printlogo


کد خبر: 227876تاریخ: 1400/1/26 00:00
پرسپولیس یک - الوحده امارات صفر
سوپرمن بلای جان تن کاته

 
حتی هوای شرجی و تمرین ناکافی و امکانات کم هند هم مانع برد اول پرسپولیس در آسیا نشد تا فینالیست 2020 شروعی قابل قبول در فصل 2021 داشته باشد.
 یحیی تیمش را با همان سیستم همیشگی اما با یک تغییر اجباری به زمین فرستاد. در دفاع چپ گل‌محمدی به نوعی همه را سورپرایز کرد و با بازی دادن به وحید امیری در آن پست به نوعی معادلات خط حمله تیم را راحت‌تر کرد.
یحیی خط حمله تیمش را با زوج مغانلو – عالیشاه به زمین فرستاد تا ترابی و پهلوان در کناره‌های خط میانی بازی کنند.
پرسپولیس شروع فوق‌العاده‌ای در این مسابقه داشت و در ده دقیقه ابتدایی مسابقه نمایش هیجان‌انگیزی ارائه داد اما کم کم با شرایط عجیب آب و هوایی گوا تحلیل رفت.
دقیقه 2 مسابقه پاس تودر پهلوان موقعیت نصف و نیمه‌ای ساخت و دقیقه بعد شوت نوراللهی با فاصله زیاد از کنار دروازه عبور کرد اما دقیقه 7 سرخ‌ها تا آستانه گل پیش رفتند.
این بار حرکت انفرادی ترابی و بهم ریختگی خط دفاعی کاری کرد تا مغانلو موقعیت گل پیدا کند اما از شانس بد او و پرسپولیس توپ به نوک انگشتان گلر الوحده برخورد کرد و روی تیر افقی نشست و بیرون رفت.
از دقیقه ده به بعد آن ریتم فوق‌العاده پرسپولیس افتاد و دیگر خبری از آن نمایش هیجان‌انگیز نبود. در نقطه مقابل الوحده جلو آمد و با مثلث تهاجمی‌اش متشکل از خلیل ابراهیم، ماتاش و عمر خریبین موقعیت‌های خطرناکی روی دروازه لک ایجاد کرد.
بار اول شوت زمینی ماتاش چیزی نبود که لک را بترساند اما دو دقیقه بعد همین مهاجم نوک اسلوونیایی با یک ضربه حرفه‌ای باعث شد تا مدافعان پرسپولیس بیشتر از قبل مراقب باشند.
بعد از اینکه پهلوان یک خطا و یک کارت زرد از احمد راشد مدافع چپ حریف گرفت و او را دست به عصا کرد، الوحده باز هم موقعیت خطرناک دیگری خلق کرد که بیشتر از موقعیت‌های قبلی نزدیک به گل بود. این بار خریبین با حرکت عرضی و شوت خود دفاع پرسپولیس را لرزاند اما لک خوش‌شانس بود که این توپ هم در چارچوب نبود.
دقیقه 35 پرسپولیس بار دیگر موقعیت گلزنی دیگری ایجاد کرد. این بار ضربه ایستگاهی ترابی روی تیر دو دقیقاً روی سر کنعانی فرود آمد اما مدافع میانی پرسپولیس در محاسبات خود اشتباه کرد تا این توپ هم گل نشود. پنج دقیقه بعد کنعانی باز هم برای گلزنی پیش آمد اما ضربه نهایی او که از روی کرنر ترابی حاصل شده بود دوباره ریباند شد. این بار اما افسوس کنعانی طولانی نشد چرا که زوج او در دفاع جورش را کشید.
در ریباند همان کرنر و در پی یک سلسله همکاری تکنیکی و فوق‌العاده بخصوص از سوی ترابی کاری کرد تا سیدجلال پیش تاخته مثل یک هافبک تکنیکی با ضربه‌ای فنی و دقیق دروازه حریف را باز کند.
بعد از این گل الوحده پنج دقیقه فرصت داشت تا در نیمه نخست شکست خورده به رختکن نرود اما تکل استثنایی نعمتی در دقیقه 45 دروازه پرسپولیس را نجات داد.
نیمه دوم با حمله فوق‌العاده خطرناک الوحده شروع شد واین بار خط دفاع پرسپولیس مقابل خریبین تسلیم شد اما لک اجازه نداد دروازه‌اش باز شود و توپ را دفع کرد.
پنج دقیقه بعد اشتباه امیری که در پست غیر تخصصی بازی می‌کرد نزدیک بود کار دست پرسپولیس بدهد اما پاس به جلوی تند و تیز خلیل ابراهیم را سیدجلال برگشت داد.
دقیقه 55 امید عالیشاه که در خط حمله تلاش زیادی داشت از داور مسابقه اخطار گرفت تا تنها اخطاری تیمش در این مسابقه باشد. دقیقه 62 در شرایطی که تن کاته گفته بود اسماعیل مطر به این بازی نمی‌رسد، میداندار الوحده به بازی آمد تا بلکه ریتم تهاجمی الوحده را بالاتر ببرد اما خیلی هم موفق نبود. در سوی مقابل پرسپولیس با تحلیل بدنی بازیکنانش لحظه لحظه عقب‌تر رفت و تبدیل به یک تیم مدافع شد.
مهم‌ترین موقعیت پرسپولیس در نیمه دوم دقیقه 65 خلق شد جایی که پاس تودر مغانلو به ترابی رسید اما بال تکنیکی سرخ‌ها در شرایط نامتعادل و در حالتی شبیه تک به تک به توپ ضربه زد و این شانس از دست رفت.
از دقیقه 70 تغییرات یحیی شروع شد. او ابتدا آل‌کثیر را به بازی فرستاد تا زوج عیسی و مغانلو شکل بگیرد اما فقط 7 دقیقه بعد مغانلو را از زمین بیرون کشید تا با به بازی فرستادن کامیابی‌نیا جهت کنترل میانه میدان تنها با یک مهاجم بازی کند.
در ده دقیقه پایانی مسابقه با رطوبت بالای هوا و خستگی بازیکنان، بازی از کیفیت افتاد. الوحده گرفتار خط دفاع پرسپولیس بود و سرخ‌ها توان حمله نداشتند. در این شرایط تنها یکی دو پاس به جلوی خطرنک و یکی دو فرار خوب از سوی سرخ‌ها در ضدحمله برای لحظاتی کوتاه بازی را جذاب کرد. در این بازه زمانی تیم‌ها تغییرات بعدی‌شان را هم انجام دادند و شجاعی آخرین سرخپوشی بود که برای چهار دقیقه وقت تلف شده به بازی رفت تا از این برد حفاظت کند.
در نهایت پرسپولیس موفق شد از همان گل زده سوپرمن خود در نیمه اول که انگار نمی‌خواهد یقه تن کاته را رها کند سه امتیاز اول گروه را در شرایطی سخت گرفت تا آماده بازی حساس‌تر مقابل الریان شود.
 

Page Generated in 0.0049 sec