printlogo


کد خبر: 227766تاریخ: 1400/1/24 00:00
سوت هر بازی چهار میلیون و 800
درآمد نجومی در انتظار داوران

یکی از دغدغه‌های عزیزی خادم - رئیس فدراسیون فوتبال- افزایش دستمزد داوران در لیگ برتر است که به طبع آن دستمزد همه داوران در لیگ‌های مختلف تغییر خواهد کرد. او در مصاحبه‌ای گفت که در نظر دارد دستمزد داوران در لیگ برتر را 200 تا 300 درصد افزایش بدهد.
 در صورتی که این اتفاق رخ بدهد هرداور بابت هر سوت در لیگ برتر 3 میلیون 600 هزار تومان یا 4 میلیون 800 هزار تومان دریافتی خواهد داشت. در حال حاضر داور وسط لیگ برتر بابت هر سوت 1 میلیون و 200 هزار تومان می‌گیرد که در صورت افزایش 200 درصدی این عدد به 3 میلیون و 600 هزار تومان می‌رسد و اگر افزایش 300 درصد باشد از این پس داوران بابت هر سوت در لیگ برتر 4 میلیون 800 هزار تومان دریافتی خواهند داشت.
اما افزایش دستمزد داوران بدون شک به این فصل نمی‌رسد. پیش از هر چیز این موضوع باید در هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح و مصوب شود و آن وقت برای اجرا در اختیار سازمان لیگ قرار بگیرد که این پروسه زمانبر است و تا زمانی که این مصوبه به مرحله اجرا در بیاید فصل جاری بازی‌ها به پایان رسیده است و در نهایت با موافقت اعضای هیأت رئیسه افزایش دستمزد داوران در فصل بعد اجرایی خواهد شد.
نکته جالب توجه درآمد بیش از 10 میلیاردی فدراسیون فوتبال از اسپانسر بابت تبلیغ روی پیراهن داوران در فصل جاری است که اگر فدراسیون فوتبال این آورده مالی را در جاهای دیگر هزینه نکند به راحتی می‌تواند دستمزد خوبی را به داوران و سر موعد پرداخت کند.
 البته در لیگ برتر ایران با وجود 16 تیمی بودن بیش از 70 داور نامزد سوت زدن هستند که این موجب کاهش درآمدها شده است. به این دلیل که دیر به دیر برای قضاوت به داوران نوبت می‌رسد.
در صورتی که اگر از بین این داوران بهترین‌ها گزینش شوند هم کیفیت قضاوت بازی‌ها بالاتر می‌رود و هم داوران به دلیل سوت زدن‌های متعدد دستمزد بیشتری دریافت خواهند کرد.
 

Page Generated in 0.0053 sec