printlogo


کد خبر: 227765تاریخ: 1400/1/24 00:00
از زوج بیاتی‌نیا - روانخواه تا زوج کریمی - مهدوی‌کیا گزینه‌های جانشینی صادقی
سایپا سردرگم و بدون گزینه جدی!
بعد از استعفای ابراهیم صادقی از سرمربیگری سایپا، نام‌های زیادی برای جانشینی این سرمربی جوان مطرح شد که در این میان می‌توان به زوج محسن بیاتی‌نیا و امید روانخواه و البته زوج علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا اشاره کرد که فعلا هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده اند

لیلا امیری  

سایپا فصل متفاوت و عجیبی را تجربه می‌کند. این تیم در شروع رقابت‌ها شرایط خوبی داشت و حتی در همان بازی اول توانست مقابل مدافع چهار دوره قهرمانی پیاپی به تساوی برسد. این روند ادامه داشت و خیلی‌ها پیش‌بینی می‌کردند سایپا می‌تواند یکی از مدعیان کسب سهمیه باشد اما رفته‌رفته همه چیز تغییر کرد. سایپا بعد از پیروزی مقابل استقلال با تغییرات عجیبی مواجه شد. 
پیروز قربانی دستیار ابراهیم صادقی از سوی کادر فنی جدید استقلال، با پیشنهاد همکاری مواجه شد. قربانی خیلی زود با این پیشنهاد موافقت کرد و به باشگاه استقلال رفت تا دستیار فرهاد مجیدی شود اما وقتی متوجه شد قرار است فراز کمالوند دستیار اول باشد، پشیمان شد و به سایپا برگشت. هنوز چند روز از بازگشت قربانی به تمرینات سایپا نگذشته بود که یکسری حواشی باعث شد دستیار صادقی، نارنجی‌پوشان را ترک کند. در این مورد حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد اما ظاهراً اختلاف‌نظر در کادر فنی باعث این جدایی شد.
 به هر حال با همین جدایی شرایط سایپا تغییر کرد و این تیم دیگر نتوانست شرایط خوب گذشته را داشته باشد. سایپا هر هفته امتیازات مهمی را از دست می‌داد و به رده‌های پایین جدول نزدیک‌تر می‌شد، به‌طوری که جزو گزینه‌های سقوط قرار گرفت. قبل از بازی سایپا مقابل سپاهان که اولین بازی دو تیم در سال ۱۴۰۰ بود، خبر رسید باشگاه سایپا با محمود فکری مذاکره کرده و از او خواست پیشنهاد نفت مسجدسلیمان را نپذیرد تا بعد از بازی با سپاهان به‌عنوان جانشین ابراهیم صادقی معرفی شود اما فکری به دلایلی راهی تیم سابقش شد تا صادقی همچنان سرمربی نارنجی‌پوشان بماند. 
صادقی در بازی با سپاهان هم ظاهراً به‌خاطر اینکه تمرکز لازم را نداشت و از بحث‌های پیش‌آمده ناراحت بود، نتوانست نتیجه لازم را بگیرد و در بازی خانگی شکست خورد اما سایپا گزینه‌ای نداشت که جانشین صادقی کند، به همین دلیل نارنجی‌پوشان با همین سرمربی جوان کار خود را ادامه دادند اما سایپا باز هم شکست خورد؛ آن هم مقابل تیم مس رفسنجان. با این نتیجه کاملاً مشخص بود ابراهیم صادقی دیگر شانسی برای ماندن در سایپا ندارد. به همین دلیل قبل از اینکه باشگاه تصمیمی به اخراجش بگیرد، خودش استعفا داد؛ استعفایی که نیاز به فکر کردن باشگاه برای موافقت و مخالفتش نداشت. 
وقتی این اتفاق افتاد، به نظر می‌رسید باشگاه سایپا خیلی زود سرمربی جدید را معرفی خواهد کرد اما شرایط برای انتخاب جانشین صادقی سخت شده. حالا که فکری به نفت مسجدسلیمان رفته، صحبت از گزینه‌هایی مثل سیروس پورموسوی، محسن بیاتی‌نیا، امید روانخواه، هومن افاضلی و... است اما فعلاً هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده‌اند. سیروس پورموسوی قصد دارد به کارش در صنعت‌نفت آبادان ادامه دهد و به همین دلیل اعلام کرد به قراردادش متعهد است. 
بیاتی‌نیا و روانخواه هم جوان هستند که مدیران باشگاه معتقدند در این مقطع باید از سرمربیان باتجربه استفاده کرد تا بتواند سایپا را از خطر سقوط نجات دهد. هنوز در مورد هومن افاضلی به جمع‌بندی نرسیدند و شرایط کاملاً پیچیده شده است. گفته می‌شود زوج علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا هم مد نظر باشگاه هستند اما بعید است این ۲ مربی در چنین شرایطی سرمربیگری سایپا را قبول کنند. تنها چیزی که مشخص شده این است که باشگاه قصد دارد تا پایان هفته جاری سرمربی جدید خود را انتخاب و معرفی کند که با این روند بعید است چون هنوز در رابطه با انتخاب گزینه‌ها هم به جمع‌بندی نرسیدند و مذاکره‌ای با گزینه‌ها نداشتند. با وجود اینکه ۱۰ هفته به پایان رقابت‌ها باقی مانده، به نظر می‌رسد اکثر مربیان باتجربه شانس چندانی برای ماندن تیم در لیگ برتر نمی‌بینند و دوست ندارند ریسک کنند.
 این در حالی است که مربیان جوان معتقدند سایپا بازیکنان خوبی دارد که می‌توانند در ۱۰ هفته پایانی، کارهای بزرگی انجام دهند و از خطر سقوط فرار کنند. با این شرایط، مدیران باشگاه مانده‌اند چه کنند که باید دید در نهایت کدام سرمربی، جانشین ابراهیم صادقی خواهد شد.
 

Page Generated in 0.0058 sec