور از دسترس نیست.
البته این کار زمانبر خواهد بود و باید به کادر فنی و محمد بنا زمان داد تا برنامه‌های خود را خوب پیاده کنند. بازی‌های توکیو و بلافاصله بعد از آن رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در نروژ مهم‌ترین رویدادهای پیش رو هستند.

Page Generated in 0.0057 sec