printlogo


کد خبر: 227760تاریخ: 1400/1/24 00:00
مهرام 2 - نفت آبادان 2
جنگ پرتلفات به بازی پنجم کشید

ایران ورزشی - هیچ چیزی از یک جنگ تمام عیار نداشت. از تلفات بی‌شمار و بازیکن‌هایی که از معرکه خارج شدند تا رقبایی که هیچ‌کدام قصد تسلیم شدن نداشتند. مهرام با گلادیاتورهای کارکشته و با تجربه‌اش یک طرف و نفت آبادان با ترکیبی منسجم از بازیکنانی که قرار بود جای خالی بازیکن خارجی را پر کنند.
در سه بازی قبلی اول مهرام بود که عدد یک را مقابل نامش درج کرد اما در ادامه این نفتی‌ها بودند که در رقابت دوم و سوم آنقدر خوب دفاع کردند و سه امتیازی زدند تا در یکقدمی فینال قرار بگیرند.
رقابت چهارم که ظهر دیروز آغاز شد، از همان ابتدا یک جنگ تمام عیار بود. بازیکن‌های پرشماری از دو تیم خیلی زود تعداد خطاهای‌شان بالا رفت و البته برتری با پیروز دو بازی قبلی یعنی زردپوشان نفت بود.
ستاره اصلی نفت در دو بازی قبلی صمد نیکخواه تا وقتی موتورش روشن نشده بود، تیمش عقب بود و روز فوق‌العاده مهدی کامرانی هم نمی‌توانست بازی را برابر کند. تا اواخر کوارتر سوم این نفتی‌ها بودند که از حریف پیش بودند اما هرچه زمان جلوتر رفت و بازیکن‌های تأثیرگذارشان با خطای پنجم از بازی خارج شدند، عرصه برای‌شان تنگ‌تر شد.
تیم حماد سامری با وجود فشار مضاعف حریف و نداشتن سعید داورپناه، رسول مظفری و محمد حسن‌زاده مصدوم، تا پایان کوارتر چهارم مقاومت کردند و تمام توان‌شان را گذاشتند تا کار به بازی پنجم کشیده نشود. با این حال حمله آخر نفت که در امتیاز برابر 82 گل نشد، کار به وقت اضافه‌ای رفت که بدترین اتفاق برای تیم نصف و نیمه آبادانی بود.
در وقت اضافه هم تنها سربازهای روی پای نفت مثل اشکان خلیل‌نژاد و آرن داودی قدری توان مقاومت داشتند اما تجربه و عملکرد فوق‌العاده صمد نیکخواه برد دوم را به مهرام داد تا همه چیز به بازی آخر سری پنجگانه فینال کشیده شود. مهرام بازی چهارم را با نتیجه 90 بر 86 به سود خود به پایان برد تا این جنگ تمام عیار به پایان نرسد و یک قسمت دیگر هم داشته باشد.
 
صمد باز هم بهترین شد
تا اواخر بازی صمد نیکخواه که با 37 امتیاز بهترین بازیکن تیمش در بازی سوم بود، هنوز امتیاز دو رقمی هم کسب نکرده بود. با این حال روند امتیازگیری‌اش در بهترین زمان ممکن آغاز شد و در نهایت باز هم امتیازآورترین بازیکن میدان شد.
در پایان این مسابقه صمد با 27 امتیاز، 6 ریباند و 6 پاس منجر به گل بهترین و ارزشمندترین بازیکن میدان شد و شاید کلیدی‌ترین نقش را در برد تیمش و ماندن در رقابت نیمه نهایی ایفا کرد. آن هم در روزی که باز هم بیش از هر کس دیگری در زمین بود و بیش از 43 دقیقه بازی کرد!
 پس از او دومین امتیازآور میدان هم مهدی کامرانی با 22 امتیاز بود که البته دقایق پایانی بازی و وقت اضافی را به دلیل پنج خطایی شدن از دست داد.
 نفتی‌ها اما در عین اینکه ستاره‌ای نداشتند، سه بازیکن با امتیازهای 18 و 17 در ترکیب خود داشتند. آرن داودی و اشکان خلیل‌نژاد 18 و سعید داورپناه که خیلی زود پنج خطایی شد 17 امتیاز برای تیم خود گرفتند اما نتوانستند مانع باخت تیم‌شان شوند.
در این میان بهترین ریباندر زمین سالار منجی از نفت بود با 9 ریباند و عنوان بهترین پاسور هم به سعید داورپناه رسید که 8 پاس منجر به گل داشت.
رقابت پنجم و پایانی نیمه نهایی بین این دو تیم عصر فردا برگزار می‌شود تا سرنوشت دومین فینالیست و حریف شهرداری گرگان نیز مشخص شود.

Page Generated in 0.0082 sec