printlogo


کد خبر: 227862تاریخ: 1400/1/26 00:00
مصاحبه و خبر

 در صورت بهتر شدن شرایط کرونایی
علی‌نژاد: مجمع شطرنج بعد از ماه رمضان برگزار می‌شود
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مراسم اختتامیه پنجاه و چهارمین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی کشور با اشاره به حضور مجدد رشته شطرنج بعد از ۱۲ سال به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو چین گفت: «این خبر امیدبخشی است، چرا که با توجه به پتانسیل بالای شطرنج ایران می‌توانیم شاهد موفقیت نمایندگان شایسته کشورمان در این رویداد مهم باشیم.» مهدی علی‌نژاد ابراز امیدواری کرد فضای آرامشی که در یک سال اخیر بر شطرنج حاکم شده، در آینده نیز تداوم داشته باشد. شطرنج ورزش زیبایی است و این زیبایی با همدلی و اتحاد خانواده شطرنج زیباتر می‌شود.
علی‌نژاد درباره مشکلاتی که این رشته پشت سر گذاشته نیز گفت: «مشکلاتی در سطح بین‌المللی برای شطرنج ایران به وجود آمد که تا مرز تعلیق هم پیش رفتیم اما وزارت ورزش و جوانان پای کار ایستاد و تدابیر خوبی به خرج داد تا شطرنج ایران این شرایط سخت را با موفقیت پشت سر بگذراند. وزارت امور خارجه هم انصافاً در این گذر دشوار به کمک آمد و کنارمان بود.»
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ارتباط با مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج گفت: «اگر شرایط کرونا اجازه دهد، مجمع فدراسیون بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و من امیدوارم هر کسی رأی مجمع را به دست آورد و به ریاست رسید بتواند این آرامش فعلی را حفظ کند و هدفش موفقیت شطرنج در سطوح داخلی و بین‌المللی در سایه اتحاد و همدلی اعضای این خانواده فرهیخته باشد.»
 
 
تلاش برای برگزاری مجامع انتخاباتی پیش از پایان دولت
شروع ثبت‌نام از کاندیداهای اسکیت
وزارت ورزش با تعیین زمان ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون اسکیت، برنامه‌اش برای برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها در سال جدید را آغاز کرد.
سال گذشته با برگزاری انتخابات ۱۶ اسفندماه فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی پرونده مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها در وزارت ورزش بسته شد. حالا این وزارتخانه بار دیگر رسیدگی به امور انتخاباتی فدراسیون‌ها را با ثبت‌نام از کاندیداهای اسکیت از سر گرفته است. ریاست بهمن محمد رضایی در این فدراسیون ۱۱ تیرماه به پایان می‌رسد. بر همین اساس ۲۸ فروردین ماه به عنوان زمان آغاز نام‌نویسی از کاندیداهای ریاست در این فدراسیون تعیین شده است. این زمان به مدت ۱۰ روز کاری یعنی تا ۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد. طبق آئین‌نامه انتخاباتی فدراسیون‌ها، وزارت ورزش 75 روز قبل از پایان دوره ریاست رئیس فدراسیون می‌تواند مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند که با توجه به کاری که در اسکیت انجام شده، مشخص می‌شود که وزارت ورزش قصد تعلل ندارد و می‌خواهد مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها را در اسرع‌وقت برگزار کند؛ پیش از اینکه در سطح کلان وزارت ورزش تغییراتی صورت گیرد.
قرار است وزارت ورزش با همین شیوه نسبت به برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ژیمناستیک و تیراندازی هم اقدام کند. دوره زهرا اینچه درگاهی و علی دادگر در این دو فدراسیون به ترتیب ۱۹ و ۲۰ تیرماه به پایان می‌رسد. نام‌نویسی از کاندیداهای ریاست این دو فدراسیون هم به گونه‌ای انجام می‌شود که به محض پایان دوره رؤسای آنها، مجامع انتخاباتی‌شان برگزار شود.
البته وضعیت سه فدراسیون از سال گذشته هنوز نامشخص است. شطرنج، دوچرخه‌سواری و پهلوانی و زورخانه‌ای فدراسیون‌هایی هستند که برگزاری انتخابات آنها از سال ۹۸ و ۹۹ همچنان دچار حواشی شده است و باید دید آیا پیش از پایان دولت شرایط برگزاری مجامع انتخاباتی‌شان فراهم می‌شود یا نه.

 


Page Generated in 0.0047 sec