printlogo


کد خبر: 227767تاریخ: 1400/1/24 00:00
پاری‌سن‌ژرمن- بایرن‌مونیخ ساعت 23:30
خداحافظ قهرمان
آیا مدافع قهرمانی قبل از رسیدن به نیمه نهایی حذف می‌شود؟

 موریسیو پوچتینو بارها گفته به زمان بیشتری نیاز دارد برای اینکه اثرگذاری‌اش در پاری‌سن‌ژرمن مشخص شود. مربی آرژانتینی برای بردن لیگ قهرمانان اروپا به استخدام مالکان قطری باشگاه درآمد بعد از آنکه سلفش، توماس توخل تیم را به فینال فصل قبل رساند. پوچتینو قراردادی 18 ماهه بسته و بعد از سه ماه در مسیر موفقیت اروپایی قرار گرفته، هر چند شاید قهرمانی لیگ فرانسه را از دست بدهد، اتفاقی که برای مالکان باشگاه پذیرفتنی است.
مربی سابق تاتنهام دو برد باارزش در خانه رقبای نامدار خود به دست آورده،4 بر یک مقابل بارسلونا و3 بر2 برابر بایرن‌مونیخ. بعد از پیروزی 5 بر2 مقابل بارسلونا در مجموع دو دیدار، امشب باید در پارک دوپرنس از برتری‌شان دفاع کنند و به نیمه‌نهایی برسند، جایی که شاید منچسترسیتی در مسیرشان قرار بگیرد.
اما مربی 49 ساله چه کار مثبتی برای پاریسی‌ها کرده و آیا اخراج توخل توجیه کافی دارد؟
از یک طرف نتایج اروپایی قابل توجه است و از طرف دیگر خوش شانس بودند که در بازی خانگی مقابل بارسلونا باخت مفتضحانه‌ای متحمل نشدند. نتایج لیگ هم با توجه به منابعی که پاری‌سن‌ژرمن در اختیار دارد و به داشتن دو نفر اول فهرست گران‌ترین بازیکنان تاریخ یعنی نیمار و کیلیان امباپه محدود نمی‌شود، ضعیف بوده. با چهار باخت در 15 بازی لیگ با سه امتیاز اختلاف پشت سر لیل صدرنشین هستند در حالی که شش بازی تا پایان فصل باقی مانده و این یعنی امکان از دست دادن قهرمانی لیگ برای دومین بار در 9 فصل گذشته وجود دارد.
پاریسی‌ها فرم خارج از خانه خوبی دارند و با تکیه بر سرعت امباپه در ضدحملات 9 بازی آخر خارج از خانه را با زدن 26 گل برنده شده‌اند. امباپه در زمین مارسی و لیون گل‌های مهمی زد، در نوکمپ هت‌تریک کرد و هفته گذشته در مونیخ دو گل زد.
در خانه اما اوضاع خیلی خوبی ندارند و سه بازی آخرشان را در لیگ باخته‌اند که بدترین روند تیم بعد از سال 2007 بوده. نیمار هم یا مصدوم بوده یا محروم!
چندان قاطعانه نبوده اما اگر پاری‌سن‌ژرمن از بایرن‌مونیخ عبور کند، یک گام دیگر به جام مقدس قطری‌ها در کمتر از شش ماه نزدیک می‌شود و این شاید ثابت کند او نیازی به زمان نداشته.
 
نیمار سرحال
آلساندرو فلورنزی و مارکو وراتی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند، می‌توانند به تمرین برگردند اگر تست‌شان منفی شود اما پوچتینو بعید است به این دو از اول بازی بدهد حتی اگر از نظر بدنی آماده باشند.
شب مارکینیوش در مونیخ دو دقیقه بعد از آنکه گل دوم پاری‌سن‌ژرمن را زد، به پایان رسید و با توجه به مصدومیتی که گریبان مدافع برزیلی را گرفته، شانس او برای رسیدن به بازی امشب خیلی کم است.
بنابراین دانیلو پریرا می‌تواند یک بار دیگر در نقش مدافع میانی بازی کند بخصوص با در نظرگرفتن اینکه لئاندرو پاردس از محرومیت برگشته و آماده بازی از ابتدا در خط میانی است ضمن اینکه پوچتینو امیدوار است عبدو دیالو بعد از مبارزه با بیماری بتواند تیمش را همراهی کند. هنوز مشخص نیست مائورو ایکاردی و لایوین کورزاوا که به ترتیب با مشکل مصدومیت ران و ساق پا مواجه شده بودند، به این بازی می‌رسند یا نه. کیلور ناباس هم بین دو نیمه پیروزی 4 بر یک مقابل استراسبورگ مجبور به ترک زمین شد و از دست دادن دروازه روی فرم کاستاریکایی خبر بسیار بدی برای پاریسی‌ها محسوب می‌شود. البته هیچ خبری از نرسیدن او به این بازی منتشر نشده. نیمار هم با توجه به محرومیت داخلی، می‌تواند سرحال از ابتدا در ترکیب تیم قرار بگیرد.
 
لواندوفسکی نمی‌رسد
هواداران بایرن ابتدا خوشبین بودند روبرت لواندوفسکی برای بازی برگشت بتواند به میدان برود اما مهاجم گلزن لهستانی تأیید کرده آماده سفر به پاریس نیست و برای همین اریک ماکسیم چوپوموتینگ که گل اول بایرن در بازی رفت را زد، دوباره نفر اول خط حمله تیمش می‌شود.
دیگر مهاجم بایرن، سرژ گنابری هم بازی رفت را از دست داد چون تست کرونایش مثبت شده بود. در طرف مقابل، کینگزلی کومان، زننده تک گل فینال فصل قبل، بین دو نیمه تساوی یک - یک با اونیون برلین زمین را ترک کرد هرچند احتمالاً موضوع خیلی جدی نبوده. 
لوکاس هرناندسف مدافع چپ به دنبال بازگشت به موقع از مصدومیت دنده است اما آلفونسو دیویس که به خاطر محرومیت داخلی خوب استراحت کرده می‌تواند برگ برنده بایرن در این دیدار در پارک دو پرنس باشد اما نیکلاس سوله، مدافع تیم به دلیل مصدومیت عضلانی احتمالاً غایب خواهد بود. خاوی مارتینس باتجربه به ترکیب فراخوانده می‌شود اگر مارک روکا، لئون گورتزکا و جروم بواتنگ آمادگی لازم را به دست نیاورند. توماس مولر هم ممکن است مجبور شود کمی عقب‌تر به خط میانی کمک کند.
امثال یوسیپ استانیسیچ، بونا سار و تیاگو دانتاس که مورد اعتماد هانسی فلیک قرار گرفتند و در ترکیب اصلی بازی با اونیون برلین بودند احتمالاً جای خود را به بنژامین پاوار، داوید آلابا و لروی 
سانه می‌دهند.
 
ترکیب احتمالی :
پاری‌سن‌ژرمن: ناباس؛ داگبا، پریرا، کیمپمبه، دیالو؛ گوایه، پاردس؛ دی‌ماریا، نیمار، دراکسلر؛ امباپه
بایرن‌مونیخ: نویر؛ پاوار، بواتنگ، آلابا، دیویس؛ کیمیش، مارتینس؛ سانه، مولر، کومان؛ چوپو موتینگ
 

 


Page Generated in 0.0066 sec