printlogo


کد خبر: 227852تاریخ: 1400/1/26 00:00
فوتسال

انتخابی جام جهانی فوتسال
۴ تیم آسیایی در پلی‌آف
آخرین خبرها از نحوه تعیین سهمیه‌های قاره آسیا در جام جهانی فوتسال حاکی از حضور قطعی ایران، ژاپن و ازبکستان در این رقابت‌ها است.
با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مسابقات انتخابی جام جهانی فوتسال در این قاره به دلیل شیوع ویروس کرونا، لغو شد. جام جهانی فوتسال هم قرار است بعد از یک سال تعویق، سپتامبر و اکتبر ۲۰۲۱ به میزبانی لیتوانی برگزار شود.
AFC  در همان مقطع زمانی اعلام کرد پنج سهمیه آسیا برای حضور در جام جهانی را خودش تعیین می‌کند. با توجه به نزدیک شدن به زمان قرعه کشی جام جهانی و لزوم تعیین سهمیه‌های آسیا، گمانه‌زنی‌ها نسبت به اینکه کدام تیم‌ها در قاره کهن می‌توانند عازم جام جهانی شوند، بالا گرفته است.
«استیو هریس» خبرنگار فوتسال ژاپن در این ارتباط اعلام کرد حضور ایران، ژاپن و ازبکستان در جام جهانی فوتسال قطعی است. او همچنین مدعی شد تایلند، عراق، ویتنام و لبنان چهار تیمی هستند که باید یک دوره مسابقات پلی‌آف برگزار کنند تا دو سهمیه دیگر آسیا از دل این رقابت بیرون بیاید.
البته هریس تأکید کرده این خبر در حد گمانه زنی است و به صورت رسمی از AFC یا فدراسیون‌های آسیایی تأیید نشده است.
 
 
تیم ملی فوتسال و نگرانی از لغو بازی‌های تدارکاتی
با وجود اعلام چند بازی تدارکاتی برای تیم ملی فوتسال بیم آن می‌رود که این بازی‌ها لغو شود. برنامه‌های آماده سازی تیم ملی فوتسال برای حضور در جام جهانی قرار است بلافاصله پس از پایان لیگ برتر آغاز شود اما در شرایطی که در روزهای اخیر نام‌های متعددی برای برگزاری بازی دوستانه مطرح شده خیلی از این رقابت‌ها قطعی نیست.
بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حضور تیم فوتسال ایران در تورنمنت ۸ جانبه تایلند تا این لحظه قطعی است و دو بازی دوستانه با ژاپن نیز گرچه هنوز روی کاغذ نیامده اما به نظر قطعی می‌رسد اما سایر رقبا و حریفان که برای تیم ملی در نظر گرفته شده‌اند در حد مذاکرات اولیه بوده و هیچ کدام از این بازی‌ها پیش از جام جهانی قطعی نشده است.
این در حالی است که تیم ملی با حضور در تورنمنت تایلند و برگزاری دو بازی دوستانه با ژاپن به اندازه کافی برای جام جهانی آماده نخواهد شد و این نگرانی وجود دارد که با لغو این مسابقات نیز خللی در آماده‌سازی تیم ملی ایجاد شود. کمیته فوتسال این روزها باید تلاش خود را برای پیدا کردن حریفان مناسب برای تیم ملی بیشتر کند تا تیم سوم جهان برای دفاع از اعتبار خود در جام‌جهانی دغدغه‌ای برای آماده سازی نداشته باشد.
 
 
در هفته‌های حساس صورت می‌گیرد
بی‌تفاوتی عجیب صداوسیما
هفته پنجم از دور نهایی لیگ برتر فوتسال در حالی برگزار شد که از هفت شبکه ممکن تلویزیونی، تنها یک شبکه استانی نسبت به پخش مسابقات اقدام کرد.
لیگ برتر فوتسال ایران به هفته‌های حساس خود رسیده و رقابت جذاب و نفسگیری بین تیم‌های مدعی برای کسب عنوان قهرمانی شکل گرفته است. روز گذشته هفته پنجم از دور پایانی این رقابت‌ها برگزار شد و سه تیم مدعی مس سونگون، گیتی پسند و سن‌ایچ به مصاف حریفان خود رفتند اما از هفت شبکه ممکن در صدا و سیما که قابلیت پخش مسابقات را داشتند، تنها یک بازی و آن هم از شبکه استانی روی آنتن رفت.
در این هفته از مسابقات، تیم کراپ الوند میزبان مس سونگون بود، گیتی پسند در کرج به مصاف تیم مقاومت رفت و سن‌ایچ ساوه هم در خانه خود با فرش آرا مشهد بازی کرد. دیدار کراپ با مس تنها مسابقه‌ای بود که به صورت زنده از شبکه استانی قزوین پخش شد و سایر شبکه‌ها حتی سهند آذربایجان شرقی هم نسبت به این بازی‌های حساس بی‌تفاوت بودند.
ظاهراً قرار بود این مسابقه از شبکه ورزش هم پخش شود اما مسئولان شبکه ورزش اقدام به پخش برنامه آرشیوی «فوتسال ۲۰۲۰» و سپس برنامه «اینجا ورزش» و مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا کردند.
بی‌توجهی صداوسیما به فوتسال مختص این فصل و یک یا دو تیم نیست. سال‌هاست که صداوسیما پخش فوتسال حتی در مراحل حساس و پایانی را از اولویت خارج کرده است. بعضی شبکه‌های استانی در صورت دریافت مبلغی بیش از 6 میلیون تومان از باشگاه‌ها برای پخش مسابقات، حاضر می‌شوند بازی یک تیم را روی آنتن ببرند. این سیاست حتی با شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت ورود تماشاگران به سالن‌ها تغییری نکرده است و هواداران تیم‌ها باید از سایت‌ها، کانال‌های تلگرامی و خبرگزاری‌ها پیگیر نتایج و اتفاقات تیم‌های‌شان باشند.
 

Page Generated in 0.0055 sec