printlogo


کد خبر: 227856تاریخ: 1400/1/26 00:00
رسانه‌ها در تسخیر گل رویایی

 گل زیبای مهدی طارمی به تیم فوتبال چلسی، با اینکه نتوانست جلوی حذف تیم پورتو را بگیرد اما اینقدر اثرگذار و زیبا بود که واکنش رسانه‌های سرتاسر دنیا را در پی داشت. تصویر لحظه به ثمر رسیدن این گل شاید به مراتب بیشتر از صعود چلسی، جلد روزنامه‌ها را به خود اختصاص داد. نگاه و توصیف رسانه‌ها از این گل را با هم مرور می‌کنیم:
 
*  گاردین: اگر طارمی بیش از ۳۰ دقیقه بازی می‌کرد...
نشریه معتبر «گاردین» انگلیس با انتشار گزارشی با تیتر «با وجود گل دیدنی دیرهنگام مهدی طارمی، چلسی پورتو را حذف کرد» به تمجید از مهاجم ایرانی پورتو پرداخت. در این گزارش با اشاره به اینکه گل آکروباتیک طارمی حیرت‌انگیز بود، آمده است: «پورتو ممکن است در حیرت باشد که اگر طارمی در طول این دو بازی رفت و برگشت بیشتر از 30 دقیقه بازی می‌کرد یا اینکه این لحظه جادویی زودتر به ثبت می‌رسید، چه اتفاقات مختلفی می‌توانست رخ دهد.»
 
* سایت کوره: گل رویایی طارمی نتوانست پورتو را نجات دهد
پایگاه عربی زبان کوره در گزارش دیدار تیم‌های پورتو پرتغال و چلسی انگلیس نوشت: «قیچی برگردان زیبای مهدی طارمی نتوانست پورتو را در این بازی نجات بدهد.»
 
* سایت سان: گل طارمی نامزد جایزه پوشکاش
سایت «سان» انگلیس با انتشار گل زیبای مهدی طارمی به چلسی نوشت: «طارمی ضربه‌ای تماشایی به سمت دروازه چلسی زد که نامزد جایزه پوشکاش (بهترین گل سال) است.»
 
*بلیچر ریپورت: گل مهدی طارمی را فراموش نکنید
بلیچر ریپورت به گل قیچی برگردان طارمی واکنش نشان داد و با انتشار ویدیوی گل طارمی نوشت: «هرگز فراموش نکنید که مهدی طارمی این گل را به ثمر رساند حتی اگر پورتو حذف شده باشد.»
 
* لیگ قهرمانان اروپا: اولین بازیکن ایرانی که در این مرحله گل زد
صفحه رسمی لیگ قهرمانان اروپا درباره گل تماشایی مهدی طارمی نوشت: «عجب گلی، طارمی به اولین بازیکن ایرانی بدل شد که در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان موفق به گلزنی می‌شود.»
 
* رسانه 433: طارمی برنده جایزه بهترین گل سال
صفحه رسمی رسانه 433، با انتشار طرحی از مهدی طارمی بعد از سوپرگل سه‌شنبه شب به چلسی، طارمی را شایسته دریافت بهترین گل سال دانست و در توضیح این طرح نوشت: «برنده جایزه پوشکاش (بهترین گل سال)؟»
 
* مطبوعات پرتغال و انگلیس: به یاد رونالدو
روزنامه «رکورد» پرتغال در مطلبی که درباره گل مهاجم ایران نوشته، آورده است: «ضربه خارق العاده قیچی برگردان طارمی که نامزد گل سال خواهد بود، یادآور گل کریستیانو رونالدو به یوونتوس در سال ۲۰۱۸ است.»
 
روزنامه «اوجوگو» با اشاره به حضور حدود ۳۰ دقیقه‌ای مهدی طارمی مقابل چلسی، از وی به عنوان بازیکنی یاد کرد که در این مسابقه «جادو» کرده است.
روزنامه «آبولا» هم در مطلبی نوشت: «گل بزرگ طارمی برای حفظ رویای پورتو در لیگ قهرمانان اروپا کافی نبود.»
روزنامه‌های انگلیسی نیز از گل زیبای طارمی در این مسابقه نوشتند و دیلی اکسپرس در جلد اصلی خود به سراغ تیم چلسی نرفت و از گل ستاره ایرانی صحبت کرد. اکسپرس با انتشار عکسی از برگردان طارمی تیتر «نبرد آبی‌ها در رسیدن به نیمه نهایی» را به روی جلد برد و متیو دان، گزارشگر این نشریه گل طارمی را شاهکار دانست.
نشریه مترو نیز تیتر جالبی را برای جلد خود انتخاب کرد و با این مضمون نوشت که پورتو گل زیبا را زد ولی نیمه نهایی چلسی را انتخاب کرد.
 

Page Generated in 0.0056 sec